Ķīniešu elektroauto ražotājs NIO atsvaidzinājis lietošanas instrukcijas savam elektriskajam ES6 krosoveram un tagad tur atrodams 150 kWh akumulators, bet ar vienu uzlādi šis auto varēs veikt 930 kilometrus. Kas interesantākais – tas ir nevis klasiskais litija jonu akumulators, bet gan daļēji cietvielu akumulators. Respektīvi, pussolis tuvāk tik gaidītajam izrāvienam akumulatoru tehnoloģijās. Šie jaunie akumulatori Ķīnā būs pasūtāmi jau šomēnes.
Šīs baterijas NIO saņem no “Beijing WeLion Energy Technology” un 150 kWh akumulators sver 575 kilogramus. Tas nav maz, taču ir tikai par 20 kilogramiem vairāk, ja salīdzina ar 100 kWh akumulatoru, kas pieejams daudzos citos NIO aktuālajos modeļos, to piegādājot bateriju ražošanas gigantam CATL. Tiek ziņots, ka šim 150kWh akumulatoram energoietilpība ir 261 Wh/kg savukārt CATL 100 kWh akumulatoram tā ir 180 Wh/kg. Tātad, energoietilpība uz katru kilogramu ir būtiski lielāka.
Vēl 2021. gada sākumā NIO prezentēja savu elektrisko sedanu ET7, solot vairāk nekā 1000 kilometrus ar vienu uzlādi. Skaidrs, ka krosoveri nebūt nav tik aerodinamiski kā sedani, tāpēc solītie 930 kilometri ir ļoti augsta latiņa. Šeit gan varam pievienot dažas atrunas – nobraucamais attālums atkarīgs no laikapstākļiem un arī izmantotā testu ciklā. Šeit nav runa par mums ierasto WLTP ciklu, bet gan ķīniešu izmantoto testu ciklu. Tas savos rezultātos ir optimistiskāks nekā WLTP cikls, proti, ja tiek solīti 930 kilometri, tad reālajā pasaulē būs par kārtu mazāk. Precīzi cik, to noskaidros testos.
NIO esot pagājis zināms laiks, lai spētu palielināt šo akumulatora šūnu ražošanas apjomus, kā arī panāktu, ka izmaksas ir samērīgas pret citiem bateriju veidiem. Cietvielu baterijas tiek uzskatītas par nākamo lielo tehnoloģisko izrāvienu bateriju jomā. Pētījumos tiek ieguldīti daudzi miljardi eiro un pie to izstrādes strādā daudz dažādu uzņēmumu, taču pagaidām viss ir pamatīgā attīstības stadijā un nav skaidrs, kad šie jaunā tipa akumulatori plaši tiks izmantoti autobūvē.
Arī Pekinā ir sniegs
Cik tad tāds auto ar tik lielu bateriju sver?
Vai tur ar C kategorijas tiesībām nebūs par maz?
Industrija gatavo pircējus nākamajai psiholoģiskajai robežai – 2K ar vienu uzlādi. Jūs tagadējais auto vairs nekam neder, tas ir novecojis un neatbilst mūsdienu standartiem.
Seja, ko darīt ar seju?
> ja tiek solīti 930 kilometri, tad reālajā pasaulē būs par kārtu mazāk.
93 kilometri?!
Kad taisīsiet 1000 km braucienu ar Mercedes benz EQE
krosoveru?
Domaju, ka vajadzetu but super efektīvs.
Pilna youtube ar testiem
Ar Mercedes mums ir pārrunas par testiem un ļoti iespējams, ka jau šovsar kādam no šī zīmola elektroauto veiksim 1000km testu.