Web Analytics
More
    Reklāma

    Pateicoties straujai elektroauto attīstībai, Ķīna nostiprinās kā pasaulē lielākā auto eksportētājvalsts

    Jaunākie raksti

    Āzijas lielvalsts Ķīna arvien vairāk nostiprinās pasaulē lielākās auto eksportētājvalsts godā – šā gada pirmajā pusgadā Ķīna eksportējusi 2,34 miljonus automašīnu, atkal pārspējot Japānu, kas tradicionāli bijusi lielākā auto eksportētājvalsts pasaulē. Japāņiem pirmajā pusgadā izdevās eksportēt 2,02 miljonus mašīnu.

    Ķīna iepriekš apsteidza Japānu ceturkšņa griezumā, bet šī ir pirmā reize, kad Ķīna ir priekšā Japānai arī pusgada auto eksporta rādītājos. Ķīnas Pasažieru auto asociācijas ģenerālsekretārs Cujs Dongšu komentējis datus, norādot, ka šie rezultāti iespējami, pateicoties “eksplozīvai izaugsmei” elektroauto eksportā.

    Nenoliedzami, ķīniešu elektroauto zīmoli agresīvi paplašinās, piedāvājot savus produktus arī Eiropā. Nupat ziņojām par BYD panākumiem Zviedrijā, bet Ķīnas autoražotāji tirgo mašīnas arī citviet Eiropā. Aktīvi ienākt Eiropā cenšas arī Xpeng un NIO, kas pamazām paplašina savu piedāvājumu arvien vairāk valstīs. Šajos datos varam iekļaut ne tikai ķīniešu autoražotāju mašīnas, bet arī, piemēram, Šanhajā ražotās Tesla mašīnas, kas paredzētas ne tikai Ķīnai, bet tiek sūtītas arī uz citām valstīm.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    1 komentārs
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Pēča
    11.08.2023 16:02

    Tas gan. Ja paskaties mobilē, ir jau entie desmitu ķīniesu brendu piedavājumi un visi ir elektroauto… Laikam izražot un importēt vieglāk(jo pagaidām eiropas normās mazakas) ne kā ICE. Kā arī dārdzības līmenim palielinoties, šādi par 15..30% lētaki autiņi ir gala lietotajam kļūst pievilcīgāki.

    Un tā eiropas tigus tiek piesātinats. Domaju ka 8..10 gadi un ‘ķīnieši’ arī Latvijas ikdienā uz ceļiem nebūs retums vairs.

    Reklāma