Web Analytics
More
    Reklāma

    Eiropas Komisija izziņojusi kompānijas, uz kurām attieksies ES Digitālo tirgu likums

    Jaunākie raksti

    Eiropas Komisija (EK) vakar, 6. septembrī, publicējusi to tehnoloģiju kompāniju jeb vārtziņu sarakstu, uz kuru radītajām platformām, pakalpojumiem, programmām attieksies Eiropas Savienības Digitālo tirgu likums, kura mērķis ir nodrošināt godīgu konkurenci. Bungām skaļi rībot, EK paziņojusi, ka šīs kompānijas ir: “Alphabet”, “Amazon”, “Apple”, “ByteDance”, “Meta” un “Microsoft”.

    Pēc EK teiktā, jaunie noteikumi attieksies uz 22 šo kompāniju platformām, pakalpojumiem, programmām, kas uzskaitīti zemāk:

    Reklāma

    • Četri sociālie tīkli: “TikTok”, “Facebook”, “Instagram”, “LinkedIn”;
    • Seši tā sauktie “starpniecības” pakalpojumi: “Google Maps”, “Google Play”, “Google Shopping”, “Amazon Marketplace”, “Apple App Store”, “Meta Marketplace”;
    • Trīs reklāmu piegādes sistēmas: “Google”, “Amazon” un “Meta”;
    • Divas pārlūkprogrammas: “Chrome” un “Safari”;
    • Trīs operētājsistēmas: “Google Android”, “Apple iOS”, “Windows PC OS”;
    • Divas ziņapmaiņas platformas: “WhatsApp” un “Facebook Messenger”;
    • Viena meklētājprogramma – “Google”;
    • Viena video koplietošanas platforma – “YouTube”.

    Lai iekļūtu šajā sarakstā, augstāk minētajiem servisiem, platformām, programmām jābūt vismaz 45 miljoniem aktīvo lietotāju Eiropā vai pēdējos trīs gados apgrozījumam šajā reģionā jāsasniedz vismaz 7,5 miljardi eiro.

    Saskaņā ar EK lēmumu augstāk minētajām sešām kompānijām jeb izraudzītajiem vārtziņiem būs seši mēneši laika nodrošināt Digitālo tirgu aktā paredzēto pienākumu izpildi. Ja tas netiks izdarīts, kompānijai var tikt piemērots naudas sods līdz 10% no kopējā gada apgrozījuma visā pasaulē, periodiski arī citi mazāki sodi.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma