Web Analytics
More
    Reklāma

    Škoda prezentē jaunās paaudzes Superb

    Jaunākie raksti

    Čehu autoražotājs Škoda oficiāli prezentējis jaunās paaudzes Superb modeli, kas ir viens no pieprasītākajiem modeļiem ražotāja piedāvājumā. Nesen tika prezentēts Superb dvīņubrālis Passat, taču šajā paaudzē šie abi modeļi pārklāsies mazāk nekā iepriekš, proti, Superb joprojām būs nopērkams sedana un universāļa izpildījumā, savukārt Passat pieejams tikai kā universālis.

    Lai arī formāli šis ir nākamās paaudzes modelis, biju pārsteigts ieraudzīt, cik ļoti konservatīvi bijuši Škoda dizaineri ar mašīnas ārieni. Protams, tā ir Škoda un no tās negaidām kaut ko vājprātīgu, taču šis Superb drizāk izskatās pēc feislifta nevis pilnīgi jaunas paaudzes auto.

    ReklāmaAdvertisement

    Ieskicējot tehniskos parametrus, Superb garenbāze nav mainījusies un tā saglabājas identiska iepriekšējās paaudzes versijai – 2,84 metri. Pamainījušās mašīnas proporcijas – sedans pastiepies garumā par 43 milimetriem (tagad 4,91 metru garš), kā arī tas kļuvis par 12 milimetriem augstāks nekā iepriekš. Universālis kļuvis par apaļiem četriem centimetriem garāks nekā iepriekš, taču interesanti, ka jaunās paaudzes universālis būs par centimetru īsāks nekā sedans.

    Jau iepriekš nedaudz kritiski izteicos par dizainu izmaiņām (vai to neesamību), taču Škoda strādājusi nevis uz efektīgumu, bet efektivitāti, samazinot mašīnas gaisa pretestības koeficentu – sedanam tas ir 0,23Cd, bet universālim 0,25Cd, kas ir tiešām lieliski rādītāji ar praktisku pienesumu, proti, mazāku degvielas patēriņu.

    Ražotājs norāda, ka būtiski palielināts vietas daudzums mašīnu sēdošo cilvēku galvām, tāpat nedaudz palielinājies bagāžas nodalījuma tilpums. Jaunais Superb būs nopērkams ar lietajiem diskiem izmēros no 16 līdz 19 collām, savukārt virsbūve pieejama astoņās krāsās, sešas no tām ir jaunas.

    Ja ārpuse mainījusies minimāli, tad salonā gan veiktas pamatīgākas pārmaiņas. Pirmkārt, sekojot kopējām tendencēm VW koncernā, Škoda atbrīvojusies no lielas daļas fiziskajiem slēdžiem un pogām. Šis tas vēl paliek, bet lielāko daļu funkciju tagad būs jāvada ar skārienekrāna starpniecību. Turpinot par ekrāniem, multimediju sistēmas ekrāns būs 10 vai 13 collas liels, tas atkarīgs no komplektācijas. Standartkomplektācijā iekļauts arī 10 collu vadītāja digitālais instrumentu panelis. Par papildus samaksu būs pieejams arī heads-up displejs.

    Centrālajā konsolē atrodami arī trīs digitalizēti slēdži, kurus Škoda sauc par Smart Dials un tos iespējams iestatīt pēc saviem ieskatiem, proti, abi malējie slēdži regulē salona gaisa temperatūru, sēdekļu apsildi/ventilāciju, savukārt vidējais slēdzis nodrošina audio sistēmas skaņas regulāciju, ātru piekļuvi braukšanas režīmiem, kā arī dažādas klimatkontroles funkcijas – gaisa kondicioniera ieslēgšana, ventilatora ātrums un tā tālāk.

    Dzinēju departamentā sastopam labi zināmus pārstāvjus no VW koncerna krājumiem – benzīna dzinēju klāsts sākas ar 1,5 litru dzinēju ar mild-hybrid sistēmu un 150Zs jaudu priekšpiedziņas izpildījumā. 2.0 litru motors nopērkams ar 204 vai 265 zirgspēku jaudu un jaudīgākajā izpildījumā tas tiek piedāvāts ar pilnpiedziņu.

    Superb vismaz pagaidām būs nopērkams arī ar dīzeli, bet izvēle nav liela – 2.0 litru dzinējs ar 150 zirgspēkiem un priekšpiedziņu vai tas pats dzinējs 193 zirgspēku izpildījumā ar pilnpiedziņu. Lai arī kuru dzinēju izvēlēsieties, Škoda to nokomplektē ar 7-pakāpju automātisko pārnesumkārbu.

    Paturpinot šo tēmu, mums pieejams arī plug-in hibrīda jaudas agregāts, taču tas būs nopērkams tikai universāļa virsbūvē – tajā Škoda apvieno 1,5 litru benzīna dzinēju un elektromotoru, sistēmas kopējai jaudai sasniedzot 204 zirgspēkus. Šo pašu sistēmu izmanto arī jaunās paaudzes Kodiaq un tā pieejama tikai priekšpiedziņas izpildījumā un ar 6-pakāpju DSG automātisko pārnesumkārbu. Auto aprīkots ar diezgan lielu 25,7kWh akumulatoru, kas nozīmē, ka mašīna var nobraukt vairāk nekā 100 kilometrus tikai elektriskajā režīmā vien. Protams, daļu elektrības kā allaž var atgūt ar bremžu enerģijas rekuperāciju, taču šo jaudas agregātu var lādēt ar jaudu līdz pat 50kW. Tas nozīmē, ka idejiski var nekautrēties piebraukt e-mobi tīkla ātrās uzlādes stacijās, kas nodrošina 50kW jaudu. Godīgi sakot, šīs stacijas jau kādu laiku neceļas roka saukt par “ātrās uzlādes stacijām”, bet tā jau ir atkāpe.

    Mašīna aprīkota arī ar vismaz 28 Simply Clever aksesuāriem, kas mašīnas īpašnieka dzīvi padara kaut nedaudz vienkāršāku un ērtāku. Tāpat Superb tagad saņem modernākus, labākus matricu jeb Matrix LED lukturus.

    Plānots, ka Superb ražošana vairs nenotiks Čehijā, bet gan Slovākijā, kur tiek komplektēts aktuālais Passat modelis. Šobrīd nav informācijas par cenām Latvijā, bet to noteikti drīz noskaidrosim.

    AvotsMotor1
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    13 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Vilis
    03.11.2023 14:48

    Paskat tik, kāds VAG koncernā tomēr zin ka labākais klimata kontroles veids ir ar 3 ripām un funkcijām to vidū.
    Passat salons uz šī fona izskatās pēc lēta budžetnieka ar led uzlīmēm.

    Ciskudrillis
    03.11.2023 15:00

    Teicami un pārdomāti izstrādāts auto. Ērts gan tā vadītājam gan līdzbraucējiem, un arī ietilpīgs bagāžas nodalījums. Kad vēlēsies papildus jaudu, atcerēsies uzlādēt arī hybrīdsistēmas akumulatoru.
    Kā teica Volvo pārstāvis, – vienīgais mīnuss ir tā nosaukums!
    Personīgis viedoklis – varēja būt lielāks klīrenss un planšeti vliduskonsolē pārcelt pa kādu cm zemāk, lai tumsā braucot mazāk traucētu.

    Sergejs
    03.11.2023 15:41
    Reply to  Ciskudrillis

    Planšetēm gan jau papilaksesu;ars būs pieejams tipa spilvendrāna ko uzmaukt virsū lai naktī nespīd acīs 😉

    Edgars K
    03.11.2023 18:21
    Reply to  Sergejs

    Tā nav reāla problēma.

    Usinss
    03.11.2023 15:47
    Reply to  Ciskudrillis

    ir 16. gada superb universālis… šis varētu būt apgreids…. labi izskatās, un nemaksā kosmsosu, salīdzinot ar citu VAG produkciju. Diem”zēl korejas un japānas auto, kas man pa kabatai, nepiesaista.

    Diesel und Schnitzel
    03.11.2023 16:45
    Reply to  Usinss

    Japāņiem ir niķis autobūvē izmantot plānus bleķus. Izbrauc peļķi un sajūta ka kājas slapjas.

    LAN
    03.11.2023 18:32

    Ja japānim ir 15+ gadi tad visticamāk tā nav tikai sajūta, bet kājas arī ir reāli samirkušas…

    KKTK
    06.11.2023 08:26
    Reply to  LAN

    VAG caurrūsē bagažnieks jau pir 5+ gadiem :D

    Guntars K
    28.11.2023 16:03
    Reply to  KKTK

    Tak nevajag pirkt ar viltotiem dokumentiem 20 gadus vecu VAG. :D Gan jau noskrējiens tavam ķipa 5+ gadīgajam arī bija 30k svētdienās uz baznīcu? Vecīt, Rumbula ir pēdējā vieta, kur neklēt auto, ja nezināji. :D

    Biteme
    04.11.2023 17:00

    Tā varēju būt neiroloģija, dažādas fantoma sajūtas. Biezi bleķi tikai pavelk garāku caurrūsēšanas agoniju, ja auto nav piemērots ekspluatācijas apstākļiem, turklāt biezāki, smagāki bleķi = lielāks degvielas patēriņš (un tas ir izmērāms fakts, nevis sajūta).

    Andreon
    04.11.2023 13:22

    Labs! Smukāks par Pasātu.

    Varde
    04.11.2023 16:43

    Pat ar depresiju nepirktu šādu

    Rūdolfs Rancāns
    06.11.2023 10:54

    To milzu planšeti var iestumt iekšā?

    Reklāma