Web Analytics
More
    Reklāma

    “SpaceX” līdz otrajam “Starship” orbitālā lidojuma mēģinājumam jāizpilda 63 mājasdarbi

    Jaunākie raksti

    Aprīlī “SpaceX” veica visu laiku lielākās un jaudīgākās raķetes “Starship” pirmo orbitālo testa lidojumu, kas gan kompānijai pašai, gan kosmosa nozarei kopumā bija milzīgs notikums. Tiesa, šis mēģinājums beidzās ne tik veiksmīgi kā cerēts. Lai gan raķetei izdevās pacelties no zemes, pirmā posma pastiprinātāja “Super Heavy” atdalīšanās no “Starship” kosmosa kuģa nenoritēja kā paredzēts, un beigās konstrukcija uzsprāga. Pēc pusgada “SpaceX” ir nobriedis otram mēģinājumam, taču to kavē Federālās aviācijas administrācijas (FAA) lēmums, ka nepieciešams veikt 63 darbības, lai raķete atkal varētu pacelties debesīs.

    FAA nesen pabeidza izmeklēšanu par aprīlī notikušo “Starship” pirmā orbitālā lidojuma mēģinājumu. Administrācija secinājusi, ka transportlīdzekļa sprādzienu izraisīja vairāki faktori, kurus “SpaceX” jāizlabo, un kopumā uzņēmumam jāveic 63 aktivitātes un uzdevumi, lai raķete varētu veikt atkārtotu orbitālā lidojuma mēģinājumu.

    Reklāma

    Runājot par konkrētiem pasākumiem, FAA norādījusi, ka “SpaceX” nepieciešams veikt tādas koriģējošās darbības kā transportlīdzekļa aparatūras pārprojektēšana, lai novērstu noplūdes un ugunsgrēkus, palaišanas platformas pārprojektēšana, lai palielinātu tās robustumu, papildu pārskatu iekļaušana projektēšanas procesā, drošībai kritisko sistēmu un komponenšu papildu analīze un testēšana un citas darbības. Vienlaikus “SpaceX” šefs Īlons Masks izteicies, ka “Starship” jau tiek veikti un plānoti “tūkstošiem jauninājumu”, kas varētu automātiski izpildīt lielu daļu no FAA prasībām. Tiesa, pagaidām gan grūti pateikt, kad konkrēti varētu notikt “Starship” orbitālā lidojuma otrs mēģinājums.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    2 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Indulis Grīniņš
    11.09.2023 22:32

    Nu sāksim ar raksta labošanu. Iepazīstināsim Jūs ar FAA (Federal Aviation Administration) – tā nav nekāda baiļu faktora organizācija – un tā pati neko neizmeklē. Ja notiek lidojums un lidojums beidzas ar incidentu tad sākas procesuāla darbība. Pašu izmeklēšanu veic pats SaceX un FAA tikai blakus noskatās un no attiecīgiem secinājumiem par to kā SpaceX šo gadījumu paši izmeklē un ko dara visu lai to novērstu – pieņem lēmumu dot atļauju nākošam startam vai nedot. Tātad par pašu procesu kas nogāja greizi ar šo lidojumu jau sen ir informācija SpaceX lapā https://www.spacex.com/updates/index.html bet kā jau teicu tas ir pirmais solis – tālāk SpaceX ir jāsniedz informācija kas tiks darīts lai tā vairāk nenotiktu (Nevis FAA pieprasa bet SpaceX sniedz šo informāciju) un izejot no tā arī FAA pieņem lēmumu. Tagad par notikušo force majeure kas notika šonedēļ “X” platformā un dēļ kura žurnālisti uzķērās uz šo āķi un norija to pat. Jau izsenus pasaules cilvēki rada spiedienu FAA lai viņa kļūst vairāk atklāta un ziņo visu ko viņa zina – bet tas tā nekad nenotiks. Arī šoreiz tauta vēlējās zināt kāpēc FAA neko nesaka. Jo kā tika novērots Elon Musk paziņoja ka “Starship is ready to launch, awaiting FAA license… Read more »

    Parasts latvietis
    12.09.2023 14:39

    Nu un ? ! Kuru tavi ,,palagi, intresē ? Gribēji psspīdēt ar savu ,,mega,, informētību ?

    Reklāma