Web Analytics
More
    Reklāma

    “Google” un “Amazon” iegulda vairākus miljardus dolāru “ChatGPT” konkurentā

    Jaunākie raksti

    Kompānija “Google” paziņojusi, ka ieguldīs līdz pat 2 miljardiem dolāru “OpenAI” konkurentā “Anthropic”, šādā veidā pastiprinot mākslīgā intelekta (MI) kompāniju sacensības. Būtiski norādīt, ka arī “Amazon” septembrī investēja 4 miljardus dolāru “Anthropic” un tā MI čatbota Claude izstrādē.

    “Anthropic” nav šāda, tāda MI kompānija. To dibinājuši bijušie “OpenAI” vadītāji, kuri pēc strīda ar izpilddirektoru Semu Altmenu par MI drošības pasākumiem pameta uzņēmumu.

    Jāpiezīmē, ka šī nav “Google” pirmā investīcija “Anthropic”. Kompānija tajā jau iepriekš ir ieguldījusi 55 miljonus USD. Tāpat “Anthropic” esot noslēgts 3 miljardu dolāru darījums ar “Google Cloud”.

    “Anthropic” izstrādātais MI čatbots nav ar pliku roku ņemams un atsevišķās jomās var pārspēt “ChatGPT” sniegumu. Piemēram, tas var darboties ar 75 000 lielu vārdu krājumu, kamēr “ChatGPT” – vien ar 25 000. Tāpat Claude funkcionē, balstoties uz ētikas pamatnoteikumiem un principiem. Piemēram, atbildot uz vaicājumu, tas izvairās no rasisma, seksisma un cita veida kaitīga un aizvainojoša satura.

    Arī “Amazon” “uzlicis aci” “Anthropic”, paziņojot par 4 miljardu dolāru investīcijām uzņēmumā. Darījuma ietvaros “Amazon Web Services” kļuvis par “Anthropic” galveno mākoņskaitļošanas pakalpojumu sniedzēju un apmāca tā MI modeļus. Savukārt “Amazon” iegūst agrīnu piekļuvi “Anthropic” funkcijām.

    AvotsGizmodo
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma