Jau vairākus mēnešus turpinās Eiropas Savienības institūciju veiktā izmeklēšana par Ķīnas valdības nelegālām subsīdijām saviem autoražotājiem, tādējādi tiem sniedzot negodīgas konkurences priekšrocības. Izmeklēšanas gaitā gūti pierādījumi, ka ķīnieši “negodīgi” atbalstījuši savus autoražotājus, tāpēc tiek apsvērti dažādi rīcības scenāriji, tostarp papildus tarifu piemērošana ar atpakaļejošu datumu, ziņo Eiropas Komisija.
Eiropas Komisijas ieskatā Ķīnas valdība rīkojusies negodīgi, tai pārskaitot finanšu līdzekļus ražotājiem un citādi palīdzot savām kompānijām. Tas Āzijas valsts ražotājus nostāda krietni labākās pozīcijās nekā eiropiešus, kuriem šāda atbalsta nav.
Izmeklēšana šajā jautājumā aizsākās pagājušā gada oktobrī, Eiropā pastiprinoties bažām, ka lētie ķīniešu elektroauto izkonkurē eiropiešu autoražotāju mašīnas. Kopš tā laika satraukums nav mazinājies un ir tieši otrādi – tas kļuvis pat vēl lielāks, par šo risku runājot arī Ziemeļamerikā.
Eiropas Komisijas pārstāvji izmeklēšanas gaitā apmeklēja vairākus Ķīnas autoražotājus, tostarp BYD, Geely, SAIC un citus, lai iegūtu informāciju. Lai arī netiek norādītas precīzas detaļas, Eiropas Komisijas ziņojumā teikts, ka valdība nav iekasējusi atbilstošos nodokļus, kā arī sniegusi preces un pakalpojumus par krietni zemāku cenu nekā tai būtu jābūt.
Izmeklēšana vēl turpināsies, bet jaunas izmaiņas un nodevas varētu tikt ieviestas jau no jūlija. Paziņots, ka būs jāveic muitas uzskaite par importētajiem ķīniešu elektroauto un tiem teorētiski varētu piemērot jaunus tarifus ar atpakaļejošu datumu, ja izmeklēšanas noslēgumā tiks fiksēti un pierādīti Ķīnas pārkāpumi. Par šo visu sajūsmā, protams, nav Ķīnas un Eiropas Savienības tirdzniecības kameras pārstāvjiem paužot vilšanos par šādu rīcību un sakot, ka Ķīnā ražoto mašīnu imports tikai liecina par augsto pieprasījumu pēc tām.
Kas liedz Eiropai rīkoties negodīgi, tai pārskaitot finanšu līdzekļus ražotājiem un citādi palīdzot savām kompānijām? Šis smird pēc LV situācijas – teorētiski gribam samazināt CO2, taču realitātē neko vairāk par EURO4 mums nevajag.
Galvenais ir tirgot co2 kvotas un izdarīt vēl lielāku spiedienu uz auto īpašniekiem
Dīvsini. Pierādits nekas nav , bet jau ziņo kā sodīs.
Nu dokuments (ne par sodiem, bet pierādījumu esamību) ir oficiāls https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX:32024R0785
Un kāpēc nevar uzlikt par pienākumu eiropiešiem nolaist cenas zem ķīniešu līmeņa! Iedot kādu nodokļa atlaidi, nosponsorēt elektrību un kaut ko citu!?
Oho, dzīvs komunists!
Ko tu tur atkal murgo? Labāk atbildi, kāpēc VW ID3 Ķīnā maksā uz pusi lētāk kā Eiropā?
Kāpēc pudele ūdens rimčikā maksā, nosacīti, eiro? Un kāpēc pudele ūdens restorānā maksā vairākus eiro? Pudele ūdens kalnos var maksāt divreiz dārgāk, kā restorānā. Cik tā maksātu uz Marsa? Nu redzi, atbilde ir acīmredzama – preces cena nav iekalta akmenī.
Tur mazāku varku var izspiest no masas
Ķīnā jākonkurē ar BYD, kas saņem milzīgas valsts subsīdijas
Nemāki ražot par pieņemamu cenu, audzē kartupeļus!
Kā Eiropas autoražotājiem konkurēt ar Ķīnas valdības atbalstu saviem ražotājiem?
Valdība: nevari nopirkt auto bez dotācijas – brauc ar sabiedrisko.
Kiniesi var atkal drauded taivanai tapec, lidz eiropas savieniba klus pielaidigaka.