Pērnā gada oktobrī rakstījām, ka mūzikas straumēšanas milzis “Spotify” plāno piedāvāt mākslīgā intelekta (MI) mūzikas atskaņošanas sarakstu funkciju. Pēc pusgada šī jaunā iespēja nonākusi līdz lietotājiem, kuri, izmantojot teksta uzvednes, sākot no vakardienas var izveidot savus personalizētos atskaņošanas sarakstus.
Papildus standarta atskaņošanas sarakstu izveidei, kuru pamatā ir, piemēram, žanrs vai konkrēts laika periods, lietotāji mākslīgajam intelektam var palūgt uzģenerēt personalizētus un unikālus atskaņošanas sarakstus. “Spotify” šajā gadījumā norāda uz ļoti specifiskiem piemēriem, kā dziesmas, ko atskaņot kaķim. Veidojot teksta uzvednes, lietotājs tajās var iekļaut ne tikai konkrētu žanru, bet principā visa veida lietas, vietas, dzīvniekus, filmu varoņus, krāsas, emocijas utt. Uzģenerēto atskaņošanas sarakstu pēc tam var rediģēt, izmantojot MI.
“Spotify” atzīmē, ka funkcijas pamatā izmanto lielo valodu modeļus un savu personalizācijas tehnoloģiju — informāciju par klausītāja vēsturi un vēlmēm, lai varētu uzģenerēt personalizētus un lietotājam pielāgotākus atskaņošanas sarakstus.
Jaunā funkcija pašreiz atrodas beta izstrādes posmā un sākotnēji pieejama “Android” un “iOS” ierīcēs lietotājiem Lielbritānijā un Austrālijā. Nākamo mēnešu laikā savus unikālos mūzikas atskaņošanas sarakstus ar MI palīdzību varēs izveidot “Spotify” lietotāji arī citās valstīs.