Ķīniešu elektroauto ražotāju ambīcijas paplašināties Eiropā un piedāvāt savas mašīnas mūsu pasaules daļā nav nekāds jaunums. Viņu ambīcijām gan ir arī reāls, taustāms segums – ķīniešu ražotie elektroauto ir konkurētspējīgi un spēj izkonkurēt arī eiropiešu radītos produktus. Ja kādam vajag atgādinājumu, tad pat Audi ir vienojušies ar ķīniešiem par viņu elektroauto platformas iegādi. Izskatās, ka Āzijas lielvalsts ražotājiem savas ambīcijas pamazām izdodas īstenot – jūlijā BYD Atto 3 elektriskais krosovers Zviedrijā bija pārdots vairāk nekā Tesla Model Y. Tas pats Model Y, kas pirmajā pusgadā ir Eiropā vislabāk pārdotais modelis. Atto 3 līdz ar to kļuva par vislabāk pārdoto elektroauto Zviedrijā pagājušajā mēnesī.
Elektroauto jomā Zviedrija varbūt nav Norvēģija, taču tā tik un tā ir maksātspējīga, ekonomiski attīstīta valsts ar pietiekami labu infrastruktūru, kas liek aizdomāties, ka šie BYD modeļa rezultāti ir ieskats nākotnē. Pavisam nesen apmeklējot Zviedriju, biju nedaudz pārsteigts, cik daudz ķīniešu spēkratus tur ieraudzīju. Ielās redzami ne tikai šie BYD auto, bet arī gana daudz MG, kas, kā zināms, tagad ir ķīniešu nevis britu rokās.
Mēneša laikā BYD Zviedrijā pārdeva 721 Atto 3 eksemplāru, kas bija divreiz vairāk nekā Model Y (359 auto). Ķīniešu ražotājam izdevās izkonkurēt arī VW ID.4 (710 auto), BMW i4 (385 auto) un Škoda Enyaq (370 auto). Šādus datus sniegusi “Mobility Sweden” auto asociācija.
Ja raugāmies 2023. gada pirmo septiņu mēnešu griezumā, Model Y jebkurā gadījumā ir Zviedrijā visvairāk pārdotais elektroauto – Zviedrijā pārdoti 8901 auto.
BYD Atto 3 tiek piedāvāts par relatīvi pieņemamu cenu – auto sākumcena ir nedaudz virs 40 tūkstošiem eiro un WLTP ciklā tas ar vienu uzlādi spēj nobraukt līdz 420 kilometriem. BYD visai strauji ienācis Eiropas tirgū, vairākās rietumvalstīs piedāvājot Atto 3, kā arī vairākus citus savus elektroauto. Ienākšana tādās valstīs kā Norvēģija, Zviedrija, Vācija un Nīderlande, protams, ir apzināta – ražotājs vēlas piedāvāt savu produktu maksātspējīgās valstīs, kur pāreja uz elektroauto notiek relatīvi straujāk nekā citur.
bet leisi no kinas ieved, parbuve un tirgo sakotneji par 10tk tagad 13tk€ 4 auto kas letaks pat par Dacia un Kina jau izkonkurejis tesla 3
https://nikrob.uk/
Derēs tikai tiem, kam brauciens no privātmājas Rīgas nomalē uz darbu pāris rajonus tālāk vai veikalu.
ja kina to pārdod par 3000€ tad tas varetu but labakais mikromobilitates risinajums un leisi uzliekot ESP, airbag neslikti nopelna.
https://www.bbc.com/news/business-56178802
bija laikam ari kāds mobilitātes projekts kas Riga veidoja carsharing
Tas, cik lēti šo te viņi taisa vienkārši parāda reālo situācīju, cik ļoti lētāk ir uzražot elektroauto. Autoražotāji Eiropā to nedara, jo negrib parādīt, ka ražot (un pārdot) var lētāk pie tam pelnīt tik pat vai joprojām pat vairāk kā ražojot iekšdedzes dzinēju auto. Elektroauto principā ir ļoti vienkāršs — veļmašīna uz riteņiem ar bateriju, vienkārši jāpielāgo esošās drošības sistēmas no esošajiem auto un gatavs. Tā vietā tiek speciāli strādāts pie papildus opcijām (pašbraucošie, asistenti uc. mazsvarīgas un liekas lietas, no kurām lielākā daļa braucēju atteiktos momentāli, ja zinātu cik ļoti lētāk bez to radītā mākslīgā uzcenojuma varētu to auto iegādāties), lai tikai uzliktu pircēju uz abonementu adatas un sūktu ārā naudu.
Vienīgā cerība te tiešām ir Ķīnas ražotāji, kas cerams sapratīs, ka Eiropā ir pieprasījums ne tikai pēc dārgiem auto.
Nē, tik vienkārši tas gan nav. Te vēl ir jāierēķina lielvaru intereses un ļoti iespējams, ka Ķīnas autoražotāji šobrīd savus produktus tirgo ar zaudējumiem (proti, tos apmaksā Ķīnas valdība), lai šādi nopirktu tirgus daļu. Kad visi būs uzsēdināti uz šīs adatas, cenas ies augšā un ķīniešiem būs kontrole pār kārtējo biznesa segmentu.
Ķīnā 2019. gadā nopirku elektro roleri. Par viņu samaksāju tieši 99 eur. Nobraukt varēja 50-60km ar vienu uzlādi. Man piedāvāja superbaika repliku, max ātrums 160km/h. Ar vienu uzlādi 150km varēja nobraukt. Cena bija tieši 350eur.
atšķirībā no viedtalruniem tas ir kopuzņēmums ar GM
Interesanti ka pat tesla kina razojot savus auto ar jaunakiem un vieglakiem letakiem LiFeP kas nevarot ta aizdegties ka nesenie eiroelektro ar LiIon
Tātad lielākajai daļai auto lietotāju?
Viņam šarnīri būs jāmaina tāpat kā Teslai? Kas ir pat biežāk nekā BMW motoriem eļļa :-)