Mākslīgā intelekta (MI) rīku izmantošana izglītības iestādēs šobrīd tiek vērtēta visai pretrunīgi. Kamēr vienas valstis ir kategoriski pret “ChatGPT” tipa risinājumu izmantošanu skolās, citas, piemēram, Japāna, piesardzīgi sāk integrēt šo tehnoloģiju mācību procesā. Pārsteigums vai nē, bet arī tik prestiža izglītības iestāde kā Hārvarda Universitāte ir abām rokām par MI rīku izmantošanu mācībās un paziņojusi, ka sākot ar septembri programmēšanas kursus studentiem pasniegs MI čatbots.
Universitāte savā darbā plāno izmantot “ChatGPT” tipa MI čatbotu, kas kalpos gluži kā skolotājs – instruktors programmēšanas kursos studentiem, kuri mācās studiju programmā “Computer Science 50: Introduction to Computer Science”. Robots, visticamāk, būs balstīts uz “OpenAI” izstrādātajiem “GPT 3.5” vai “GPT 4” mākslīgā intelekta modeļiem.
Uz šādu risinājumu augstskolas profesori raugās diezgan pozitīvi un norāda, ka tas sniegs būtiskas priekšrocības studentiem. Piemēram, 24/7 tiks nodrošināti programmēšanai nepieciešamie rīki. Studenti arī varēs mācīties savā tempā un stilā, saņemt atbildes uz specifiskiem jautājumiem. Tāpat robots palīdzēs atrast kļūdas studentu kodā un sniegs atsauksmes par viņu darbu, gluži kā to dara skolotājs.
Ja katram uzsauks alu ta varbut.