Šī gada 6. martā Eiropas Savienībā (ES) oficiāli stāsies spēkā jaunais Digitālo tirgu likums, kas daudziem tehnoloģiju milžiem un tiešsaistes platformām paredz īstenot izmaiņas pakalpojumu darbībā ar mērķi nodrošināt godīgu konkurenci. Šis likums attieksies arī uz “Meta“, kas paziņojusi, ka lietotāji ES varēs izmantot virkni uzņēmuma pakalpojumu bez vajadzības kopīgot informāciju “Facebook” un “Instagram”. Jaunās izmaiņas būs aktuālas “Meta” lietotājiem ES, Eiropas Ekonomikas zonā un Šveicē.
Jaunās izmaiņas realitātē izskatīsies tā, ka lietotāji, piemēram, varēs izmantot ziņapmaiņas servisu “Messenger” kā atsevišķu pakalpojumu, bez “Facebook” konta. Tāpat lietotājiem būs iespēja atsaistīt savus “Instagram” un “Facebook” kontus.
Arī “Facebook Marketplace” un “Facebook Gaming” lietotāji Eiropā varēs izmantot šos pakalpojumus bez sava “Facebook” konta. Vienlaikus “Meta” brīdina, ka abos gadījumos samazināsies pakalpojumu funkcionalitāte. Piemēram, ja izmanto “Marketplace” bez “Facebook” konta, saziņa starp pircēju un pārdevēju notiks caur e-pastu, nevis “Facebook Messenger”. Savukārt “Facebook Gaming” lietotājiem, kuri atsaistīs savu “Facebook” kontu, būs piekļuve tikai viena spēlētāja spēlēm.
Jāpiezīmē, ka šie “Meta” jaunumi seko “Google” paziņojumam, ka Digitālo tirgu likuma ietvaros lietotājiem Eiropā būs iespēja pārtraukt datu koplietošanu starp tādiem pakalpojumiem kā “Search”, “Youtube”, “Google Maps” un “Chrome”.