Web Analytics
More
    Reklāma

    “iPhone 18” modeļi varētu atbrīvoties no nesen izziņotās kameras pogas

    Jaunākie raksti

    Iespējams, ka šajā septembrī izziņotie iPhone 17 modeļi būs pēdējie, kuri būs aprīkoti ar labajā sānā novietotu kameras pogu. Tādā gadījumā tās dzīves ilgums būs bijis vien divu telefona paaudžu garumā.

    Šīs gan jāuzksata par ļoti neprecīzām un agrām baumām, bet informācija norāda, ka Apple saviem komponenšu piegādātājiem nodevis ziņu, ka šo pogu vairs nepasūtīs un tā netiks izmantota nākotnes modeļos. Jaunā kameras poga parādījās vien pirms gada, kad tika izziņoti jaunie iPhone 16 modeļi. To saņēmuši visi aktuālie jaunie telefoni, izņemot iPhone 16e.

    Par tās reālo lietojamību domas dalās, jo ir daļa lietotāju, kuriem patīk šī poga, ļaujot telefonu uztvert kā profesionālāku kameru. Īpaši ērti mainot dažādus kameras uzstādījumus, taču ir daļa lietotāju, kuri to vispār neizmanto. Jāņem vērā, ka ērtāks pielietojums būs telefonu turot horizontālā stāvoklī, bet sociālajos tīklos lielākā daļa satura ir tieši vertikālā formātā.

    Iepriekšējo reizi uguni uz sevi Apple izsauca, kad iPhone 15 Pro sērija atbrīvojās no ikoniskā klusuma režīma slēdža. Tas tika aizstāts ar fizisku pogu, kurai iespējams piesaisīt dažādas darbības.

    Vai jūs izmantojat jauno kameras pogu ikdienā?

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    29 komentāri
    Skats no otras puses
    21.08.2025 18:03

    Viens iemesls uzsist uz pleca Sony. Fiziska kameras poga ir absolūta nepieciešamība, ja reiz telefons mūsdienās ir vairāk kā foto, nekā sakaru ierīce. Kamēr tu atbloķē(da vienalga ar feisu, pirkstu vai uzšņāp uz ekrāna kontūru, tad vēl spied lai palaistu foto aplikāciju(ja viņa nav vēl paslēpta mapē kaut kur), vajadzīgais fotokadrs jau ir zaudēts. Sony – nospied un bliez, pusotra sekunde. Ja uzliek ka nospiežot to fizisko pogu uzreiz arī tiek uzņemts kadrs, tad pat sekunde nav vajadzīga. Bet nu Sony jau nav trendīgi. Ja masas saka ka ir jādara stulbi, tad tev būs klausīt.

    nedarata
    21.08.2025 19:45

    Citiem telefoniem skaļums uz leju gan izsauc kameru no nobloķēta stāvokļa, gan pēc tam uzņem foto. Man sanāca 2 sekundes.

    Skats no otras puses
    22.08.2025 19:10
    Reply to  nedarata

    Skaļums uz leju man izsauc skaļuma samazinājumu, piem. ja klausos audio – vai nu uz austiņām vai šārējot uz mājas audiosistēmu. Un man patīk ka tas ir tā, – nevis ieslēdz fotokameru :) Citreiz pat paregulēju skaļumu – skaļāk, ja labs gabals skan, vai pretēji, pagriežu klusāk, pat telefonu neizņemot no maciņa. Pamat pogām tomēr ir labi ja ir konkrētas funkcijas, kuras nepārklājas

    Ir vārdam vieta
    22.08.2025 09:36

    Blogs viegli pavilcies uz baumošanu. Rīt paziņos, ka tomēr neatsakās, – atkal jauns raksts. :) Piekrītu galvenajai domai, ka fiziska poga ir nepieciešamība. Par to, ka ir nepieciešama momentāna kadra uzņemšana tieši ar telefonu, gan ne. Pat ne visas fotokameras (arī tās, kas maksā virs 5k) nodrošina momentānu ieslēgšanos un kadra uzņemšanu. Galīgi nepiekrītu par “masas saka”. Masas iPhone ražotājam teica, ka tomēr jārisina jautājums ar ārēju atmiņas karti.

    KKTK
    22.08.2025 09:48

    Nē. Īstās foto kameras ir ar tik lielām baterijām, ka viņas vienkārši nav jēgas slēgt ārā. Paņem pēc mēneša no plaukta un bildē. Tātad zem sekundes bilde.

    Biteme
    22.08.2025 09:59
    Reply to  KKTK

    Pēc kaut kāda laika kamera iemieg, bet sleep režīms tāpat kaut ko tērē un pēc mēneša būs jau tukša baterija. Vai pēdējos gados taisa tā, ka pēc kāda laika sleep režīmā ir hard off (softiski, nevis dēļ tukšas baterijas)?

    KKTK
    22.08.2025 11:00
    Reply to  Biteme

    Nē, pēc mēneša nav baterija sausa. Runa ir par DSLR kameru. Tur nekas nav jāspīdina, nekas nav jāprocesē utt. Kamera gaida slēdža nospiešanu, ar pirmo pre-push arī pamostas un sāka fokusēties un strādāt un visu pārējo.

    Biteme
    22.08.2025 11:13
    Reply to  KKTK

    Vairs neatminos, varbūt arī mēnesi izturēja – agrāk, kad fočēju ar kameru, tik ilgi spoma nekad negulēja, ja vien pāris dienas. Tik sen tas bija, ka pēc kādas no reizēm kad nolēmu to atkal izvilkt laukā, Pentax AF vairs nestrādā – labi zināma problēma, kā izrādās. Ražošanas optimizācija, kas vēl neskāra pašu pirmo IstD….

    Ir vārdam vieta
    26.08.2025 09:58
    Reply to  KKTK

    KTTK, pastāsti vēl kaut ko, varbūt kāds, kam nav bezspoguļkameras, noticēs. Netērē laiku man, es jau visu pateicu, kā ir.

    Kursors.lv
    22.08.2025 10:38

    Hm, ko dod fiziska kameras poga, ja to spiežot tiek nokratīts telefons un bilde sanāk izplūdusi? Cik tās pogas reāli uz īstiem telefoniem testētas, tik secināts, ka tikai prezentācijās tās izskatās laba doma.

    KKTK
    22.08.2025 11:06

    Tu jau te apraksti primāro telefonbilžu uzņemšanas problēmu, lai vai kā uzņemtu. Normālajiem foto ar viewfinder sanāk 3 punktos stabīla turēšana, divas rokas un piere, vai uzacs, pluss vēl kamera smaga un tik ātri neseko roku trīcēšanai. Telefonos viss ir slikti, tad nu nākas ar algoritmiem piezīmēt un pielabot citādi ņemties.

    Kursors.lv
    22.08.2025 11:11
    Reply to  KKTK

    Jā, par to arī stāsts. Ka tās fiziskās pogas uz telefoniem nav nepieciešamas.

    KKTK
    22.08.2025 11:16

    Bet tu padomā varūbt. Un pamēģini apiet sistēmu un uz tās fiziskās pogas nokonfigurē 3sek taimeri. E? Mmm! :))

    Kursors.lv
    22.08.2025 11:17
    Reply to  KKTK

    Kāpēc veikt liekas darbības?

    Ir vārdam vieta
    26.08.2025 10:06

    Ja tiek likts liels akcents uz fotografēšanu, tās, draudziņ, NAV liekas darbības. GenZ paviršā attieksme pret lietām bojā dzīvi tikai viņiem pašiem. Un citi arī tāpēc viņus neņem par pilnu. POGAI IR JĀBŪT, ja tu tiešām fotografē nevis knipsē.

    Kursors.lv
    26.08.2025 10:39

    Ja tu tiešām fotografē, tad tev ir fotoaparāts :)

    Ir vārdam vieta
    26.08.2025 10:56

    Vēl viena noderīga atziņa tieši Tev: Vislabākais fotoaparāts ir tas, ko tu esi paņēmis līdz. Tā dažreiz var būt arī telefona kamera. Sevišķi, ja savajagas ultraplatleņķi. Uzskati, ka man nav fotoaparāta, kas tad man.

    Skats no otras puses
    22.08.2025 19:21

    Tas ir no iemaņām un saprāta. 80% vienkārši nesaprot foto uzņemšanas būtību – vari vēzēties un tēmēt uz vajadzīgo objektu cik gribi, bet pirms pogas spiediena tev uz to pēdējo sekundes daļu ir jāsastingst, lai aparāts spēj nofokusēt un nospiežiot līdz galam uzņemt kadru. Tajā brīdī tu nedrīksti kustēties. Bet absolūti lielākā daļa plūdenā kustībā nospiež, turpina kustību un tad brīnās par izsmērētiem kadriem. Un jo ilgāks slēdža laiks, jo loģiski, ka ilgākam jābūt tam sastingšanas brīdim

    Ivis
    22.08.2025 11:32

    Es gan par Samsūdu šoreiz, bet tēma – fiziskās pogas. Ātrumā varu uzņemt operējot ar vienu roku – izvelku telefonu no kabatas, 2x bloķēšanas poga atver kameru, 1x skaļu taustiņš nobildē. Un to visu nepaskatoties uz telefonu. Otrā rokā varu turēt lietussargu, somu, kruķi (katrs piedomā pēc savas samaitātības). Tadā veidā pāris sekunžu laikā varu uzņemt unikālus kadrus, kurus nokavētu atbloķējot, svaipojot uz kameru (kādam vēl brille jāuzliek).

    Kursors.lv
    22.08.2025 11:40
    Reply to  Ivis

    Jā, bakstoties ekrānā būs ātrāk, ērtāk un kvalitatīvāk.

    Ivis
    22.08.2025 12:05

    Īsti ne viens no šiem, ja nu vienīgi kvalitatīvāk noteiktos apstākļos. Varam uztaisit dueli, kā kovbojiem, bet koltu vietā telefoni – kurš pirmais uzņem kadru ar pretinieku, viens ar pogām, otrs operējot ekrānā. Sākuma pozīcija – telefoni kabatā (vai jostas maciņā) .D

    Kursors.lv
    22.08.2025 12:53
    Reply to  Ivis

    Tas tik būtu šovs! :)

    Skats no otras puses
    22.08.2025 19:25

    Ak jā, izrādās, ka mašīnās tas esot neērtāk, bet te izrādās ir pretēji – glāstīt esot ērtāk, kā vienu fizisku, pogu zinot viņas atrašanās vietu, nospiest vienreiz lai palaistu fotoaplikāciju otrreiz, lai uzņemtu kadru.
    Tu jauc ar ilgu gaidīšanu uz kadru, kur jā vari glāstīt ekrānu cik ilgi un ērti tev patīk. Bet pēkšņiem negaidītiem kadriem – poga un viss.

    Kursors.lv
    22.08.2025 19:36

    Poga un viss – kadrs ir izplūdis.

    Skats no otras puses
    22.08.2025 19:22
    Reply to  Ivis

    precīzi!

    Skats no otras puses
    22.08.2025 19:16

    Nu noraustīt roku jau var arī meklējot kameras ieslēgšanu pa ekrāna aplikācijām. Tam nav sakara ar fiziskas pogas esamību/neesamību. Fiziskā vienkārši ekonomē laiku – velkot no kabatas tu jau spied pogu, kamera jau ir ieslēgusies un pacēlis vari notēmēt, nofokusēt kadru un roku un spiest līdz galam lai uzņemtu bildi. Skaidrs ka vēzienā vēl ceļot nav vērts uzņemt. Tāpēc to “nospied un uzreiz kadrs uzņemās” arī atslēdzu.

    Ir vārdam vieta
    26.08.2025 10:09

    Piekrītu visam, ko teica Skats no otras puses. Loģiski un pareizi ir tieši tā. Viens telefonu izmanto bildēšanai darba vajadzībām, cits jau mākslinieciski. Bet abiem, lai pabakstītos ekrānā, vajag izmantot abas (tīrās/netīrās) rokas. Poga šo problēmu daļēji atrisina.

    Ir vārdam vieta
    26.08.2025 10:03

    Ja tiek sakratīts (nevis nokratīts) telefons, tad tā ir individuāla īpašība. Ir zināms, ka viens lietotājs var (ir iemācījies paņēmienus) no rokas uzņemt ar pagaru ekspozīcijas laiku, kamēr citam lietotājam rokas vienmēr dreb. Tur fotokamerām nāk palīgā tāda lieta kā stabilizācija. Attiecībā uz telefoniem. mazā diafragma, pēc noklusējuma iebūcētais platleņķa faktors un automātiskais ISO normālos apstākļos nevar novest pie izplūdušas bildes. PIe izplūdušas bildes noved mēģinājumi zūmot, nepareiza fotografēšana sliktā apgaismojumā utt. Ieslēdz 2 sek taimeri, un varēsi no rokas bildēt ļoti labi ar pogu.

    Ir vārdam vieta
    26.08.2025 10:51

    Ja fotografēšanu ar telefonu uztver kā blakusiespēju (nofočēt darba vidi, materiālus, kādu afišu, preci veikalā utt.), tad faktiski ir vienalga, ir speciāla poga vai tās nav. Bet, ja telefons tiek izmantots fotografēšanai (un jaunajos modeļos ir iespēja iegūt arī digitālā negatīva formātu), tad, sliktos vai ekstremālos laika apstākļos, kas dabas fotogrāfam ir interesanti, jebkurš saprātīgs lietotājs būs pateicīgs, ka nav lieki jābakstās ekrānā.

    Reklāma