Web Analytics
More
    Reklāma

    Stokholmas centrā no 2025. gada nevarēs iebraukt mašīnas ar iekšdedzes dzinējiem

    Jaunākie raksti

    Zviedrijas galvaspilsētas Stokholmas centrā no 2025. gada būs aizliegts iebraukt mašīnām, kas izmanto benzīna un dīzeļa dzinējus. Par to paziņojis galvaspilsētas vicemērs Larss Stromgrens no Zaļās partijas. Šāds lēmums tiek skaidrots ar centieniem samazināt gaisa piesārņojumu un satiksmes radīto troksni pilsētas centrā.

    Aizlieguma teritorija gan nebūs milzīgi liela – tā aptvers 20 kvartālus galvaspilsētas pašā centrā, kur atrodas daudzi veikali un iepirkšanās centri, kā arī biroju ēkas. Zaļā partija ir daļa no Stokholmas pašvaldības valdošās koalīcijas un tā cer, ka šādā veidā pamudinās cilvēkus pāriet no iekšdedzes uz elektriskajām mašīnām.

    “Šodien gaisa kvalitāte Stokholmā bērniem izraisa plaušu saslimšanas, savukārt vecāka gadagājuma cilvēki priekšlaicīgi mirst. Tā ir absolūti nepieņemama situācija,” saka Stromgrens.

    Šajā gadījumā izņēmumi attiecināmi uz neatliekamo dienestu transportlīdzekļiem, tātad, policijai un ātrajai palīdzībai nebūs speciāli jāmeklē kāds elektriskais auto, lai dotos uz šo pilsētas daļu. Tāpat aizliegums neattieksies uz cilvēkiem, kuriem fiksēti kustību traucējumi.

    Zaļo plāni paredz šādu iekšdedzes dzinēju aizliegumu zonu paplašināt. Tas, protams, izsaucis kritikas vilni – zviedru transporta uzņēmumi šādu rīcību uzskata par aplamu un norāda, ka pilsētai vairāk būtu jāinvestē uzlādes attīstībā, lai cilvēki brīvprātīgi vēlētos pāriet uz elektroauto un to varētu ekspluatēt bez liekām galvassāpēm vai kādām priekšzināšanām.

    AvotsReuters
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    30 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Diesel und Schnitzel
    11.10.2023 12:16

    Divkošiem būs jauns izaicinājums – paēdušiem, padzērušiem, 20 kvartālu bradājiens stiepjot pirkumu kalnus.

    Bats
    11.10.2023 20:39

    Stokholmas centrā dzīvojošiem jānes pirkumi 20 kvartālus? Atveram Stokholmas karti un apskatamies cik pamatots ir šāds apgalvojums.

    Vai arī domāti tie, kas dzīvo ārpus centra? Tiem vienīgā iespēja tikt pie pirkumiem ir doties iekšā centrā, piekraukt pilnus maisus un, ignorējot visas pilsētas piedāvātās sabiedriskā transpora opcijas, kājām iet ārā no centra 20 kvartālus? Ticams scenārijs.

    Un visi EV nīdēji tik spiež “jā, pareizi pateica, malacis! Parādi viņiem! plusiņš” un neviens nepadomā, ka pateiktais klasificējams kā “gvelziens”. Un kas domāts ar tiem “divkošiem”? Stokholmas centrā dzīvojošie, kas nav mierā ar nepārtraukto smogu un troksni, ko rada iekšdedzes motori? Nezinu, izklausās diezgan patiesa tā motivācija.

    Ivars Dzerve
    11.10.2023 12:28

    Smieklīgi, ka ilustrējot sastrēgumus Stokholmā tiek izmantots attēls ar sastrēgumu kaut kur Krievijā :)

    Reinis Rozitis
    11.10.2023 14:04

    > samazināt gaisa piesārņojumu un satiksmes radīto troksni pilsētas centrā

    Nav tā, ka troksni lielākoties rada riepas (+attiecīgi putekļi)? Jo nu, manuprāt, kaut kādi euro 6 dzinēji jau vairs reāli nav dzirdami.

    Bet nu jo kāds atrāk šādu soli spers un tad izdarīs/dalīsies ar rezultātu/secinājumiem, jo labāk, pretēji katru otro dienu ir šāds vai tāds “kasīklis” par tēmu starp dažādām grupām ..

    Renārs
    11.10.2023 16:38
    Reply to  Reinis Rozitis

    Dzīvoklis ir Teikā, vienā pusē logi uz Brīvības ielas pusi. Pilnīgi noteikti ir viedoklis par to, kas rada lielāko troksni – pirmkārt tie ir motocikli, pēc tam automašīnas. Ārpus saraksta vēl ir operatīvais transports, bet tam visbiežāk tomēr ir pamats lietot skaņas signālu, naktī viņi ļoti reti kad ieslēdz. Sapņoju par to, ka reiz būs laiks, kad pa Brīvības ielu brauks tikai elektrotransports.

    Čiekurs
    11.10.2023 16:57
    Reply to  Renārs

    Cik esmu pamanījis, tad visvairāk trokšņo tie, kas to dara apzināti- motocikli/mopēdi/auto bez izpūtējiem. Ja tur viss ir oriģināls, tad troksnis nav nekāds lielais un tad jau ir grūti pateikt, kas ir lielākais avots- motors, riepas, grabošā piekare, vai kurlums.

    Reinis Rozitis
    11.10.2023 18:58
    Reply to  Renārs

    > Dzīvoklis ir Teikā, vienā pusē logi uz Brīvības ielas pusi.

    Dzīvot pie maģistrālās ielas un sapņot ir diezgan utopiski, bet tas nu tā.. :)

    Latvija ar savu vidējo >10+ autoparku (pieņemu, ka zviedriem tas ir krietni mazāks) ar nav visai reprezentatīvs rādītājs, jo nu šajā gadijumā es domāju aktuālu auto modeli, kas ir nesen iznācis no rūpnīcas un kuru ne pats auto īpašnieks, ne apstākļi/procesi (lasi rūsa) nav modificējuši..

    Visādi citādi piem uz VEF pārvada gan jau ka klaudzēs visi vienādi.

    p.s. motobraucēji, protams, cita kategorija ..

    Last edited 6 months ago by Reinis Rozitis
    Bats
    11.10.2023 20:49
    Reply to  Reinis Rozitis

    Protams neieskaitam jaunus Štutgartē un Bavārijā saliktus “īstu braucēju auto”, kuru ražotāji uzskata par zīmola identitāti gan motora, gan izpūtēja “sportisko” skaņu. Jā, kaut kādas vidējā segmenta Škodas, braucots uz 59 neko daudz no motora nedzird, taču līdz tiem 59 tām vēl jātiek, paātrinoties no krustojuma. Un ja no krustojuma paātrinās vienlaicīgi kādas 10 vai vairāk šādas Škodas, tad pat klusākie modeļi summāri rada labi izmērāmu troksni.

    Reinis Rozitis
    11.10.2023 20:53
    Reply to  Bats

    > Štutgartē un Bavārijā saliktus .. gan motora, gan izpūtēja “sportisko” skaņu

    Manuprāt reti kurš Bavārijas verķis vairs nenāk ar mākslīgi tumbās radītu skaņu (vadītājam) un rezonatoriem specifiskai skaņai arpusē.

    p.s, kapēc 59? kas tas pa ātrumu?

    Bats
    11.10.2023 22:33
    Reply to  Reinis Rozitis

    Novērots, ka apdzīvotās vietās, atļauto 50 vietā vairums brauc +9, jo tā raduši no tiem laikiem, kad ātruma mērīšanas ierīcēm (radariem), fiksējot ātrumu, tika pieņemta +/-10km/h kļūda. Tikai foto radariem garām braucot atmetās līdz 50 vai pat zem.

    Last edited 6 months ago by Bats
    davix
    12.10.2023 09:06
    Reply to  Bats

    Tas gan attiecas uz ārpus pilsētām, bet tas tiesa, ka lielākie “satiksmes plūsmas aizstāvji”, kas pārstāv +15/+20 km/h un vēl kritizē +10 km/h nemaz nerunājot par atļautā ātruma ievērošanu, kā reizi pie foto radariem ir tieši tie, kas nomet pat līdz -20 km/h – reāli atspoguļojot tās “sēnes” par ko paši bravūrīgi izsakās. Lai gan normāli/vienmērīgi braucot, pietiktu vien pie foto radara nedaudz atlaist gāzes pedāli un turpināt braukt pat ar +5 km/h. Bet lielie satiksmes plūsmas aizstāvji nadzīgi spiež pa mēmajiem. Līdzīgas situācijas veidojas ieraugot CP ekipāžu. Ja reiz īsteniem šoferiem +20 norma, tad nu lūdzu līdz galam ;) vai tur foto radars vai kas.

    Slais
    12.10.2023 16:28
    Reply to  davix

    Šim gan nepiekrītu. Cik esmu novērojis abu kategoriju braucēji atmetās ar pārāk mazu ātrumu plus mīnus vienādi. Pareiza atmešanās pie radariem ir tāda, ka pāris reizes gadā tu saņem minimālo sodu, piemēram es atmetos ļoti minimāli (90 zonā uz 100-105 pēc spidometra) un vidēji gadā 1-2 reizes man atnāk sods par to, ka esmu braucis par ātru. Tas ar auto protams.
    Ar motociklu ir tā, ka 50 zonā droši vari braukt uz 70 (CP neturēs) 90 zonā 120-130 (CP arī netur, bet var uzmirkšķināt) un pie radariem protams jāskatās uz kuru pusi tas pāvērst, tad attiecīgi nolocīšanas mehānisms, vai pieliekam priekša roku/kāju, nu vai arī atmetamies.

    Egils
    11.10.2023 19:03
    Reply to  Renārs

    Tā kā tāds homoseksualis uzvedies. Nepiedzīvosi tos laikus ;)

    Bats
    11.10.2023 20:52
    Reply to  Egils

    Kursoram nav moderatoru?

    LAN
    11.10.2023 19:05
    Reply to  Renārs

    O jà – es arī esmu padzīvojis pie krustojuma. Tik forši nakts vidū pamosties lai iečekotu iekšdedzes dzinēja skaņu! Sen jau arī LV vajadzēja šādu aizliegumu vismaz nakts stundās (12:00-5:00).

    Slais
    12.10.2023 16:19
    Reply to  Renārs

    Nu Tev ir divi varianti.
    1. Pārvācies
    2. Nopērc moci, vismaz nākošreiz zināsi kāds modelis gāž garām Taviem logiem. :D

    Bats
    11.10.2023 20:42
    Reply to  Reinis Rozitis

    Nē, nav tā, ka troksni rada riepas. Pamēģinam kādu reizi izbraukt ar EV vai kaut vai uzlādējamo hibrīdu un pēc tam iesēsties atpakaļ mašīnā ar iekšdedzes dzinēju – riepas ir abiem, bet radītā trokšņa atšķirība ievērojama. Pat jauniem, ar neizdegušiem izpūtējiem motoriem. Protams, ja ikdienā tikai dīzeļus vien dzird, tad pierasts un nezin, ka var labāk.

    Reinis Rozitis
    11.10.2023 20:46
    Reply to  Bats

    > Nē, nav tā, ka troksni rada riepas. Pamēģinam kādu reizi izbraukt ar EV vai kaut vai uzlādējamo hibrīdu

    Es to kāreiz apspriežu tapēc, ka esmu izbraucis ar abiem ..

    Sergejs
    12.10.2023 09:38
    Reply to  Bats

    Dzīvoju ap 1km no P89 šosejas. Kad tai tika atjaunots segums bitums+akmentiņi riepu skaņu varēju dzirdēt ļoti labi, neraugoties uz to ka starp māju un šoseju ir paugurs. Pēc dažiem gadiem piedilstot segumam palika klusāks. Tā kā riepu skaņa ir ļoti stipri atkarīga tieši no ceļa seguma, mums tas lielāko tiesu ir grubuļains un attiecīgi ļoti skaļš. Braucot ar augstāk pieminēto Škodu ar benzīna dzinēju riepu skaņa ir dzirdama vislabāk, tāpat pārsvarā ir arī kad braucu ar divriteni – sākumā dzirdu riepu skaņu (pie nosacijuma ka ar auto viss kārtībā).
    Kas attiecas uz piesarņojumu tad samērā jaunam auto bremžu kluču un riepu radītie putekļi ir lielāks piesārņojums nekā tas kas nāk no izpūtēja.
    Mans secinājums – spiest uz to lai ar auto viss ir kārtībā (piekare, izplūdes sistēma, gaismas) un arī ceļa segums ir līdzems un kluss, kā arī tīrs nevis ar populustisko marasmu nodasrboties.
    Vēl protams ir braukšanas kultūras un citu cilvēku cienīšanas jautājums – tas ir par trokšņa līmeni ieskrienoties 0-59, jo to var gan klusi izdarīt gan visai skaļi. Elektroauto arī visādas sakaņas spēj izdot ieskrienoties, atkarībā no ātruma. Un, piemēram, Cupra braucot lēni speciāli izdod ICE skaņu, tip lai viņu var dzirdēt.

    Sergejs
    12.10.2023 09:57
    Reply to  Sergejs

    P.S.
    Jautājumu par trokšņa līmeni ICE/EV varam noskaidrot elementāri. Vajadzīgs viens cilvēks kas mēra ar jebkuru ierīci, viens kas pabrauc garām ar ICE un viens kas pabrauc garām ar EV līdzīgas klases. Vislabāk tam der patukša šoseja ar minimālo vai vismaz vienmērīgu apkārtējo troksni. Vangoju ka ICE būs nedaudz skaļāks saliekot kopā dzinējs+piekare+transmisija+riepas, bet ļoti lielā mērā tas būs atkarīgs no riepu markas. Man ziemas riepas Goodyear utragrip ICE 2 ir ar 65dB, 68dB nozīmē ka tās ir 2x skaļākas, bet ir daudzas ar 71-72dB kas nozīme ka ir 4x skaļākas par manējām (dB ir logarifmiskā progresija, ja nemaldos).
    Ja nebūs ko darīt sakoļīšu draugu un salīdzināsim Octavia/Cupra Born

    Skābene
    11.10.2023 14:38

    Tas attieksies arī uz komunālajiem dienestiem, atkritumu vedējiem, traktoriem, ielu uzkopšanas transportu un ar gāzi darbinātajiem autobusiem?

    Biteme
    11.10.2023 14:57
    Reply to  Skābene

    Parasti jau ierobežojumi skar privāto transportu, ņemot vērā tā daudzumu. Kur esi redzējis komunālā transporta sastrēgumus ik dienu, 2x dienā?

    Kronis
    11.10.2023 15:15
    Reply to  Biteme

    Kad darbadienās, piemēram, operators objektā secina, ka ir beigusies smēķi, un ar ekskavatoru dodas uz DUS pakaļ.

    LAN
    11.10.2023 19:07
    Reply to  Kronis

    Ceru ka darba devējs uzdevuma augstumos un sanāca cīgas pa dārgo..

    Ciskudrillis
    12.10.2023 14:40
    Reply to  LAN

    Cīsiņus mīklā šoreiz neaizmirsi?

    Krotow
    11.10.2023 16:16

    Cik sanācis būt Stokholmā, centrā ar auto tur īsti arī nav ko darīt. Veikalu ķemmētājiem arī nebūs tik traki, jo sabiedriskais transports ir pietiekami jēdzīgs. Un visas lielgabarīta priekšmetu bodes tipa IKEA atrodas jau ārā no centra.

    Egils
    11.10.2023 19:02

    Deģenerāti

    Bats
    11.10.2023 20:54
    Reply to  Egils

    Kursoram nav moderatoru!

    Kartupelis3
    11.10.2023 21:12

    Lādējami hibrīdi arī skaitīsies nepieņemami? Vai sods tikai, ja nu šis nelietis izdomā ierūkties?

    Bats
    11.10.2023 22:39
    Reply to  Kartupelis3

    Labs jautājums. Ja būtu uzticams veids kā izkontrolēt ka uzlādējamais iebraucot centrā nevar fiziski pārslēgties no “EV mode” uz hibrīdu, kaut vai vadības blokam bloķējot šādu iespēju pēc “centra” GPS perimetra šķērsošanas, tad noteikti tiem arī būtu ļauts, taču pastāv scenārijs, kad centrā iebraucot mazais plug-in akumulators iztukšojas, un lai izkļūtu no centra ārā, tomēr jāpārslēdzas uz iekšdedzi.

    Reklāma