Web Analytics
More
    Reklāma

    Renault grupas Refactory – vieta, kur automobiļi ar iekšdedzes dzinēju tiek elektrificēti

    Jaunākie raksti

    Projekts Refactory ir viens no galvenajiem Renault Group ilgtspējīgas attīstības stratēģijas elementiem. Tas darbosies globālā mērogā un ir daļa no dekarbonizācijas kursa, kas Renault Group palīdzēs līdz 2040. gadam kļūt par oglekļa neitrālu uzņēmumu Eiropā. Divās jau atvērtajās rūpnīcās – Flēnā, Francijā un Seviljā, Spānijā – līdz jauna auto stāvoklim tiek atjaunotas 3-4 gadus vecas lietotas automašīnas. Šāda pārbūve lieliski iederas Renault Group globālās transformācijas plānā, kas vērsts uz vērtības radīšanu un ilgtspēju. Refactory projekta ietvaros ir paredzēta vēl viena aktivitāte – iekšdedzes dzinēju nomaiņa pret elektrisko piedziņu grupas klasiskajos automobiļos.

    Elektriskie automobiļi, kas nodrošina ilgtspējīgāku mobilitāti, pamazām kļūst par normu, it īpaši pilsētās. Visa mūsdienu iekšdedzes automobiļu parka aizstāšana ar jauniem elektroauto nav nedz iespējama, nedz arī vēlama, tāpēc modernizācija ir nākotnes risinājums, kas var paātrināt enerģētikas transformāciju un vienlaikus samazināt oglekļa dioksīda emisijas.

    Cīnoties pret gaisa piesārņojumu, daudzas Eiropas valstis paātrina plānus ierobežot iekšdedzes transportlīdzekļu izmantošanu, lai dažu gadu laikā to autoparks būtu 100% elektrisks. Jauni elektromobiļi gan nav vienīgais risinājums. Pastāv arī lētāka un pilnīgi likumīga alternatīva – benzīna vai dīzeļa automobiļau pārveidošana par 100% elektromobiļiem.

    Ražotne Flēnā (Francija), kas jau vairākus gadus nodrošina iespēju atsvaidzināt vecas Renault automašīnas, tagad piedāvā arī iekšdedzes dzinēja nomaiņu pret elektrisko piedziņu.

    Piedāvājums šobrīd attiecas uz trim leģendāriem modeļiem – Renault 4, Renault 5 un pirmās paaudzes Twingo –, taču laika gaitā tas tiks paplašināts.

    Renault ir pirmais autoražotājs, kas sadarbojas ar modernizācijas komplektu ražotāju R-fit. Renault 4L paredzētais komplekts ir pieejams jau no šī gada februāra un maksā 11 900 EUR, savukārt Renault 5 pārbūves komplekts būs pieejams no 2023. gada septembra. Piedāvājums šobrīd ir spēkā tikai Francijā, kur noteikumi pieļauj šādas ražotāja veiktas modifikācijas.

    Iespēja pārveidot iekšdedzes automobili par elektroauto attiecas uz visām benzīna un dīzeļa mašīnām, kas vecākas par 5 gadiem. Visus darbus veic sertificēti automašīnu apkopes un remonta speciālisti, un tās ietvaros automašīnās tiek uzstādīti jau saražoti komplekti.

    Atkarībā no modeļa uzstādīšana ilgst no dažām stundām līdz dažām dienām. Automobiļos tiek saglabāta bremžu sistēma, amortizatori un pārnesumkārba. Modernizētajam transportlīdzeklim tiek dota garantija. Pēc pārveidošanas ir jānomaina tikai transportlīdzekļa reģistrācijas apliecība, lai apstiprinātu piedziņas maiņu. Drošības apsvērumu dēļ ir jāievēro stingri svara ierobežojumi – tas nedrīkst pārsniegt 120 % no mašīnas homologācijas procesā noteiktā sākotnējā svara, jo visi elementi, piemēram, bremzes un balstiekārta, ir projektēti noteiktai slodzei. Tādēļ arī klasiskajās automašīnās nevar uzstādīt, piemēram, pārāk smagus akumulatorus.

    Klasisko auto gaitas rezerve pēc modernizācijas ir ierobežota līdz aptuveni 90 km. Pēc modifikācijām transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā tiks mainīts ieraksts par piedziņas veidu un mašīnai no jauna būs jāveic tehniskā apskate. Vēlākajā auto dzīves posmā tā būs jāveic tikpat regulāri kā iepriekš. Klasiskās automašīnas pēc pārveides tiks uzskatītas par jauniem elektromobiļiem, tāpēc tiem varēs piemērot  elektroauto paredzētos atvieglojumus  un 2 gadu garantiju.

    Modernizācijas rezultātā iekšdedzes automobilis tiek pārveidots par 100 % elektroauto, kam raksturīga:

    • plūdena gaita bez vibrācijām;
    • kluss, uzticams dzinējs, kas nepiesārņo vidi;
    • zemākas lietošanas un uzturēšanas izmaksas;
    • iespēja bez maksas izmantot autostāvvietas un sabiedriskā transporta joslas;
    • iespēja iebraukt zaļā transporta zonās.

    Refactory rūpnīcai ir vairāki darbības virzieni:

    • Re-Trofit – lietotu auto atjaunošana līdz jaunas mašīnas stāvoklim;
    • Re-Energy – lietotu gaitas akumulatoru otrreizēja izmantošana enerģijas uzkrāšanai un jaunu enerģijas ražošanas tehnoloģiju, tostarp ūdeņraža elementu, izstrāde;
    • Re-Cycle – pārstrāde, resursu pārvaldība un E-Tech pārnesumkārbu ražošana;
    • Re-Start – mācību un pētniecības centrs, kas veltīts automašīnu slēgtajam ciklam.
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    4 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    trx450
    30.07.2023 18:46

    Atceros elektromeha sapni, 2010 gadā. Viņš vēlējās pārbūvēt Audi 100 pa elektro.

    Krotow
    30.07.2023 20:59

    Ar 90km no 1 uzlādes nekur normāli aizbraukt nevar. Klasisko auto, ar ko brauc tikai pa svētkiem, dzīves uz ceļa pagarināšanai tas var būt variants. Citādi izskatās pēc dārgas izpriecas.

    Slapjais Bebrs
    30.07.2023 23:30
    Reply to  Krotow

    Monas lizas reprodukcija izdrukāta ar eko-lāzerprinteri – ir tikai reprodukcija.. no “klasikas” nav nekā

    Jānis
    31.07.2023 18:51

    PR

    Reklāma