Web Analytics
More
    Reklāma

    BMW Vision Neue Klasse X koncepts iezīmē jaunas BMW ēras tuvošanos

    Jaunākie raksti

    Jaunie BMW Neue Klasse elektroauto uz ielām sāks parādīties jau nākamgad, bet vācu autoražotājs publiski demonstrējis Vision Neue Klasse X konceptu – šis auto jau pavisam drīz pārtaps par jaunās paaudzes iX3. Kopā ar konceptu BMW iepazīstināja ar tehniskajiem labumiem, kas gaidāmi jaunās paaudzes mašīnās.

    Jau iepriekš esam redzējuši BMW Neue Klasse konceptus un šis veidots ļoti līdzīgā stilā – vertikāli novietotas LED dienasgaismas, bet auto priekšdaļā joprojām ir BMW raksturīgā radiatora reste nedaudz jaunā veidolā un ar izgaismotu kontūru. Visādi citādi krosovers kā krosovers. Cik lielas izmaiņas dizainā BMW veiks pirms mašīnas nogādāšanas ražošanā, to pagaidām nezinām, bet atsauksmes pagaidām ir, maigi sakot, neviennozīmīgas. Ražotājs sola, ka šie jaunie modeļi ir jaunas ēras sākums un tie mainīs to, kā uzlūkojam BMW, vienlaikus saglabājot viņu izslavētās labākās īpašības.

    Kompānijas pārstāvji skaidro, ka viņi atsakās no klasiskā mehānisma, kur katram agregātam ir sava vadības sistēma. Tā vietā BMW izmantošot “augstas veiktspējas datorus, kuri kopīgi strādās un lietos informāciju, kas līdz šim tika apstrādāta katrā vadības blokā atsevišķi.” Viņi to sauc par “super-smadzenēm” un mašīnā būs četras tādas – katra aptuveni 10x jaudīgāka nekā līdzšinējie ECU jeb vadības bloki. Ražotājs sola, ka šādā veidā palielināsies informācijas apstrādes ātrums un dinamiskās īpašības, vienlaikus vienkāršojot elektrisko arhitektūru.

    Iekāpjot salonā, ieraugām jauna stila multimediju ekrānu, bet interesantākā nianse ir heads-up displejs visa priekšējā paneļa platumā. Tajā tiek attēlota brauciena informācija, ātrums, kā arī klimatkontrole un citas nianses. BMW lepojas, ka auto salonā palielinājies ilgtspējīgu materiālu daudzums. Salonā izmantoti dažādi vegāniski materiāli, kuru ražošanā nav lietoti naftas produkti. Tāpat izmantota pārstrādāta plastmasa, kas savākta no okeāniem.

    Ražotājs skaidro, ka jaunās paaudzes modeļos tiks izmantotas cilindriskas akumulatoru šūnas, kas ir par 20% energoietilpīgākas nekā līdz šim izmantotais risinājums. Līdz ar to BMW sola par 30% lielāku nobraucamo attālumu ar vienu uzlādi nekā šobrīd. Tas panākts, pateicoties uzlabotai aerodinamikai un efektīvakiem elektromotoriem, kas nozīmē mazāku enerģijas patēriņu. Tiks lietota 800V sistēma, kas nozīmē ievērojami labākus uzlādes ātrumus – BMW sola, ka pie atbilstošas jaudas lādētāja 300 kilometru veikšanai nepieciešamā elektrība tiks ielādēta 10 minūšu laikā.

    Jāsaka, ka līdzšinējais iX3 bija ļoti veiksmīgs modelis, ja raugāmies tieši uz elektrisko pusi – mūsu 1000km testā pirms pāris gadiem tas sasniedza tobrīd ļoti atzīstamus rezultātus, kādus negaidīja pat dīlera pārstāvji, turklāt varēja pat labāk, ja nebūtu pārkarsušās e-mobi uzlādes iekārtas. Ja vien BMW būtu gatavi iedot savus jaunākos elektriskos modeļus… Aizrunājos. Pagaidām nav plašāku detaļu par jaudu, akumulatora ietilpību, izmēriem un tamlīdzīgām niansēm, bet, ja ziņas par laišanu tirgū nākamgad ir patiesas, tad nebūs ilgi jāgaida, līdz to noskaidrosim.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    9 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    xs1
    21.03.2024 13:12

    Patīkami, ka en gadus atpakaļ klīstot pa Bmw muzeju Minhenē jau tas koncepts/vīzija bija attēlota … tad likās pilnīgs kosmoss … šodien jau nekas abnormāls :)

    dsfd
    21.03.2024 13:36

    drausmīgi. Cerams būs normālāka paskata modeļi ne tikai šis woke brīnums.

    mini
    21.03.2024 13:55
    Reply to  dsfd

    Ko nozīmē woke?

    REALAIS
    21.03.2024 15:02
    Reply to  mini

    Tas ir moderns lamuvārds, ko piedēvēt jebkam jaunam, kas nepatīk pašam.
    Ja man nepatīk jaunais dizains, tad tas ir Woke dizains. Un jebkas, kas būtu Woke ir slikti.

    Grh
    22.03.2024 11:46
    Reply to  REALAIS

    Precīzi. Tikai nevis “man”, bet “vairumam”
    Auto industrijā woke nozīmē dzēst konkrētās markas identitāti un sapludināt visu vienā putrā. Noņem šim auto bmw nāsis un tas izskatīsies pēc pežo vai korejieša. Tieši tāds pats woke kā filmu industrijā.
    Agrāk nevienam nebija problēmu pussekundes laikā pateikt, ka tas ir audi/bmw/vw un t.t.
    Tagad būs katram saimniekam jāprasa kā tas auto sevi identificē. Bmw vai pežo?
    Sniegpārsliņas, protams, var reidžot.

    REALAIS
    22.03.2024 22:15
    Reply to  Grh

    Bet tu zini, ka šis ir koncepts? Tas nav auto, kas ripo pa ielu, vismaz ne rīt un arī ne pēc gada? Domā autoražotājiem nav bijuši daudzu traku konceptauto ideju? Kad auto būs jau uz ražošanas līnijas, tad var uztraukties vecie krabji. Pastāvēs, kas mainīsies. Un beigās šaubos, ka BMW ražos mašīnas, kam nebūs redzamas BMW vēsturiskās iezīmes jebkādā nedaudz citādākā izpildījumā.
    Un man patīk, ka tu aizstāvi “vairuma” intereses/viedokļus. Kas būtu tavs vairums? Es paprasu savas mājas iedzīvotājiem, ko viņi domā par šo konceptu un neviens neizsakās neko par pežo vai korejieti kā salīdzinājumu. Pats tu esi reidžojoša sniegpārsliņa beigās.

    Jāniss
    22.03.2024 09:12

    Vai tad kaut kur nebija raksts par to, ka Euro NCAP testos nevarēs dabūt maksimālo vērtējumu bez fiziskām pogam, jo pētījumos pierādija, ka lielie ekrāni bez pogam ir bīstami satiksmei?
    Šeit neredzu pogas. Gan jau gala versija būs diez gan mainīta

    REALAIS
    22.03.2024 11:09
    Reply to  Jāniss

    Tas attiecas tikai uz pagrieziena rādītājiem, avārijas gaismām, SOS pogai, slotiņām, un lai uzpīpināt varētu. Tur nav daudz pogas prasītas.

    Karlis
    22.03.2024 09:46

    Vai pēc 10y varēs to čipu nomainīt pret citu šrotā atrastu?

    Reklāma