Web Analytics
More
    Reklāma

    Spotify maksās tikai par tām dziesmām, kas atskaņotas vismaz 1000 reižu

    Jaunākie raksti

    Straumēšanas serviss Spotify paziņojis, ka no 1. aprīļa ir mainīts atskaņošanas limits, lai dziesma varētu sākt pelnīt naudu. Tagad 12 mēnešu laikā tai jābūt atskaņotai vismaz 1000 reižu.

    Par šim monetizācijas izmaiņām tika ziņots jau pagājušajā gadā, un sākot ar šī gada otro ceturksni tās ir stājušās spēkā. Tātad, lai izpildītājs ar savu dziesmu varētu piedalīties kopējā nauda sadalē, dziesmai būs jābūt atskaņotai vismaz 1000 reižu pēdējo 12 mēnešu laikā. Pēc Spotify sniegtās informācijas, no šobrīd pieejamā satura tam atbilst 99.5% dziesmu. Līdz ar to visiem būs iespēja nopelnīt nedaudz vairāk.

    ReklāmaAdvertisement

    Papildu tam straumēšanas serviss noteicis minimālo unikālo klausītāju skaitu, lai varētu saņemt naudu par saviem darbiem. Šī prasība radīta ar mērķi, lai izvairītos no mākslīgi veicinātiem klausījumiem. Tāpat noteiktas prasības, ka tādiem žanriem kā baltais troksnis būs jābūt vismaz 2 minūtes gariem, lai arī pretendētu uz monetizāciju. Iepriekš šis garums bija 30 sekundes.

    Tikmēr mūzikas industrijas pārstāvji ASV nav priecīgi par šīm izmaiņām. Pēc viņu pieejamās informācijas, 86% dziesmu pēdēja gada laikā tieši nesasniedza 1000 klausījumus, un tas ļoti ietekmēs šos izpildītājus. Tagad gan jautājums, kuri dati ir pareizi, jo atšķirība ir ļoti liela.

    Arvien vairāk sabiedrībā un valdībā tiek runāts par to, ka straumēšanas servisu finansēšanas modelis ir ļoti skarbs pret pašiem izpildītājiem, viņiem atdodot tikai ļoti mazu daļu no visiem ienākumiem.

    AvotsDJmag
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    5 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Biteme
    10.04.2024 09:27

    Kas nav saprotams – vai maksās sākot ar 1001. reizi vai tad samaksās par visām reizēm?

    Kārlis
    10.04.2024 14:11
    Reply to  Biteme

    Saprotams tas, ka grib izmantot autordarbus un par tiem nemaksāt.

    Juris
    10.04.2024 14:29
    Reply to  Kārlis

    Bet vai tā nav vētra udensglāzē? Par 1000 straumējumiem mākslinieks nopelna 3-5 dolārus (pēc google meklējuma). Vai šī summa ir tik iespaidīga, lai par to uztrauktos? Protams, var būt unikāli gadījumi, kas taisa kaut ko, bet katru dienu 10 “skaņdarbus” un mēnesī kaut ko savāc par visiem… Bet tad tāda gadījumā varbūt tiešām labāk apdomāt savas dzīves izvēles un darīt ko noderīgāku.

    Dāvids
    11.04.2024 09:20
    Reply to  Juris

    Gan jau tie, kas taisa elektronisku mūziku tikai Spotify, ir apdomājuši savu dzīves izvēli. Vairumam gan ienākumi no Spotify ir bonuss (vai vizmaz daļēji aizvieto ienākumus no albumu pārdošanas, kas). To var uztvert kā reklāmas platformu. Galvenais ienākumu avots mūziķiem tomēr ir koncerti.

    Dāvids
    11.04.2024 09:14

    Un kādi limiti bija iepriekš?

    Kāds ir jaunais minimālo unikālo klausītāju limits, rakstā nav minēts.

    Kļūdaina loģika “no šobrīd pieejamā satura tam atbilst 99.5% dziesmu. Līdz ar to visiem būs iespēja nopelnīt nedaudz vairāk.” Kopējā naudas sadalē būs vairāk dziesmu, kā rezultātā mazināsies iebākumi tiem, kuriem nebija dziesmu, kas iepriekš nesasniedza limitu (te gan būs ietekme tam, ka kopējie Spotify ienākumi, visticamāk pieaugs).
    Tātad zaudētāji būs populārākie mūziķi, varbūt tādēļ mūzikas industrijas pārstāvji ASV saskata citus datus.

    Reklāma