Web Analytics
More
    Reklāma

    Porsche Mission X koncepts ir ieskats ražotāja nākotnes superauto flagmanī

    Jaunākie raksti

    Porsche superauto flagmanis 918 ir apritē jau ilgāku laiku un dažādās intervijās Porsche vadībai ik pa brīdim tiek uzdots jautājums, kad gaidāms šī modeļa pēctecis. Lai arī parasti atbilde uz šo jautājumu ir labākajā gadījumā ļoti vispārīga un izvairīga, kādā no reizēm Porsche boss Olivers Blume izteicās, ka tas varētu notikt šīs desmitgades vidū. Tagad Porsche nācis klajā ar elektriska superauto konceptu “Mission X”, kas ir ieskats tajā, kādā virzienā Porsche varētu doties ar savu nākotnes flagmani.

    Gan Blume, gan Porsche R&D daļas cilvēki uzsver, ka šā brīža elektroauto baterijas neatbilst tām prasībām, ko Porsche vēlas redzēt elektriskā superauto un savā flagmanī, tāpēc atliks vien gaidīt nākamās paaudzes bateriju šūnas, lai šis tiktu pārvērsts reālā sērijveida auto.

    Tā kā Porsche zīmols šogad svin 75 gadu jubileju, šajā konceptā ražotājs modernā stilā iekļāvis dažādas slavenas detaļas no saviem aizgājušo laiku modeļiem. Pats koncepts kopumā ieturēts līdzīgā stilā kā divi iepriekšējie flagmaņi Carrera GT un 918.

    Porsche šo sauc par “hiperauto reinterpretāciju”, taču ražotājs nesniedza nekādu konkrētāku informāciju par iecerēto jaudas agregātu sistēmu un citiem parametriem. Žurnālisti gan esot informēti, ka baterijas izvietotas aiz salona, lai braukšanas dinamika un izsvarojums līdzinātos mašīnām ar dzinēju vidū. Porsche arī atklājuši, ka, ja šis koncepts pārtaps sērijveida auto, tad viņu mērķis ir radīt ātrāko sērijveida mašīnu pasaulē, pārspējot Nirburgringas trases rekordu šajā kategorijā. Ražotāja plāni paredz radīt mašīna ar “power-to-weight ratio” jeb jaudas-svara attiecību 1:1, proti, viens zirgspēks uz katru auto kilogramu. Aerodinamiskajam piespiedējspēkam jābūt krietni lielākam nekā pašreiz aktuālajam Porsche 911 GT3 RS, savukārt uzlādei, izmantojot 900V bateriju sistēmu, jābūt aptuveni divreiz ātrākai nekā šobrīd Porsche Taycan. Ļoti, ļoti augsti mērķi.

    Ja skatāmies uz ātrāko sērijveida mašīnu Nirburgringa, tad rekords pieder Mercedes-AMG One, kas apli veica 6 minūtēs 35,18 sekundēs. Tas ir 22 sekundes ātrāk nekā 918, turklāt tieši Porsche pašreizējais flagmanis bija pirmais, kas sērijveida auto, kas slaveno apli veica ātrāk nekā 7 minūtēs.

    Lai gūtu kaut aptuvenu priekšstatu par Porsche plāniem, ņemsim viņu apgalvojumu par jaudas-svara attiecību un citu elektrisku superauto – Rimac Nevera. Tas auto sver 2300 kilogramus. Šā brīža 918 Spyder sver 1656 kilogramus. Pieņemot, ka Porsche izdodas sekmīgi auto dietas pasākumi un jaunās bateriju šūnas ir vieglākas, auto svars tik un tā būs kaut kur tuvu divām tonnām. Ārzemju autožurnālistu pieticīgākās aplēses liecina, ka jaunajam Porsche superauto varētu būt 1700 zirgspēki, bet viņi domā, ka būs vairāk – 2000+ zirgspēki.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma