Tirgū no 2026. gada plānots laist jaunās paaudzes Renault Clio, kas būs nopērkams gan kā hibrīds, gan arī kā pilnībā elektrisks modelis, apstiprinājuši autoražotāja pārstāvji. Plānots, ka Clio būs nedaudz lielāks kā nesen atdzimušais Renault 5, un vairāk orientēts cilvēkiem ar ģimenēm.
Renault apņēmies saviem klientiem piedāvāt kompaktas, cenas ziņā pieejamas automašīnas, tāpēc tiks saglabāts arī benzīna dzinējs, bet jaunā platforma veidota tā, lai tajā varētu izvietot elektroauto nepieciešamos akumulatorus un elektromotorus. Plānots, ka iekšdedzes dzinēja versija izmantos modificētu šobrīd aktuālo CMF-B platformu, savukārt elektriskajam Clio plānota jauna Ampr Small platforma. Šai platformai būs trīs versijas un Clio izmantos lielāko no tām. Clio un liels – vārdi, kas parasti nav vienā teikumā.
Lai arī idejiski šeit ir runa par divām dažādām platformām, vismaz 60% no CMF-B platformas tehniskajām komponentēm tiek pārceltas uz Ampr Small platformu, tāpēc tās ir radniecīgas. Abām versijām būs ļoti lidzīgas balstiekārtas un citas svarīgas detaļas.
Noprotams, ka jaunais Clio izskatīsies kardināli atšķirīgi, salīdzinot ar šobrīd aktuālo modeli. Renault dizaina vadītājs Žils Vidals plāno to padarīt vizuāli līdzīgu aktuālajiem Megane un Scenic elektriskajiem modeļiem, aizgūstot dažādas nianses arī no Austral un Rafale krosoveriem.
Renault pārstāvji norāda, ka, piedāvājot Renault 5 un Clio, viņi saviem klientiem piedāvā plašākas izvēles iespējas un šie modeļi viens otru neaizvieto, turklāt Clio ir pietiekami populārs.
Viens šeit ir fakts – ar katru sēriju Clio paliek aizvien smagāks un dzinēju gamma aizvien nožēlojamāka, degvielas patēriņam nemainoties un pat nedaudz palielinoties. Man ir piederējuši visi Clio līdz Clio 4 un mazākais patēriņš bija Clio 2 ar 1.5dci motoreli. Tā visa vēkšķēšana par ekoloģiju ir absolūts marasms.