Web Analytics
More
    Reklāma

    Vai investīcija saules paneļos tiešām ir tik izdevīga?

    Jaunākie raksti

    Mūsdienās, kad cilvēki aktīvi domā par ilgtspējīgākiem enerģijas risinājumiem, saules paneļu iegāde un uzstādīšana kļūst aizvien pievilcīgāka investīcija mājsaimniecībām un uzņēmumiem. Tomēr, vai investīcija saules paneļos ir patiešām tik izdevīga, un vai varam balstīt savu lēmumu tikai uz ekoloģiskiem apsvērumiem? Par šo tēmu vairāk stāsta Solarshop valdes loceklis Ivars Millers.

    Ieguldījums saules paneļos dod iespēju būt daudz neatkarīgākiem. Privātpersonas var nodrošināt sava elektrības patēriņa daļu ar saules enerģiju, nodrošinoties pret elektroenerģijas cenu kāpumiem un neizdevīgiem elektrības cenu fiksēšanas līgumiem. Ir daudz piemēru kad mājsaimniecības noslēdza ilgtermiņa elektroenerģijas līgumus 2022. gadā vasarā un  joprojām maksā 0.30 eur/kwh, jo līguma laušanas gadījumā ir noteiktas soda sankcijas.

    Reklāma

    Lai gan saules paneļu sistēmas iegādei nepieciešamas sākotnējās investīcijas, tomēr noteiktā laika posmā šis ieguldījums atmaksājas. Ieguldījumu atmaksāšanās periods katrā gadījumā ir atšķirīgs, jo to ietekmē gan elektrības cenas biržā, gan elektroenerģijas pašpatēriņš dienas laikā, gan sistēmas jauda. Īpaši aktuāli tas ir mājsaimniecībām, kur kā apkures avots ir izvēlēts siltumsūknis un ir iegādāts vai plāno iegādāties elekroauto.

    Svarīgi atzīmēt, ka pašlaik gan Altum, gan Klimata un enerģētikas ministrija piedāvā dažādus atbalsta instrumentus saules paneļu projektu finansēšanai, samazinot investīcijas izmaksas un paneļu atmaksāšanās laiku. Piemēram, mājsaimniecības var atgūt līdz 4000 EUR no saules paneļu investīcijām. Solarshop speciālisti sniedz atbalstu finansējuma dokumentu kārtošanā visa projekta laikā. Iespējams, ka drīzumā arī būs pieejams atbalsts akumulatoru iegādei, tāpēc Solarshop uzstāda saviem klientiem tikai hibrīda invertorus, kuriem vēlāk var pieslēgt arī akumulatorus. Ja šobrīd akumulatoru uzstādīšanu nopietni apsver retais, tas tuvākajā laikā būs aktuāli, jo akumulatoru cenas samazinās. Piemēram, Vācijā 80% no jaunām saules paneļu sistēmām klienti izvēlās uzstādīt uzreiz arī akumulatorus. Akumulatoru uzstādīšana nodrošina saražotās enerģijas uzglabāšanu nakts stundām un arī autonomiju tīkla atslēgumu gadījumā. Te gan jāpievērš uzmanība tam, ka daudzi enerģētikas uzņēmumi piedāvā saules paneļu invertorus, kuriem var pieslēgt akumulatorus, bet tie nenodrošina autonomiju tīkla atslēgumu gadījumā, tas nozīmē, ka jums elektrības nebūs, pat ja ir akumulatori. To noteikti pirms līguma slēgšanas jānoskaidro pie uzņēmuma, kuru esat izvēlējušies.

    Šobrīd ir pēdējā iespēja vēl paspēt pieteikties Neto uzskaites sistēmai, kas noslēgsies 30. aprīlī un tiem, kas paspēs pieteikties, šī enerģijas uzkrāšanas sistēma būs aktīva līdz pat 2029. gada 28. februārim. Iestājoties šajā sistēmā jūs varēsiet neiztērēto elektroenerģiju uzkrāt Sadales Tīklā (virtuāli), kuru pēc tam varēsiet ņemt atpakaļ, kad nepieciešams (ziemā, nakts stundās), maksājot tikai 0.045 eur/kwh par pārvadi. Protams, plusi ir arī jaunajai, Neto norēķinu sistēmai, kas būs aktīva no 2024. gada 1. maija, jo, piemēram, varēs uzlikt saules paneļus lauku mājā un lietot elektroenerģiju Rīgas dzīvoklī.

    Pāriesim pie svarīgākā – vai investīcijas saules paneļos ir izdevīgas? Pieņemsim, ka ir divas mājsaimniecība, kuras abas par elektrību mēnesī maksā 200 EUR. Viena mājsaimniecība uzstāda 10 kW sistēmu, kuras izmaksas sākotnēji ir 8500 EUR, pēc tam saņem atpakaļ 4000 EUR valsts atbalstu un iestājas Neto uzskaites sistēmā. Tālāk seko pavisam vienkārša matemātika. Mājsaimniecība pēc paneļu uzstādīšanas mēnesī maksā ap 50 EUR, tas nozīmē, ka saules paneļi atmaksāsies 30 mēnešu laikā un turpinās ražot nu jau bezmaksas elektrību.  Savukārt, otrā mājsaimniecība, kura neuzstādīja saules paneļus turpina maksāt visu laiku 200 EUR un iespējams, ka pēc 30 mēnešiem maksās pat vairāk, jo elektrības cenas svārstās. Savukārt, mājsaimniecība kura uzlika saules paneļus, var neuztraukties par elektrības rēķiniem vismaz turpmākos 15 – 20 gadus.

    Secinājums ir skaidrs – saules paneļi nav tikai zaļā domāšana, bet arī gudra investīcija gan uzņēmumiem, gan mājsaimniecībām, kuras vēlas virzīties enerģijas neatkarības un ietaupījumu virzienā. Un būtiski neaizmirst, ka katrs uztstādītais kilovats saules paneļu jaudas ir arī pienesums visā valsts kopējā enerģētikā. Tagad ir īstais laiks, lai veiktu šo soli un nodrošinātu stabilu un ilgtspējīgu enerģijas avotu savai mājsaimniecībai.

    Solarshop portfelī ir vairāk kā 800 uzstādītu objektu Latvijā ar uzticamiem meistariem, saprātīgām cenām un pēcpārdošanas servisu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    48 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Andrejs
    26.02.2024 08:53

    Es pa gadu atpeln’iju pane’lus, protams pats uzst’adot

    Skābene
    26.02.2024 10:21
    Reply to  Andrejs

    Un kas tev izrakstīja sertifikātu mikroģeneratora pieslēgšanai Sadales tīklam?

    Bats
    26.02.2024 12:52
    Reply to  Skābene

    Sertificēts elektriķis. Iepazīstoties ar uzstādīto sistēmu un tās uzstādīšanas kvalitāti, protams. “pašam uzstādot” var nozīmēt tikai fizisku paneļu montāžu uz jumta, kabeļu vilkšanu un invertora pie sienas pieskrūvēšanu. 3F kabeļa pieslēgšanu sadalnes automātslēdzim var veikt elektriķis un ieregulēšanas protokolu sastādīt arī.

    nedarata
    26.02.2024 09:04

    Diez vispār pēc jaunās sistēmas ir iespējama atmaksāšanās saprātīgā laikā?
    PS Nordpool kur ir paslēpti vēsturiskie dati?

    xs1
    26.02.2024 09:39
    Reply to  nedarata

    Tev ir visas iespējas līdz šī gada 1.maijam pieslēgt vēl Neto uzskaites sistēmu ( kw pret kw ) un līdz 2029.gadam to lietot nedomājot par nekādām jaunām sistēmām :)

    nedarata
    26.02.2024 09:55
    Reply to  xs1

    Būs vēl pārsteigums par neto uzskaites sistēmas abonentmaksu. :/

    Sergejs
    26.02.2024 11:07
    Reply to  nedarata

    Jā, no pārsteigumiem pasargāti neesam, tas gan. Nekur nav teikts ka neuzliks finālā nodokli xEUR/kW uzstādītas jaudas

    Zorge
    26.02.2024 12:48
    Reply to  Sergejs

    Nodokli var uzlikt tur, kur ir peļņa. Ja tu ar savu sistēmu tikai kompensē savu patēriņu, tad nodoklim nav vietas. Cits stāsts ir ar ST lietošanas maksu. Skaidrs ka ST saulenieki rāda papildstresu.

    Sergejs
    27.02.2024 10:45
    Reply to  Zorge

    Nodokli var uzlikt da jebkur un par jebko. Piemēram pērkot maizi veikalā tu neko nepelni, bet 21% samaksā. Dzīvojot savā vienīgajā mājoklī arī neko ar to nepelni, bet nodokli maksā. Ir bijuši arī citi jautri nodokļi pasaulē, piemēram par logu daudzumu vai lielumu.
    Un tas ko esmu ietaupijis, pats sev saražojot enerģiju, ir kāda koncerna negūtā peļņa un birokrātijas aparāta neiegūtie nodokļi , tātad tiem ir zaudējumi bet man sanāk tipa peļņa, jo ietaupiju=nopelniju, pa lielam.

    EV user
    26.02.2024 15:29
    Reply to  nedarata

    Beidz dramatizēt. Nav atbalsta slikti, ir atbalsts atkal slikti. Nevar tīklā nodot slikti, var nodot Neto atkal slikti.

    Skābene
    26.02.2024 09:26

    Saules paneļu limonāde beidzās janvārī, kad ST pacēla sadales tarifus. Īsais secinājums ir tāds, ka neatkarīgi no tā, ko tu darīsi, lai samazinātu savus rēķinus, valsts energokompāniju koncerns darīs visu, lai kompensētu ieņēmumu kritumu. Tie kas pirmie uzlika paneļus viennozīmīgi bija ieguvēji. Šobrīd jau izskatās, ka paneļu likšana ir izdevīga tikai un vienīgi paneļu licējiem un arī siltumsūkni varēs izslēgt un slēgt atpakaļ veco labo gāzes katlu. Jau intuitīvi jutu, ka nevajag ņemt valsts atbalstu apkures sistēmas maiņai, jo nosacījumi paredzēja izravēt veco apkures sistēmu un likt visas olas vienā groziņā. Intuīcija, vai veselais saprāts nepievīla. Tagad ir iespēja kurināt ar to, kas lētāks. Piemēram: gāzes cena biržā ir ~23 EUR/Mwh. Elektrība pie Elektrum par to pašu 1Mwh izmaksās ap 200 Eur. Ja ir pašam savi paneļi un Neto uzkrājuma sistēmas ietvaros elektrība maksā 0 Eur, par sadali +PVN tāpat nāksies samaksāt ap 100 eur. Tiem, kas liks paneļus no aprīļa, būs Neto norēķinu sistēma, kad elektrības iepirkuma cenu noteiks Elektrum (vai cits pakalpojuma sniedzējs). Var sānākt, ka tirgosi par 3 centiem/kwh un pirksi par 4eur/kwh + sadale un pārvade+PVN. Laiks rādīs, var jau būt, ka varēs nodot par fiksētu cenu un ņemt atpakaļ par fiksētu cenu. Jebkurā gadījumā šī… Read more »

    Last edited 2 months ago by Skābene
    Alberts Kviesis
    26.02.2024 09:59
    Reply to  Skābene

    Ja būtu mājās aķis, kas lādējas pa biržas cenu nakts tarifu, tad nekādus saules paneļus nevajadzētu. Brīva vieta biznesam :)
    Uz priekšu!

    Skābene
    26.02.2024 10:29

    Vasarā 11kw sistēma ražo pāri par 60kwh dienā, un vienīgais patērētājs ir kondicionieris, vai siltā ūdens boileris. Ziemā, kad sniegs uz paneļiem, sistēma neko neražo. Tad jau drīzāk jāliek 20kw tens un jāsilda ūdens 3-5t akumulatorā. Pa nakti uzsildi un lieto vairākas dienas! :)

    Sergejs
    26.02.2024 11:26
    Reply to  Skābene

    Laiku atpakaļ redzēju video youtube par Kanādas pilsētu, kura ir praktiski energoneatkarīga. Ar saules paneļiem un saules kolektoriem silda pa vasaru ļoooti lielu apjomu zem zemes un pa ziemu sūc atpakaļ. Pirmreizēja sildīšana prasija dažus gadus. No ārpuses neko nevajag praktiski, bet cik kopumā investīcijas prasija par to netiek nekas atklāts. Linku uz ātro nevaru atrast, diemžēl.
    Akumulātori pašreizējā izskatā ir nenormāli dārgi un arī to ilgmūžība kopā ar drošību izsauc jautājumus. Pats ceru sagaidīt ka šis rezultēsies ar panākumiem un būs pa saprātīgu cenu ap 50kWh drošs aķis pēc dažiem gadiem:
    https://graphenemg.com/gmgs-graphene-aluminium-ion-battery-1000-mah-capacity-reached-and-next-steps-toward-commercialisation/
    A tā pa lielam jā, lielie vīri vienmēr izdomās kā kompensēt to ko homo vulgaris izdomā ietaupīt. Saprast to arī var, jo tā kopējā sistēma ar spēkstacijām arī ir jāuztur, jo situācijā kad 2-3 dienas ir mākoņains un bezvējš tad arī uzkrājošais aķis mājās būs tukšs un jāņem strāva no tīkla.

    Last edited 2 months ago by Sergejs
    xs1
    26.02.2024 14:09
    Reply to  Sergejs

    Latvijā tas neder, jo mums smilts apakšā un ūdens vislaik staigā … ko sasildīsi, tas lēnām aizplūdīs … kaut kāds efekts būs, bet minimlas … tas labi der skandināviem, kur klinšains …

    Sergejs
    27.02.2024 10:39
    Reply to  xs1

    Nu siltuma akumulēšanai opcionāli ir izolētas tvertnes ar 100500m3 tilpumu, bet tas teorētiski. Un ne par velti pieminēju ka sākotnējo investīciju apjoms nav zināms. Kā likums tāda energoautonomija nav lēts prieks.
    Bet ar paneļu saražotās enerģijas akumulēšanu reāli kaut kas ir jādara, iet uz to ka svārstības saražots/patērēts dienā un naktī var kļūt energosistēmai nesagremojamas.

    Bats
    26.02.2024 13:10
    Reply to  Skābene

    Jāņem vērā, ka 1MWh gāzes sadedzinot un 1MWh elektrības siltumsūknī nav vienāds daudzums apkures siltuma. Siltumsūknis būs efektīvāks. Ziemas aukstākajā mēnesī, kad ārā -15C, nosiltinātai mājai siltumsūknis patērē 3-4KWh/m^2/mēnesī. Tas ir maksimums. Pārējo apkures sezonu ir zemāks patēriņš. Ja tās ir uzkrātās pa vasaru KWh, tad ar visu pārvades tarifu sanāk apkurei 0.20 EUR/m^2 mēnesī. Mājai ~180m^2 ar siltumsūkni janvārī sanāk 36EUR par apkuri. Tagad parādi cik tās gāzes MWh par 23 EUR nākas nodedzināt janvārī tādas pašas platības mājai, lai var salīdzināt ābolus pret āboliem.

    Last edited 2 months ago by Bats
    Trx450
    26.02.2024 13:34
    Reply to  Bats

    180m2 būs izlīdzinātais maksājums uz gadu . Mēnesi ap 200eur dabasgāze.

    Bats
    26.02.2024 13:55
    Reply to  Trx450

    Tur jau tā lieta, ka pat bez nekādiem saules paneļiem, siltumsūknis būs uz pusi lētāks par “lēto” gāzi. Ar saules paneļiem un neto norēķinu starpība izmaksās ir 1:14.

    Es vispār nesaprotu tos cilvēkus, kas šobrīd vēl liek gāzes apkuri neatkarīgi no tā vai neto norēķins ir vai nav pieejams.

    xs1
    26.02.2024 14:26
    Reply to  Bats

    Būsim reāli, matus par gāzi plēš tie, kas savulaik sabuvēja 300plus m2 staļļus ar jau šodienas standartiem stipri pavāju siltumizolāciju … uzbūvē šodien māju pie 150 kvadrātiem tuvu pasīvam pasākumam un gāzes patēriņš ar visu silto ūdeni būs zem 900m3 gadā jeb pie šodienas cenām ap 80 euro izlīdzinātais … uzmet nelielu 5kw sauli ( pašam liekot līdz 2.5K pie šodienas cenām ) un ap sotaku būs ikmēneša izmaksas … daudz? manuprāt nē …

    Sergejs
    27.02.2024 10:51
    Reply to  Bats

    Jā, sildot ar siltumsūkni enerģija jāpatērē tikai lai “izsūktu” siltumu no apkārtējās vides, nevis to saražotu kā tādu. Un jo siltāks ārpusē jo efektīvāks ir tas sūknis un otrādi, kā piemēru var aplūkot kaut vai gaiss/ūdens tipa boilerus, tur vidēji sanāk ka patērējot 1kWh elektrības iegūst ap 4Kw siltuma, pie +25 tas būs ap 1/7, pie -10 ap 1/1 (atkarīgs no modeļa efektivitātes). Protams tā sistēma, savukārt, var prasīt apkopēs vairāk kā vienkārši boilers un tajā atkal ir vairāk kam lūzt…

    Skābene
    26.02.2024 15:53
    Reply to  Bats

    Teorijā gaiss-ūdens siltumsūknim COP ir ap 3-3,5 (jā ara temperatūra nav zemāka par -15), ģeotermālajam COP ir nedaudz lielāks un māzāk svārstās ziemas aukstajos mēnešos. Kamēr kurini savu saražoto elektrību par EUR 0,00, tikmēr sūknis ir izdevīgāks. Ja elektrība ir jāpērk, tad bilde jau ir pavisam cita. Salīdzinām Nordpool mājas lapā cenu elektrībai uz šodienu un gāzes cenu TTF biržā. Latvijai šodien Nordpool kartē cena ir EUR 81,05/Mwh, bet TTF biržā gāzes cena ir EUR 23,6/Mwh. Tīri matemātiski par katru elektroenerģijas Mwh tu vari nopirkt 3.43 Mwh gāzes. Tas ir tas pats kas COP 3,5, jeb apkure pati par sevi maksā vienādi. Atšķiras sadales izmaksas gāzei un elektrībai. Sadales izmaksas gāzei ir ~35 Eur, bet elektrībai ~80Eur, jo siltumsūknim vajag 3F pieslēgumu un minimums 32A.

    xs1
    26.02.2024 16:32
    Reply to  Skābene

    Nefleitē … gaiss-gaiss pie -15 cops tur labi ja 1.5 robežās turās … pie nulles būs ap 3 … pie plus 5 jau pie 4 … ģeo vienmēr būs cop lielāks pie zemām temp, jo no zemes nekad tur zemāk par plus4 nebūs …

    Skābene
    26.02.2024 16:39
    Reply to  xs1

    Nē nu labi, ir bijis, kad cop ir 0 un apsilde notiek tikai uz Tena rēķina, jo sevisķi, ja visa ģimene grib vannoties! :D

    Sergejs
    27.02.2024 11:00
    Reply to  Skābene

    Piekrītu jums abiem ar xs1, jo tā arī ir ka atkarībā no situācijas būs izdevīgāka viena vai otra sistēma. Kā likums ilgtermiņā, paņemot divas identiskas blakus stāvošas mājas, izmaksas par to apkuri būs +- vienādas, ieskaitot gan pirmreizējās investīcijas gan uzturēšanas izmaksas. Tālāk jau jautājums ar ko katram komfortablāk sadzīvot – ar savārstīgām cenām par enerģiju un energoresursiem, vai ar to ka ir jāatrauj no sirds 10-30k eur lai ieguldītu hi-tech autonomā apkures sistēmā (ko būs savukārt grūti ziemā salabot ja kas nopietnāks par sūkni nobirs).
    P.S. Visstabilākā un drošākā apkures sistēma ir “buržujka” – plīst nav kam un dedzināt tajā čp gadijumā var kaut vai zirga sūdu😁 (man tāda stāv siltumnīcā, tieši čp gadijumam)

    Skābene
    27.02.2024 12:36
    Reply to  Sergejs

    Buržuika, kamīns vai kāds cits alternatīvs apkures veids noteikti ir vajadzīgs, jo kā jau teici, apkure parasti no ierindas iziet tieši apkures sezonā! Kamēr katlu saremontēs (vienalga vai gāze, dīzelis, siltumsūknis), tikmēr ar kaut ko tak jāsildās. Un ja pazūd elektrība, neiet ne gāzes katls, ne siltumsūknis. :D

    Trx450
    26.02.2024 10:05

    Izdevīgi ir ja paneļus nopērk pa Ķīnas cenu. A kas ir pēc tam , tā ir tikkai uzvārīšanās kā starpniekam.

    Jurka
    26.02.2024 15:19
    Reply to  Trx450

    Aha, uz priekšu, tikai neaizmirsti samaksāt DRN, muitu, piegādi.

    Trx450
    26.02.2024 18:26
    Reply to  Jurka

    Neredzu nekādu problēmu samaksāt piegadi , muitu, drn.

    Jurka
    27.02.2024 07:17
    Reply to  Trx450

    Kurš teica ka tā ir problēma. Iet runa par izmaksām, nekādā veidā tu nevari dabūt lētāku cenu par vairumniekiem ( EU), kas ved desmitiem konteineru. Nemaz nerunājot ka tu nedabūsi atbalstu pērkot paneļus no Ķīnas. Tu laikam esi savam datoram lādētāju sūtījis no Ķīnas, un ieekonomējis 12 eur, ( nepērkot LV), un tagad esi lielais importētājs.

    Trx450
    27.02.2024 09:39
    Reply to  Jurka

    Es dzīvoju Ķīnā

    Jūberts
    26.02.2024 13:20

    Atmaksājas viennozīmīgi, jo katra sistēma ko pieslēdz tīklam vasarā samazina cenu.

    Bats
    26.02.2024 13:42

    Izslēdzot statistiskas anomālijas (elektrību par >1EUR/KWh atsevišķos brīžos vai arī elektrību par 0.01 EUR/KWh vasaras vidū), atmaksāšanās pariods sistēmai ar 11.3KWh invertoru (jumta platībai atļaujot uzstādīt aptuveni 16KW paneļos), atmaksāšanās periods ar neto norēķinu sistēmu mājā ar siltumsūkni līdz šim bija ap 2 gadi (9K – 4K valsts atbalsts = 5K izmaksas). Ja neto norēķina vairs nav un vasarā pārprodukcija jāpārdod par teiksim 0.10EUR/kWh (vidējais starp kādiem 8 centiem vasaras vidū un kādiem 12centi vēlos pavasaros un agrā rudenī), ziemā pērkot par pilnu cenu, tad atmaksāšanās periods pagarinās un ir 3.5 gadi. Palielinot daļu, ko uzreiz vari no saules paneļiem notērēt (piemēram lādējot EV), atmaksāšanās paātrināsies.
    Protams, ja vēl jāsamaksā starpniekiem, kas par uzstādīšanu un “dokumentu kārtošanu” paņem vēl >2K, tad atmaksāšanās periods pieaugs vēl par pāris gadiem.

    Last edited 2 months ago by Bats
    Aivars
    27.02.2024 08:28
    Reply to  Bats

    Tev tā vidējā cena nedaudz no citas realitātes :) Jau tagad vidējā cena ir ap 8-10 centi. Vasarā labi ja viņa pāris centi saules periodā būs. Tā kā vidējā ir krietni mazāka, līdz ar to atpelnīšanās laiks vismaz x2.

    Zorge
    27.02.2024 09:25
    Reply to  Aivars

    Man gan nav SS, bet plika biržas elektrība man tagad sanāk 0,1-0,11EUR/kWh mēneša vidēja (kas ir rēķinā). Neatceros, ka kaut kad būtu vairāk. Pieņēmu, ka vasarā būs vēl mazāk.

    Bats
    27.02.2024 16:23
    Reply to  Aivars

    Atmaksāšanās periodu rēķina uz priekšu nevis uz aizmuguri, vēsturiskie dati palīdz veidot prognozi. Lētas elektrības laiks ir pagājis un ar katru nākamo gadu vidējā cena turpinās kāpt, galvenokārt tieši tā dēļ, ka gan pieprasījums pēc elektroenerģijas, gan ražošanas jaudas turpina palielināties. Ir dienas vasarā, kad rodas pārprodukcija, taču uz kopējā fona tas vidējo cenu ietekmē maz, kalpo interesantiem ziņu virsrakstiem ne vairāk. Aizvadītajā gadā pa mēnešiem elektrības cena biržā stabili turējās virs 10 centiem.

    Skābene
    28.02.2024 09:28
    Reply to  Bats

    Kāpēc tu aprēķinā liec tikai elektrības cenu? Šobrīd jau elektrības sadales cena ir ap 8 centiem par kilovatstundu (1Mwh sadale pie 3F 32A), ja var ticēt sadales tīkla mājas lapā esošajam kalkulatoram. Sadales cenai ir tendence pieaugt proporcionāli elektrības cenai!
    Par to naudu jau sanāk gandrīz 2 kubi malkas! :D

    Apsys+
    26.02.2024 20:00

    Izdevigi tikai razotajiem un krizes gadijuma!! Un tiem kam nauda krit no gaisa, protams, jo var investet visadas de-bi-lodi-bas!!

    Zorge
    27.02.2024 09:29
    Reply to  Apsys+

    Izdevīgi visiem, jo palielina piedāvājumu tirgū. Vasarā arvien biežāk būs pārpalikums tirgū. Karstajās vasarās PV kompensēs ūdens samazināšanos hesos.

    Apsys+
    27.02.2024 15:36
    Reply to  Zorge

    Mhm un pec 3 gadiem bus jaunie saules panelju modelji 50x jaudigaki

    Bats
    27.02.2024 16:00
    Reply to  Apsys+

    Nebūs. Mācieties fiziku.

    Sergejs
    27.02.2024 16:29
    Reply to  Bats

    Fizika ir pārāk garlaicīga lieta. Kad ne par fiziku ne par ķīmiju nav dzirdēts tad dzīve sastāvēs no burvestības un brīnumiem, tas tak ir cool😁

    Biteme
    28.02.2024 09:32
    Reply to  Sergejs

    Bet kā tad ar ‘gudrajām molekulām’? Reklāmā tādas ir – krāsainas un apķērīgas!

    Bats
    27.02.2024 15:51
    Reply to  Apsys+

    Debilodibas nav vārds. Ja uzskatāt, ka nav izdevīgi, parādiet aprēķinu uz kuru šādu apgalvojumu balstāt, papētīsim, parēķināsim līdzi, ja Jums taisnība, pārskatīsim secinājumus. Citādi tukša bezdēšana.

    Apsys+
    28.02.2024 14:57
    Reply to  Bats

    Ludzu https://www.mining.com/recent-discovery-may-give-solar-cells-a-thousand-times-more-power/

    Ari Nasa un elektro transporta nepieciesamiba pec energijas nelaus zinatnei tikt cenzetai

    Protams tas joprojam ir laika jautajums

    Sergejs
    28.02.2024 15:34
    Reply to  Apsys+

    1. Raksts pats par sevīm interesants
    2. Līdz 10x efektīvāki nevis 50x vai 1000x
    3. Līdz gala rezultātam ļoti tālu, ja ne 30 gadi tad vismaz 10, līdz galam pat vēl nesaprot kas to efektu tādu dod. Ja viss būtu tik ātri un vienkārši tad jau 5 gadi atpakaļ SSB tipa baterijas vai Al-graphene jau būtu, nevis pašreizējās Li-ion vai LFP

    Haris
    28.02.2024 21:24

    Gadu atpakaļ uzstādīju saules paneļu komplektu. Saulīte pagājušo vasaru saražoja pa krietnam ar visām rezervēm Netto sistēmā. Janvārī saule knapi, tad tā ņemas atpakaļ no Neto sistēmas. Pārsteigums par Elektrum piestādīto rēķinu pa janvāri. Tas ir tikpat liels , kā astoņus gadus atpakaļ , pie līdzīga strāvas patēriņa , bez saules paneļiem.🤔🤔🤔

    Kursors.lv
    28.02.2024 22:28
    Reply to  Haris

    Un kuras pozīcijas sastāda to negaidīti lielo rēķina gala cenu?

    Reklāma