Web Analytics
More
    Reklāma

    CATL iepazīstina ar jaunu, īpaši ātri uzlādējamu elektroauto akumulatoru

    Jaunākie raksti

    Viens no pasaulē lielākajiem elektroauto bateriju ražotājiem ķīniešu kompānija CATL izziņojusi jaunu, īpaši ātri uzlādējumu LFP tehnoloģijas elektroauto bateriju. Tai dots nosaukums “Shenxing”, atsaucoties uz senu ķīniešu valodas frāzi par ātrumu. Ražotājs sola, ka sērijveida ražošana sāksies jau šā gada beigās.

    CATL savā paziņojumā raksta, ka “šī ir baterija visiem” un ķīniešu CLTC ciklā tā spēj sniegt līdz pat 680-690 kilometriem ar vienu uzlādi. Eiropā izplatītajā WLTP ciklā solītais attālums gan būtu mazāks, turklāt nezinām nekādus citus parametrus.

    Uzņēmuma vadība paziņojumā skaidro, ka bateriju tapšanā izmantotas pašu izstrādātas tehnoloģijas, kas uzlabo fizikālos un ķīmiskos procesus baterijās, sniedzot labāku, efektīvāku sniegumu. Ražotājs sola, ka mašīnas ar šo bateriju no 0 līdz 80% varēs uzlādēt 30 minūtēs arī -10 grādu temperatūrā pēc Celsija.

    Šo bateriju sērijveida ražošanu plānots uzsākt gada nogalē, bet pirmie auto, kas ar tām aprīkoti, parādīsies jau nākamā gada sākumā. LFP baterijas ir lētākas nekā citas litija jonu baterijas, taču tām ir mazāka energoietilpība un to sniegums zemā gaisa temperatūrā ir sliktāks. CATL norāda, ka līdz ar šo jauno produktu visas iepriekšminētās problēmas ir pagātnē.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    3 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    ASh
    18.08.2023 11:01

    Kādi solītie nobraukumi vienkārši runājot par LFP bateriju, nekur neminot baterijas ietilpības? Kautkas tanī rakstā stipri iztrūkst lai būtu kautkāda saprotama doma no visa minētā..

    Kursors.lv
    18.08.2023 11:13
    Reply to  ASh

    Kā jau Discordā runājām, tad tāds šis jaunums ir. Ķīniešu video vairs nav pieejams, bet abos avotos neviens nepiemin baterijas ietilpību, bet tā vietā uzsver tikai to super ātro uzlādi.

    Basics
    18.08.2023 15:04

    Ja nomaināmie būtu tik vienkārši kā Jeblonska universā, tad tie sen jau braukātu apkārt un būtu nomaināmi tikpat viegli kā telefonā. Oi, būtu jābūt vieglāk un ātrāk. Un jāpārvieto no mazāk noslogotajiem maršrutiem uz vairāk noslogotajiem. Un jāglabā. Kaut kur. Un reizēm arī jādzēš. Bet ko nu es par dzīves prozu. Vajag aizvērt acis un vēlēties ieraudzīt feju. Ja to dara no visas sirds – noteikti izdosies.

    Reklāma