Joprojām liels nezināmais elektroauto jomā ir bateriju pārstrāde, un pēc iespējas ilgāka izmantošana. Kāds enerģijas uzņēmums ASV ir radījis risinājumu, kas ļaus uzkrāt ar saules paneļiem radīto enerģiju šajos akumulatoros.
Šobrīd elektroauto akumulatori tiek mainīti tad, kad to ietilpība nokrītas līdz 70-80%, līdz ar to ļoti strauji sāk veidoties bateriju krājumi, kurus parasti ir jāpārstrādā. Tomēr to izmantošanu saules paneļu parkos kā uzkrājošos akumulatorus, varētu sniegt tiem otru un ļoti noderīgu dzīvi.
Arvien straujāk saules un vēja enerģijas parki tiek aprīkoti ar baterijām, lai uzkrātu enerģiju, kad tā ir vislabāk pieejama, jo šos dabas resursus nevar iegūt uz pasūtījuma, tomēr cilvēku patēriņš ir ļoti nemainīgs. Tāpēc tiek izmantoti uzkrājošie akumulatori, un veco elektroauto baterijas varētu samazināt ieviešanas izmaksas gandrīz uz pusi.
Uzņēmuma B2U Storage Solutions risinājums šobrīd izmanto Honda Clarity un Nissan Leaf baterijas, bet testi ir veikti arī ar Tesla, GM un Ford akumulatoriem. Tos visus ir iespējams viegli saslēgt un nav nepieciešama nopietna pārveidošana. Principā tās darbojas kā klucīši, kurus tikai nepieciešams ievietot un ieslēgt, bet pēc nolietošanās tās var atslēgt un izņemt.
Šāds risinājums arī varētu potenciāli samazināt elektroauto cenu, jo atrodot noderīgu pārstrādes risinājumu akumulatoriem, varētu samazināt kopējo vērtību. Protams, šo tehnoloģiju vēl neredzēsim tik ātri izplatāmies, tomēr tai ir ļoti liels potenciāls ilgākā laika periodā.
Atkritumu glabāšanas punkti.
Tādā gadījumā arī es varu nolikt garažā baču. Kad biržā lētākā cena, uzlādēt , un pa dienu kad pa dārgo izmantot to.
Nu ja tu taisies garāžu izmantot kā Jāņu ugunskuru, tad doma nav slikta !
Drīz jau arī Jāņa ugunskurus aizliegs
Man šķiet cilvēki, kas uzskata, ka elektroauto akumulatori tiek izmesti kaut kādos Getliņos īsti nesaprot cik tie ir vērtīgi.
EV akumulatori parasti ir 30-60kWh un tie paredzēti konstanti lielām slodzēm gan uzlādes, gan braukšanas laikā. Jānobrauc kādi 500K km līdz to lietojamā kapacitāte nokrītās zem teiksim 50-60% no sākotnējās. Un kad tas notiek tas akumulators joprojām varētu barot privātmāju vairākas dienas uz pilnu jaudu, t.sk. cepeškrāsni un veļas žāvētāju. Neviens tos nekur neizmet!
Pat vecu, nobrauktu Tesla taksometru aķus ar pusmiljonu nobraukuma aktīvi meklē un uzpērk, lai izjauktu un izmantotu šūnas off-grid barošanai.
Tikkai kādēļ cilvēki vēlas tik vaļā no nobrauktajām teslām? Kamdēļ viņas neizjauc un nebaro māju
Ko nozīmē “cilvēki vēlas tikt vaļā no nobrauktajām Teslām”? Ar ko šis atšķiras no jebkura cita lietota auto tirgošanas mēģinājuma?
Atšķirība varētu būt tajā ka citiem ir iekšdedzes dzinējs, nevis batereja. Es arī nepirktu lieotu iPhone perfektā stāvoklī kuram 76% kapicitāte.
Kāpēc nepirkt, ja cena ir atbilstoša? Runa par gadījumu, ja vajag lietotu aifonu un cena ietver gan aifona nolietojumu, gan baterijas nomaiņas izdevumu samazinājumu. Ja manta kalpo – lai kalpo vēl. Cita lieta, ka ir fantasti kas lietotu mantu grib pārdot bez zaudējumiem sev.
Jā, kur problēma? Visu nosaka cena, kas apmierina abas darījuma puses.
Baterijas nomaiņa ir ļoti dārga. Un pārējās remonta izmaksas arī nav lētas.
Jā, tu esi sapratis pareizi – jebkāda auto uzturēšana ir ļoti dārga. Tikai, kāpēc tu tik ļoti gribi mainīt bateriju elektroauto?
Jo tas, bez bremzu sarūsēšanas no nelietošanas, ir pirmais, kas elektroauto nobeidzas. Un tad ir kā ar vieno otru iekšdedzes auto pie zobsiksnas maiņas – ja negribi maksāt par dārgu remontu, no auto ātri jātiek vaļā. Tikai beigtas baterijas gadījumā tas būs vēl DAUDZ dārgāk.
Tu par šo runā tā it kā tā jau būtu problēma. Pagaidām nekas par to neliecina.
Kad elektro auto kļūs vairāk tepat uz vietas, varēsim pie šīs sarunas atgriezties.
Jūs jautājat kā dēļ turīgi cilvēki maina vecas mašīnas pret jaunām? Tie, kas pērk Teslas un tie, kas uzpērk vecu Teslu akumulatorus un veido bateriju pakas mājām nav vieni un tie paši cilvēki.
Runa ir par 500k nobraukumu. Protams labu Teslu tāpat vien nejauks ārā
Nekādu jau īpašo bateriju krājumu jau nav.
Tas, ka baterija nobeidzas garantijas laikā vai jūs samaksājat vismaz 15000 (+atdodat veco) par baterijas nomaiņu nenozīmē, ka būs jauna baterija. Lielākā daļā gadījumu būs refurbished. Labota lietota baterija. Ar 75% kapacitāti, lai novilktu līdz garantijas beigām.
Bet nu būs atsevišķi gadījumi, kad iedos arī jaunu.
Ja būtu iespējams auto baterijas remontēt kaut vai nomainot blokus ar bojātajiem elementiem, tas baterijas savešanu kartībā padarītu daudz lētāku.
Cilvēki jau tagad to dara.
Diemžēl ražotāji ar info par bateriju uzbūvi nedalās. Tāpēc viss notiek neoficiāli bez jebkadas garantijas. Būtu labi ja varētu normāli nopirkt trūkstošos bateriju mezglus.
Riskanti. Nemākulīgi saremontētam akumulatoram var gadīties nokļūt ziņu virsrakstos ar lielu liesmu un sašutumu cik EV ir bīstami. Iespēja zemāka nekā iekšdedzes dzinēja degvielas augstspiediena sistēmas remonta gadījumā, bet tomēr pastāv.
Tāpēc ir piebilde par legāli nopērkamiem bateriju blokiem. Bateriju remonts kāreiz būtu vesela jauna biznesa niša. Tad arī būtu iemesls sertificēt autoelektriķus utt.
Aha, sasertificēsi tādus un viņi atņems maizi ražotājam. Nekā nebūs!
Visumā apsveicama ideja. Arī kā mājas rezerves barošanas akumulatori vecas elektroauto baterijas labi der. Litija elementiem parastās beigas ir nevis tiešs kapacitātes zudums, bet lielāka iekšējā pretestība, dēļ kā tie vairs netur auto motora vai cita lieljaudas patērētāja vajadzībām nepieciešamo strāvu. Ar mazāku izlādes strāvu tie var daboties vēl ilgi. Man te blakus kastē ir pāris 7 gadus vecas drona baterijas, kas lielu strāvu vairs netur, bet ar patērētājiem, kam vajag līdz 5A strāvu, darbojas labi.
https://typeset.io/questions/what-are-dendrites-in-lithium-ion-batteries-2jwhbxvga6
Ir vēl šāda nepatīkama parādība un jo vecākā/nolietotāka baterija jo lielāka varbūtība
Šis pasākums varētu būt labs siltajās zemēs. Mūsu klimatā šādus akumulatorus prasās turēt telpās, jo aukstumā tie nav lādējami. Savukārt, turot telpās vecus auto akumulatorus, parādās jautājums par ugunsdrošību. Labākais risinājums mums būtu pagrabiņš.
Ir ap gadu atpakaļ redzēts raksts ka pie vēja vai saules parka aizdegās tāda uzkrājošā Tesla baterija. Dēļ toksiska dūma slēdza netālu esošu šoseju un blakus esošā ciemā ar bija trauksme.
Tā kā es to pagrabiņu veidotu pa gabalu no mājas, gadijuma pēc
biju ciemos pie draugiem francijā kalnos, viņi tur dzīvo gandrīz 2 stundu gājiena attālumā no tuvākā ciema, publiskās elektrības, protams , tur nav. viņiem tur uz jumta saules paneļi kādi 10 gab un kaudze ar lietotiem parastajiem auto akumulatoriem, 50 vismaz. viss notiek – gaisma ir, var lādēt ierīces un instrumentus, ledusskapis un veļasmašīna darbojas, vēl mūzika ir un kas tur vēl. bija dažreiz, ka izlādējās, bet vispār viņi to visu bija sarunājuši lietotu ka savāc, lai cilvēkiem nav jādomā, kur likt veco , kad modernizē savu sistēmu. tajā vietā tā smagumu nešana bija vislielākā problēma, bet to visu vāca pamazām. netā shēmas atrada un viens tur kaut ko saprata no elektrības un saslēdza visu, tagad ir elektrība kalnos mežā, nosacīti par velti. cik tas pasākujs drošs – nezinu. kā tur ir ar parastajiem auto aķiem?
Dendrīti ir litija akumulātoru nebūšana, svina-skābes degradē savādāk.
Nav teikts ka obligāti un vienmēr veidosies, process līdz galam nav skaidrs. Toties ir tendence ka jo vairāk baterija tika spīdzināta pa ātrām lādēšanām un vairāk noslogota ar 3sek 0-100 jo lielāka varbūtība ka tajā ir šie veidojumi.
Šī problēma ir viena no lietām ar ko solās tikt galā SSB tipa bateriju izstrādātāji. Šie izmanto keramisko separātoru:
https://www.quantumscape.com/technology/
Ja ticēt tad ir diezgan lielu progresu panākuši, ir arī citas kompānijas kas pie tā strādā, izmantojot citus materiālus. Šai kompānijai ir aizmugurē BMW un Ford, nesen ir nosūtīti testam automobīlī liekami paraugi:
https://ir.solidpowerbattery.com/news-releases/news-release-details/solid-power-releases-third-quarter-2023-results-ships-first
Pašam ir aizdomas ka rezultātā iznāks uz skatuves Varta šefs un klusi pateiks: mēs dabujām gatavu izstrādājumu, ņemiet, lietojiet.
Gaidu ar nepacietību vai kāds panāks reālu rezultātu, pēc kompāniju publiskotiem plāniem drīz jābūt reāliem rezultātiem
saules paneļu parkos tie akumulatori nenolietosies, ļoti labs risinājums. kā visi uzreiz neiedomājās?
saprotot ironiju akumulatori jau nolietosies, bet utilizācijas problēma pārcelsies no zaļo auto kopienas uz zaļās enerģijas kopienu un no auto kopienas skata tas ir lielisks risinājums
Taču tur tie aķi iespējams kalpos ilgāk kā sākumā auto.