Nvidia paziņojusi par visai lielu sasniegumu – jau 500 spēlēs un datorprogrammās atrodami RTX tehnoloģiju uzlabojumi. Nvidia, runājot par RTX, domā tieši kopš 2018. gada pieejamās ray tracing, mašīnmacīšanās un attēla tā saucamās upscaling tehnoloģijas.
Nvidia apkopojusi spēļu klāstu ar DLSS atbalstu, šajā sarakstā vari filtrē spēles pēc dažādiem parametriem. Te gan jāpiemin, ka DLSS 3.5 pieejams tikai divās spēlēs – Alan Wake 2 un Cyberpunk 2077 kopā ar atbilstošām jaunākās paaudzes Nvidia videokartēm.
Spēļu spēlētajiem tieši DLSS (Deep Learning Super Sampling) iespējas ir tās, kas ļauj uzlabot kadru skaitu sekundē, jo spēle tiek renderēta zemākā izšķirtspējā, kamēr austāku izšķirtspēju panāk ar mašīnmācīšanās attēla izšķirtspējas palielināšanas risinājumiem.
DLSS 1 var laikam neminēt, jo tā ātri pārgāja DLSS 2 versijā. DLSS 2 iespējas vēl arvien ir visplašāk izmantotās, bet līdz ar RTX 40 videokartēm atnāca DLSS 3, kas papildu piedāvā arī Frame Generation. DLSS 3 azotē ir vairāki jauni triki, kas nebija DLSS 2 versijā iepriekšējā Nvidia videokaršu sērijā (GeForce RTX 30 Series). DLSS 3 nāk kopā tikai ar GeForce RTX 40 Series videokartēm. DLSS 3 piedāvā starp īsti renderētiem kadriem spēlē ievietot pilnīgi jaunus kadrus, kamēr DLSS 2 gadījumā visi parādītie kadri kaut kādā mērā bija tradicionāli renderēti, tiem tika piezīmēti klāt tikai fragmenti.
DLSS 3 jaunās iespējas tiek panāktas ar kustību vektoriem, tie paredz, kā ekrānā redzamie elementi kustēsies nākamajos kadros. Tad tiek izmantota tehnika, kas sapludina kopā divus blakus esošus kadrus. Attiecīgi DLSS 3 radītie kadri ir tehnoloģijas interpretācija par to, kas varētu notikt nākamajos kadros pirms vēl tiek īsteni renderēts nākamais kadrs spēlē.
DLSS 3 tādējādi spēj nodrošināt lielu kadru skaita pieaugumu ar salīdzinoši nelielu jaudas un enerģijas patēriņu. Vienlaikus ir jābūt uzmanīgiem, saucot šo darbību par videokartes jaudas pieaugumu. Noteikti ir jāņem vērā, ka DLSS 3 ir tehnoloģija, kas ir jāiekļauj arī pašā spēlē, un šobrīd nemaz nav tik daudz spēļu, kas atbalsta tieši DLSS trešo paaudzi.
Tā kā DLSS 3 veido pavisam jaunus kadrus, tad var gadīties, ka tomēr uzburtais kadrs nesakritīs ar nākamo īsteni renderēto kadru, tad var būt manāmam neliela attēla raustīšanās, kas var vairāk izcelties, piemēram, auto sacensību spēlēs. Tiesa, šīs vizuālās problēmiņas ir niecīgas, diez vai tās spēles karstumā pamanīsi. Jo mazākas un lēnākas ir kustības ekrānā, jo mazāk redzamas būs DLSS 3 veidoto kadru nespējas.
šī tehnoloģija šķiet būtu noderīga tieši vecākām kartēm… šīs iespējas tiešām slēpjas dzelžos vai korporatīvajā alkatībā? it sevišķi, ja tiek ziņots, ka softiski jāparedz šī iespēja un viss atkarīgs no izstrādātājiem…