Nedēļas sākumā parādījās ziņas par to, ka “Meta” varētu spert platu soli mākslīgā intelekta (MI) čatbotu lauciņā un piedāvāt jauniešiem saistošus un pielāgotus robotus, kas darbotos visās uzņēmuma platformās. Šīs ziņas “Meta” apstiprināja savā “Connect” pasākumā 27. septembrī, kurā līdztekus “Quest 3” virtuālās, jauktās realitātes brillēm un “Meta Ray-Ban” viedajām brillēm paziņoja, ka izlaidīs digitālo personību līniju, kas darbosies uz “Meta” MI tērzēšanas robotu platformas.
Pirmais un galvenais digitālais palīgs, ko uzņēmums izziņoja, ir ģeneratīvā MI robots “Meta AI”. Tas darbosies un sniegs palīdzīgu roku dažādās uzņēmuma platformās, tostarp “WhatsApp”, “Messenger”, “Instagram”, kā arī drīzumā asistēs “Meta Ray-Ban” un “Quest 3” lietotājiem. Robots veidots uz “Meta” un “Microsoft” kopīgi radītā lielo valodu modeļa “LLaMA 2” bāzes un reāllaika informāciju iegūs no tīmekļa, izmantojot “Microsoft Bing”.
![](https://cdn.kursors.lv/2023/09/Screenshot-2023-09-28-at-10.35.50-min.png)
Papildus tam “Meta” piedāvās 28 tērzēšanas robotus ar dažādām personībām, ļaujot lietotājam izvēlēties sev tīkamāko digitālo palīgu. Šie čatboti lietotājiem būs saistoši arī tāpēc, ka to balsis ierunājuši dažādi sabiedrībā zināmi cilvēki, tostarp “YouTube” zvaigzne Mr Beast, tenisiste Naomi Osaka, reperis Snoop Dogg u.c. Katrs no šiem 28 čatbotiem ir atbildīgs par savu jomu, piemēram, viens motivēs kļūt labākam, cits sniegs padomus kulinārijā vai aicinās doties piedzīvojumos. Šie roboti vairāk domāti jauniešiem, taču pārējie lietotāji arī tos droši var izmantot.
Uzņēmums norāda, ka “Meta MI” čatbots jau ir pieejams, savukārt tuvāko nedēļu laikā pie lietotājiem nonāks pārējie 28 tērzēšanas roboti ar dažādām personībām.
Tāpat “Meta” nāca klajā ar mākslīgā intelekta uzlīmēm. Lietotājiem būs iespēja izveidot personalizētas uzlīmes, ko varēs ievietot “WhatsApp”, “Messenger” čatos, kā arī “Instagram Stories” un “Facebook Stories”. Papildus tam uzņēmums izziņoja attēlu rediģēšanas iespēju ar MI, kas darbosies “Meta” lietotnēs.