Mākslīgā intelekta (MI) risinājumi, piemēram, “ChatGPT” skolēniem šobrīd ir liels kārdinājums, taču oficiāli tos izglītības procesā ir aizliegts lietot. Tikmēr Japāna palēnām sāk atbalstīt šo rīku izmantošanu skolās. Japānas izglītības, kultūras, sporta, zinātnes un tehnoloģiju ministrija paziņojusi, ka ierobežotā veidā plāno atļaut izmantot ģeneratīvā MI rīkus pamatskolas un vidusskolas klasēs.
Norādīts, ka ģeneratīvie MI rīki, kā “ChatGPT” palīdzēs raisīt diskusijas klasē un veicināt mākslinieciskās aktivitātes. Vienlaikus vispārēja MI rīku izmantošana Japānas skolās joprojām netiks atļauta. Jaunās vadlīnijas plānots izdot līdz jūlijam un stāsies spēkā ar nākamo mācību gadu. Tajās norādīts, ka ir svarīgi “attīstīt spējas pārdomāti izmantot ģeneratīvo MI”. Tomēr MI rīku izmantošana eksāmenos vai citos pārbaudes darbos tiks uzskatīta par krāpšanos.
Jāpiezīmē, ka sākotnēji Japāna izrādīja atklātu atbalstu “OpenAI” radītajam “ChatGPT” MI robotam, kamēr tādas valstis kā Itālija to aizliedza. Tomēr pēc tam Japānas likumdevēji paziņoja, ka cenšas izstrādāt noteikumus, kas aizsargātu satura veidotājus no MI pārkāpumiem. Dienu vēlāk “OpenAI” saņēma brīdinājumu no Japānas likumdevējiem par savām datu vākšanas metodēm.
Izskatas pozitivi.
Skolotāju novecošanas un pensionēšanās kopā ar mazāku iedzīvotāju skaitu sekas.