Web Analytics
More
    Reklāma

    Eiropas Parlaments mīkstina Euro7 prasības un atliek standartu ieviešanu

    Jaunākie raksti

    Eiropas Parlaments panācis vienošanos, ka jaunie Euro 7 izmešu standarti būs mazāk stingri nekā tika piedāvāts sākotnēji. Ne reizi vien ziņots, ka asu kritiku pret šiem standartiem izteica gan Eiropas Savienības dalībvalstis, gan arī autoražotāji, uzsverot, ka ieguvumi neatsvērs izmaksas.

    Parlamenta deputāti atbalstīja piedāvātās robežvērtības, kas attiecas uz slāpekļa oksīdu emisijām, pieļaujamo smalko putekļu daudzumu un oglekļa monoksīda jeb tvana gāzes emisijām, taču pieļaujamās vērtības būtībā neatšķiras no šobrīd spēkā esošajām Euro6 normām. Jaunajos standartos gan pirmoreiz iekļautas normas, cik daudz putekļu drīkst radīt bremzes un riepas. Tāpat samazinātas prasības kravas transporta NOx emisijām.

    Vēlviens būtisks apstāklis ir par brīdi, kad Euro7 būtu jāstājas spēkā – Euro7 stāsies spēkā trīs gadus pēc tam, kad tiks apstiprināti visi pavadošie likumi. Sākotnējais plāns paredzēja šos standartus ieviest 2025. gadā, bet praktiski tas, visticamāk, notiks ne ātrāk kā 2026. vai pat 2027. gadā.

    Eiropas Padome jau septembrī nobalsoja par lēmumu, kas jaunajos izmešu standartos paredz saglabāt Euro6 testēšanas procedūras un standartus.

    Vides aizsardzības grupa “Transport&Environment” šādu Eiropas Parlamenta pozīciju nosauca par “sliktāku nekā bezjēdzīgu”. “Eiropas Parlamenta atbalstītie tā saucamie Euro7 standarti nesniedz būtiskus uzlabojumus gaisa kvalitātes veicināšanā, salīdzinot ar esošajiem Euro6 standartiem,” teikts paziņojumā.

    Čehu deputāts Aleksandrs Vondra, kurš pārstāv labējo konservatīvo un reformistu grupu norāda, ka šāds lēmums ir pozitīvs autovadītājiem, savukārt liels zaudējums sociālistiem un zaļajiem. Arī Itālijas Industrijas ministrs Adolfo Urso izteicies, ka šis balsojums apstiprina, kāds ir “jaunais politiskais vairākums” Eiropā. Viņš arī norāda, ka saprāts un racionalitāte tomēr pārtrumpo ideoloģiju.

    Asu kritiku topošajiem Euro7 standartiem veltījuši daudzi lielie autoražotāji, tostarp Stellantis, Volkswagen, BMW un citi, norādot, ka šie standarti pārlieku sadārdzinās mašīnas klientiem, īpaši ietekmējot kompaktauto segmentu, kas kļūtu neproporcionāli dārgs. Ražotāju aplēses liecināja, ka mašīnas šo standartu (to sākotnējā redakcijā) dēļ sadārdzinātos par vairākiem tūkstošiem eiro, vienlaikus norādot, ka ir nepraktiski ieguldīt milzīgus līdzekļus dzinēju modernizācijā, lai tie atbilstu jauniem standartiem, kas nedod lielus uzlabojumus pār šodien lietotajiem dzinējiem. Autoražotāji skaidroja, ka viņi naudu labāk iegulda elektroauto attīstībā, taču bez ienākumiem, kas tiek gūti no parasto mašīnu tirdzniecības, to nav iespējams izdarīt.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    3 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Trx450
    13.11.2023 15:17

    Paskat cik smuki kūp bildē. skaisti!

    Last edited 3 months ago by Trx450
    Slapjais Bebrs
    13.11.2023 20:01
    Reply to  Trx450

    Līdzīgi kūp arī Jūsu elpa, kādā vēsā ziemas rītā..

    Krotow
    13.11.2023 23:01

    Plāns noņemt auto vienkāršajiem braucējiem kaut kā neiet cauri :P Atmetot konspirāciju teorijas – vēlmes kā parasti izrādījās nesavietojamas ar realitāti.

    Reklāma