Web Analytics
More
    Reklāma

    ABB un MAN nodemonstrē darbībā jauno kravas auto uzlādes standartu MCS

    Jaunākie raksti

    Kravas auto ražotājs MAN sadarbībā ar dažādu iekārtu ražotāju ABB oficiāli nodemonstrējis, kā darbojas jaunais elektrisko kravas auto uzlādes standarts MCS (Megawatt Charging System). Šī sistēma ir izstrādes stadijā jau vairākus gadus, bet process pamazām tuvojas noslegumam un šis spraudnis kļūs par industrijas standartu elektriskajam komerctransportam.

    Viena no pirmajām iekārtām, kas nodrošina šādu uzlādi, ierīkota MAN attīstības centrā Minhenē un tur tika nodemonstrētas tās iespējas – kravas auto tika lādēts ar vairāk nekā 700kW jaudu.

    Abu kompāniju pārstāvji uzsver, ka šis ir viens no veidiem, kā attīstīt ilgtspējīgu, elektrisku kravas auto, īpaši tāliem maršrutiem – šis uzlādes standarts ļaus ātri uzlādēt mašīnu noteiktajā pārtraukuma laikā. Protams, nekur nepaliks jau esošās tehnoloģijas, kā arī lēnākas uzlādes galapunktos un citviet.

    “Mērķis ir panākt, lai 2030. gadā būtu Eiropā būtu aptuveni 30 tūkstoši MCS uzlādes punktu, aptuveni 4000 no tiem Vācijas teritorijā. Elektriskie kravas auto ir pieejami, arī uzlādes sistēma ir gatava, mums tagad vajadzīgs skaidrs signāls no politiķiem. Ir nepieciešams strauji izbūvēt atbilstošu infrastruktūru,” saka MAN autobusu un kravas auto nodaļas vadītājs Aleksandrs Vlaskamps.

    MCS standarts veidots tā, lai tehniski spētu nodrošināt uzlādi ar līdz pat 3,75MW jaudu. Tas nozīmē, ka demonstrētie aptuveni 700kW ir maza daļa no sistēmas patiesajām spējām. Tiek cerēts, ka jau šī gada laikā noslēgsies standartizācijas process un to plaši varēs ieviest praksē. Tiesa, netiek slēpts, ka šādas jaudas nodrošināšanai ir nepieciešama atbilstoša elektroinfrastruktūra vietās, kur kravas auto šāda uzlāde būs nepieciešama – lielceļu stāvvietās un tamlīdzīgās vietās, tāpēc jāveic atbilstošas investīcijas arī elektrotīklu modernizācijā, lai liels skaits mašīnu varētu izmantot MCS priekšrocības.

    AvotsABB
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma