E-komercijas gigantam “Amazon” ir diezgan liela pieredze ar mākslīgā intelekta (MI) risinājumiem. Novembra vidū uzņēmums paziņoja, ka izstrādā MI modeli “Olympus“, piesakot konkurenci “ChatGPT”. Tāpat “Amazon” ir investējis vairākus miljardus ASV dolāru uzņēmumā “Anthropic” un tā MI čatbotā “Claude”. Taču šķiet, ka ar to “Amazon” centieni šajā jomā nebeidzas. Kompānija paziņojusi, ka izstrādā uzņēmumiem domātu MI robotu “Q”.
“Amazon” jaunais MI robots darbojas zem “Amazon Web Services” (AWC) mākoņservisa un atbildēs uz interesējošiem jautājumiem par uzņēmumu, izmantojot darbinieka sniegto informāciju. Piemēram, iespējams “Q” lūgt ieteikumus par logotipa izmaiņām, uzdot jautājumus par mājaslapas vai lietotnes kodu utt. Tāpat robots spēs atbildēt par AWC lietošanu, kā arī ieteikt labākos AWS pakalpojumus projektiem. Kā viens no galvenajiem ieguvumiem, ko “Q” sniegs, noteikti jāmin darbinieka laika ietaupījums.
Lietotāji “Amazon Q” robotam var piekļūt, izmantojot, piemēram, “Amazon Web Services” pārvaldības sadaļu, “Slack” un citas trešo pušu lietotnes. “Amazon” arī uzsver, ka čatbotam uzdotie jautājumi “netiks izmantoti, lai apmācītu MI modeļus”.