Web Analytics
More
    Reklāma

    Lietotās elektroauto baterijas tiek izmantotas saules paneļu parkos

    Jaunākie raksti

    Joprojām liels nezināmais elektroauto jomā ir bateriju pārstrāde, un pēc iespējas ilgāka izmantošana. Kāds enerģijas uzņēmums ASV ir radījis risinājumu, kas ļaus uzkrāt ar saules paneļiem radīto enerģiju šajos akumulatoros.

    Šobrīd elektroauto akumulatori tiek mainīti tad, kad to ietilpība nokrītas līdz 70-80%, līdz ar to ļoti strauji sāk veidoties bateriju krājumi, kurus parasti ir jāpārstrādā. Tomēr to izmantošanu saules paneļu parkos kā uzkrājošos akumulatorus, varētu sniegt tiem otru un ļoti noderīgu dzīvi.

    Arvien straujāk saules un vēja enerģijas parki tiek aprīkoti ar baterijām, lai uzkrātu enerģiju, kad tā ir vislabāk pieejama, jo šos dabas resursus nevar iegūt uz pasūtījuma, tomēr cilvēku patēriņš ir ļoti nemainīgs. Tāpēc tiek izmantoti uzkrājošie akumulatori, un veco elektroauto baterijas varētu samazināt ieviešanas izmaksas gandrīz uz pusi.

    Uzņēmuma B2U Storage Solutions risinājums šobrīd izmanto Honda Clarity un Nissan Leaf baterijas, bet testi ir veikti arī ar Tesla, GM un Ford akumulatoriem. Tos visus ir iespējams viegli saslēgt un nav nepieciešama nopietna pārveidošana. Principā tās darbojas kā klucīši, kurus tikai nepieciešams ievietot un ieslēgt, bet pēc nolietošanās tās var atslēgt un izņemt.

    Šāds risinājums arī varētu potenciāli samazināt elektroauto cenu, jo atrodot noderīgu pārstrādes risinājumu akumulatoriem, varētu samazināt kopējo vērtību. Protams, šo tehnoloģiju vēl neredzēsim tik ātri izplatāmies, tomēr tai ir ļoti liels potenciāls ilgākā laika periodā.

    AvotsWired
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    32 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Trx450
    27.11.2023 10:16

    Atkritumu glabāšanas punkti.
    Tādā gadījumā arī es varu nolikt garažā baču. Kad biržā lētākā cena, uzlādēt , un pa dienu kad pa dārgo izmantot to.

    Last edited 5 months ago by Trx450
    SSs
    27.11.2023 13:33
    Reply to  Trx450

    Nu ja tu taisies garāžu izmantot kā Jāņu ugunskuru, tad doma nav slikta !

    Trx450
    27.11.2023 13:58
    Reply to  SSs

    Drīz jau arī Jāņa ugunskurus aizliegs

    Bats
    27.11.2023 10:46

    Man šķiet cilvēki, kas uzskata, ka elektroauto akumulatori tiek izmesti kaut kādos Getliņos īsti nesaprot cik tie ir vērtīgi.
    EV akumulatori parasti ir 30-60kWh un tie paredzēti konstanti lielām slodzēm gan uzlādes, gan braukšanas laikā. Jānobrauc kādi 500K km līdz to lietojamā kapacitāte nokrītās zem teiksim 50-60% no sākotnējās. Un kad tas notiek tas akumulators joprojām varētu barot privātmāju vairākas dienas uz pilnu jaudu, t.sk. cepeškrāsni un veļas žāvētāju. Neviens tos nekur neizmet!
    Pat vecu, nobrauktu Tesla taksometru aķus ar pusmiljonu nobraukuma aktīvi meklē un uzpērk, lai izjauktu un izmantotu šūnas off-grid barošanai.

    Trx450
    27.11.2023 10:49
    Reply to  Bats

    Tikkai kādēļ cilvēki vēlas tik vaļā no nobrauktajām teslām? Kamdēļ viņas neizjauc un nebaro māju

    Last edited 4 months ago by Trx450
    Kursors.lv
    27.11.2023 10:52
    Reply to  Trx450

    Ko nozīmē “cilvēki vēlas tikt vaļā no nobrauktajām Teslām”? Ar ko šis atšķiras no jebkura cita lietota auto tirgošanas mēģinājuma?

    Trx450
    27.11.2023 10:58

    Atšķirība varētu būt tajā ka citiem ir iekšdedzes dzinējs, nevis batereja. Es arī nepirktu lieotu iPhone perfektā stāvoklī kuram 76% kapicitāte.

    Biteme
    27.11.2023 11:04
    Reply to  Trx450

    Kāpēc nepirkt, ja cena ir atbilstoša? Runa par gadījumu, ja vajag lietotu aifonu un cena ietver gan aifona nolietojumu, gan baterijas nomaiņas izdevumu samazinājumu. Ja manta kalpo – lai kalpo vēl. Cita lieta, ka ir fantasti kas lietotu mantu grib pārdot bez zaudējumiem sev.

    Kursors.lv
    27.11.2023 11:07
    Reply to  Trx450

    Jā, kur problēma? Visu nosaka cena, kas apmierina abas darījuma puses.

    Krotow
    27.11.2023 11:25

    Baterijas nomaiņa ir ļoti dārga. Un pārējās remonta izmaksas arī nav lētas.

    Kursors.lv
    27.11.2023 11:35
    Reply to  Krotow

    Jā, tu esi sapratis pareizi – jebkāda auto uzturēšana ir ļoti dārga. Tikai, kāpēc tu tik ļoti gribi mainīt bateriju elektroauto?

    Krotow
    27.11.2023 11:38

    Jo tas, bez bremzu sarūsēšanas no nelietošanas, ir pirmais, kas elektroauto nobeidzas. Un tad ir kā ar vieno otru iekšdedzes auto pie zobsiksnas maiņas – ja negribi maksāt par dārgu remontu, no auto ātri jātiek vaļā. Tikai beigtas baterijas gadījumā tas būs vēl DAUDZ dārgāk.

    Kursors.lv
    27.11.2023 12:01
    Reply to  Krotow

    Tu par šo runā tā it kā tā jau būtu problēma. Pagaidām nekas par to neliecina.

    Krotow
    27.11.2023 13:02

    Kad elektro auto kļūs vairāk tepat uz vietas, varēsim pie šīs sarunas atgriezties.

    Bats
    27.11.2023 10:55
    Reply to  Trx450

    Jūs jautājat kā dēļ turīgi cilvēki maina vecas mašīnas pret jaunām? Tie, kas pērk Teslas un tie, kas uzpērk vecu Teslu akumulatorus un veido bateriju pakas mājām nav vieni un tie paši cilvēki.

    Trx450
    27.11.2023 11:01
    Reply to  Bats

    Runa ir par 500k nobraukumu. Protams labu Teslu tāpat vien nejauks ārā

    nedarata
    27.11.2023 11:10

    Nekādu jau īpašo bateriju krājumu jau nav.
    Tas, ka baterija nobeidzas garantijas laikā vai jūs samaksājat vismaz 15000 (+atdodat veco) par baterijas nomaiņu nenozīmē, ka būs jauna baterija. Lielākā daļā gadījumu būs refurbished. Labota lietota baterija. Ar 75% kapacitāti, lai novilktu līdz garantijas beigām.
    Bet nu būs atsevišķi gadījumi, kad iedos arī jaunu.

    Krotow
    27.11.2023 11:34
    Reply to  nedarata

    Ja būtu iespējams auto baterijas remontēt kaut vai nomainot blokus ar bojātajiem elementiem, tas baterijas savešanu kartībā padarītu daudz lētāku.

    Kursors.lv
    27.11.2023 12:00
    Reply to  Krotow

    Cilvēki jau tagad to dara.

    Krotow
    27.11.2023 13:04

    Diemžēl ražotāji ar info par bateriju uzbūvi nedalās. Tāpēc viss notiek neoficiāli bez jebkadas garantijas. Būtu labi ja varētu normāli nopirkt trūkstošos bateriju mezglus.

    Bats
    27.11.2023 13:39
    Reply to  Krotow

    Riskanti. Nemākulīgi saremontētam akumulatoram var gadīties nokļūt ziņu virsrakstos ar lielu liesmu un sašutumu cik EV ir bīstami. Iespēja zemāka nekā iekšdedzes dzinēja degvielas augstspiediena sistēmas remonta gadījumā, bet tomēr pastāv.

    Krotow
    27.11.2023 14:07
    Reply to  Bats

    Tāpēc ir piebilde par legāli nopērkamiem bateriju blokiem. Bateriju remonts kāreiz būtu vesela jauna biznesa niša. Tad arī būtu iemesls sertificēt autoelektriķus utt.

    Biteme
    27.11.2023 14:47
    Reply to  Krotow

    Aha, sasertificēsi tādus un viņi atņems maizi ražotājam. Nekā nebūs!

    Krotow
    27.11.2023 11:32

    Visumā apsveicama ideja. Arī kā mājas rezerves barošanas akumulatori vecas elektroauto baterijas labi der. Litija elementiem parastās beigas ir nevis tiešs kapacitātes zudums, bet lielāka iekšējā pretestība, dēļ kā tie vairs netur auto motora vai cita lieljaudas patērētāja vajadzībām nepieciešamo strāvu. Ar mazāku izlādes strāvu tie var daboties vēl ilgi. Man te blakus kastē ir pāris 7 gadus vecas drona baterijas, kas lielu strāvu vairs netur, bet ar patērētājiem, kam vajag līdz 5A strāvu, darbojas labi.

    Sergejs
    27.11.2023 16:08
    Reply to  Krotow

    https://typeset.io/questions/what-are-dendrites-in-lithium-ion-batteries-2jwhbxvga6

    Ir vēl šāda nepatīkama parādība un jo vecākā/nolietotāka baterija jo lielāka varbūtība

    Last edited 4 months ago by Sergejs
    Elektriķis
    27.11.2023 13:37

    Šis pasākums varētu būt labs siltajās zemēs. Mūsu klimatā šādus akumulatorus prasās turēt telpās, jo aukstumā tie nav lādējami. Savukārt, turot telpās vecus auto akumulatorus, parādās jautājums par ugunsdrošību. Labākais risinājums mums būtu pagrabiņš.

    Sergejs
    27.11.2023 16:12
    Reply to  Elektriķis

    Ir ap gadu atpakaļ redzēts raksts ka pie vēja vai saules parka aizdegās tāda uzkrājošā Tesla baterija. Dēļ toksiska dūma slēdza netālu esošu šoseju un blakus esošā ciemā ar bija trauksme.
    Tā kā es to pagrabiņu veidotu pa gabalu no mājas, gadijuma pēc

    Last edited 4 months ago by Sergejs
    viens
    28.11.2023 05:49
    Reply to  Sergejs

    biju ciemos pie draugiem francijā kalnos, viņi tur dzīvo gandrīz 2 stundu gājiena attālumā no tuvākā ciema, publiskās elektrības, protams , tur nav. viņiem tur uz jumta saules paneļi kādi 10 gab un kaudze ar lietotiem parastajiem auto akumulatoriem, 50 vismaz. viss notiek – gaisma ir, var lādēt ierīces un instrumentus, ledusskapis un veļasmašīna darbojas, vēl mūzika ir un kas tur vēl. bija dažreiz, ka izlādējās, bet vispār viņi to visu bija sarunājuši lietotu ka savāc, lai cilvēkiem nav jādomā, kur likt veco , kad modernizē savu sistēmu. tajā vietā tā smagumu nešana bija vislielākā problēma, bet to visu vāca pamazām. netā shēmas atrada un viens tur kaut ko saprata no elektrības un saslēdza visu, tagad ir elektrība kalnos mežā, nosacīti par velti. cik tas pasākujs drošs – nezinu. kā tur ir ar parastajiem auto aķiem?

    Sergejs
    28.11.2023 13:05
    Reply to  viens

    Dendrīti ir litija akumulātoru nebūšana, svina-skābes degradē savādāk.
    Nav teikts ka obligāti un vienmēr veidosies, process līdz galam nav skaidrs. Toties ir tendence ka jo vairāk baterija tika spīdzināta pa ātrām lādēšanām un vairāk noslogota ar 3sek 0-100 jo lielāka varbūtība ka tajā ir šie veidojumi.
    Šī problēma ir viena no lietām ar ko solās tikt galā SSB tipa bateriju izstrādātāji. Šie izmanto keramisko separātoru:
    https://www.quantumscape.com/technology/
    Ja ticēt tad ir diezgan lielu progresu panākuši, ir arī citas kompānijas kas pie tā strādā, izmantojot citus materiālus. Šai kompānijai ir aizmugurē BMW un Ford, nesen ir nosūtīti testam automobīlī liekami paraugi:
    https://ir.solidpowerbattery.com/news-releases/news-release-details/solid-power-releases-third-quarter-2023-results-ships-first
    Pašam ir aizdomas ka rezultātā iznāks uz skatuves Varta šefs un klusi pateiks: mēs dabujām gatavu izstrādājumu, ņemiet, lietojiet.
    Gaidu ar nepacietību vai kāds panāks reālu rezultātu, pēc kompāniju publiskotiem plāniem drīz jābūt reāliem rezultātiem

    viens
    28.11.2023 00:26

    saules paneļu parkos tie akumulatori nenolietosies, ļoti labs risinājums. kā visi uzreiz neiedomājās?

    Juris
    28.11.2023 13:14
    Reply to  viens

    saprotot ironiju akumulatori jau nolietosies, bet utilizācijas problēma pārcelsies no zaļo auto kopienas uz zaļās enerģijas kopienu un no auto kopienas skata tas ir lielisks risinājums

    Krotow
    28.11.2023 13:28
    Reply to  Juris

    Taču tur tie aķi iespējams kalpos ilgāk kā sākumā auto.

    Reklāma