Vācu autoražotājs Audi esot gatavs iegādāties elektroauto platformu no ķīniešiem, lai to izmantotu savu mašīnu būvēšanai. Atsaucoties uz uzņēmumam pietuvinātiem avotiem, tā ziņo vācu auto medijs Automobilwoche. Kā iemesls šādam solim tiek minēts arguments, ka jaunās paaudzes Volkswagen koncerna SSP elektroauto platformas izstrāde aizkavējusies, bet Audi savā attīstībā nevar atļauties gaidīt.
Runājot par SSP platformu, tad šobrīd tās nonākšana ražošanā tiek gaidīta ap 2026. gadu, lai gan brīdī, kad amatā stājās jaunais Volkswagen koncerna vadītājs Olivers Blume, šīs platformas laišana tirgū tika atlikta tuvāk šīs desmitgades beigām.
Jautājumu par ķīniešu platformas iegādi Audi vajadzībām varētu apspriest ārkārtas valdes sēdē jau šonedēļ. Audi pietuvinātie avoti norāda, ka VW koncerna vadītājs Blume esot piekritis šādam solim un Audi uzsācis pārrunas ar vairākiem ķīniešu autoražotājiem.
Ņemot vērā, ka aizkavējusies SSP platformas attīstība, Audi nepieciešams jauns tehniskais pamats, lai izstrādātu jaunus, mūsdienu standartiem atbilstošus elektroauto modeļus. Noprotams, ka no ķīniešiem pirkto platformu paredzēts izmantot modeļos, kas paredzēti Ķīnas tirgum. Ķīna ir viens no visstraujāk augošajiem elektroauto tirgiem pasaulē, savukārt Audi steidzami vajag jaunu platformu, lai tur saglabātu konkurētspēju. Pārdošanas rezultāti šā gada sākumā liecina, Audi pozīcijas Ķīnā sašķobījušās, strauji progresējot vietējo autoražotāju piedāvājumam.
Tā palēnām izplēn slavenais vācu auto labais vārds – ar bmw dizainu un audi patformu…
Eiropas auto ražotāji sāk saskarties ar tām pašām problēmām, ar ko saskārās ASV auto būve – pārāk ilgi gulējuši uz lauriem un zaudējuši modrību. Sanāk, ka paši neviļus atzīst ķīniešus par cienīgiem konkurentiem.
Vācu labais vārds palēnām izplēnēja jau ap 2010. gadu, kad jaunās mašīnas sāka aizvien biežāk pievilt un plīst pie aizvien mazākiem noskrējieniem. Un kamēr pircēji spītīgi turējās pie brenda veco laiku vārdā, nemanīja ka konkurenti no Āzijas tikmēr ir cītīgi attīstījušies. Un treškārt, lieta ko daudzi (īpaši lietoto auto segmenta piekritēji) neņem vērā – jauna auto cena, un bieži aizstāv Vācieti, kurš ir kvalitatīvāks par āzijas auto, reizē aizmirstot ka tas Audi jauns maksāja 50k, savukārt Kia 30k
Eiropas auto izcēlās ar vadāmību, ķīnieši izceļas ar nevadāmību!
Tiešām? Ja jau tik slikti vadās, tad kā var NIO EP9 nobraukt Nurburgringas trasi 6 minūtēs un 45 sekundēs?
Tas jau ir tikai 40 sekundes lēnāk par RIMAC un par 40 dekundēm ātrāk, kā to dara ātrākā Tesla.
Trases rezultāti nav tieši pārnesami uz ikdienas braukšanas pieredzi. Vidējais Andris nesāks braukt labāk tikai tāpēc ka auto ir uzrādījis jelcik ievērojamus rezultātus trasē.
Ķīnā tādi Andrīši ir 100 reizes vairāk par Eiropu
Audi izpilddirektors jau pirms kāda laika bija izteicies, ka paredz 50% audi bankrota iespēju tuvākajos 10 gados, dēļ straujajām auto industrijas tendenču maiņām. Un lūk apliecinājums, ja jau ķeras pie čainīzeru palīdzības.