Web Analytics
More
    Reklāma

    Prezentēts pagarinātas garenbāzes septiņvietīgais Volkswagen ID. Buzz elektriskais busiņš

    Jaunākie raksti

    Volkswagen ID. Buzz ir ikona visu elektrisko auto vidū. Šīs modeļu saimes jaunākais papildinājums – ID. Buzz ar pagarinātu garenbāzi – ir klāt. Tas ir ražots Vācijā Eiropai, kā arī Kanādai un ASV, jo Volkswagen ar pagarinātas garenbāzes ID. Buzz uzsācis atjaunot zīmola mikroautobusu piedāvājumu arī Ziemeļamerikā. Tur šodien arī norisinās pasaules pirmizrāde – sērfotāju iecienītajā Hantingtonbīčā, kas atrodas Klusā okeāna piekrastē netālu no Losandželosas. Automobilis tiek prezentēts ASV lielākajā Volkswagen busiņu festivālā kā veltījums faniem un valstij. Vienlaikus ASV ID. Buzz sagaidīs ar cēlsirdīgu žestu: no Ņujorkas līdz Sanfrancisko 2. jūnijs turpmāk tiks svinēts kā brīvdiena – Volkswagen busiņu diena (Volkswagen Bus Day). Šī mikroautobusa prezentēšanas tūre pēc trīs nedēļām turpināsies Vācijā, kad Eiropā debitēs pagarinātais ID. Buzz. Tas notiks no 23. līdz 25. jūnijam starptautiskajā Volkswagen busiņu festivālā Hannoverē, kas ir Eiropas lielākais Volkswagen busiņu saiets.

    Ar T4 paaudzi Volkswagen mikroautobusi pameta ASV un Kanādas tirgus pirms 20 gadiem. Taču šiem automobiļiem joprojām ir kvēli fani no Ņujorkas līdz pat Sanfrancisko. T1, T2 un T3 paaudzes automobiļi ar aizmugurē izvietotu dzinēju arī 2023. gadā joprojām redzami pludmaļu stāvvietās Kalifornijā, Floridā un Longailendā. Tagad Volkswagen kārtējo reizi noslēdz šo apli ar pagarinātas garenbāzes ID. Buzz, un atgriež Volkswagen busiņu piedāvājumu Ziemeļamerikas tirgū – šoreiz ar elektrisku aizmugurējo riteņu piedziņu.

    “Volkswagen ir ārkārtīgi spēcīgs globāls zīmols ar lielisku vēsturi, miljoniem uzticamu fanu un leģendāriem produktiem. Tas ir skaidri redzams šeit, lielākajā Volkswagen busiņu festivālā ASV. Tāpēc es priecājos, ka Volkswagen Group of America komanda pagarinātas garenbāzes ID. Buzz pirmizrādi svin šeit. Ar šo modeli mēs speram lielu soli, lai atkal kļūtu par patiesi mīlētu zīmolu,” norāda Volkswagen AG valdes loceklis Tomass Šēfers (Thomas Schäfer).

    Volkswagen busiņiem ASV ir gara vēsture, un tie valstī ieguvuši patiesu kulta statusa. Valdes loceklis Larss Krauze, kurš ir atbildīgs par tirdzniecību un mārketingu uzņēmumā Volkswagen Commercial Vehicles, arī uzsver, ka ID. Buzz atkal nodrošina īpašas sajūtas un emocijas, ko spēj radīt tikai specifiski automobiļi. “ASV, Kanādā un Eiropā Volkswagen mikroautobusi gadu desmitiem ir iemiesojuši unikālu attieksmi pret dzīvi. Fotogrāfija ar leģendāro T1 Lightbus Vudstokā ir neaizmirstama. Šī brīvības simbola DNS dzīvo mūsu ID. Buzz.”

    Ar 4 962 mm garumu un līdz pat septiņām sēdvietām ID. Buzz ir ideāli piemērots Ziemeļamerikas tirgum. Vienlaikus tas arī paplašina savu iespējamo pielietojuma klāstu Eiropā. Papildu garums, pateicoties garenbāzes palielināšanai par 250 mm, rada vietu trešajai sēdekļu rindai, nodrošinot līdz pat 2 469 litru lielu bagāžas nodalījumu un iespēju uzstādīt jaunu, lielāku 85 kWh akumulatoru (neto ietilpība), kas sniedz vēl lielāku nobraukuma distanci. Savukārt jaunais siltumsūknis uzlabo efektivitāti ziemā. Pagarinātais ID. Buzz būs arī pieejams ar jaunu 210 kW (286 ZS) elektriskās piedziņas motoru. Elektriskās piedziņas motors maksimālo ātrumu palielina līdz elektroniski ierobežotiem 160 km/h (Eiropas ID. Buzz ar 150 kW: 145 km/h). Pagarinātais ID. Buzz 100 km/h lielu ātrumu spēj sasniegt vien 7,9 sekundēs. Taču tas nav viss – jau paziņots, ka 2024. gadā tirgū nonāks versija ar visu riteņu piedziņu (GTX) un 250 kW (339 ZS) jaudu. ID. Buzz GTX no 0 līdz 100 km/h spēs ieskrieties 6,4 sekundēs, tādējādi tam spējot lieliski iekļauties satiksmē uz lielceļiem.

    Citas elektriskā Volkswagen jaunās funkcijas iekļauj uzlabotu nākamās paaudzes informācijas un izklaides sistēmu un attālinātu automobiļa novietošanu stāvvietā, izmantojot viedtālruni. Tikmēr no jauna izstrādāta augsto tehnoloģiju panorāmas lūka ar viedo stiklu atsauc atmiņā leģendāro Samba busiņu no 20. gadsimta 50. gadiem. 1,5 kvadrātmetru platībā tas ir lielākais stikla jumts, kādu jebkad izstrādājis Volkswagen. Viedo stiklu iespējams mainīt no caurspīdīga uz necaurspīdīgu un otrādi, izmantojot skārienslīdni vai balss palīgu. Ziemeļamerikas tirgum paredzētajām versijām būs arī sēdekļi ar gaisa kondicionieri un izgaismots Volkswagen logo priekšpusē.

    ID. Buzz piegādes ASV tiks sāktas 2024. gadā. Gandrīz vienlaikus nonākšanai tirdzniecībā Ziemeļamerikas tirgū ID. Buzz ar pagarinātu garenbāzi būs pieejams arī Eiropā. Tāpat kā Multivan un Bulli T6.1, visi ID. Buzz automobiļi tiks ražoti galvenajā Volkswagen Commercial Vehicles rūpnīcā Hannoverē. Šī ir viena no modernākajām automobiļu rūpnīcām pasaulē un tā ir arī galvenā Volkswagen busiņu mājvieta.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    13 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Toms
    04.06.2023 09:17

    Šis ir pirmais šāda veida elektriskais VW busiņš? Jo precīzi šādu redzēju pirms nedēļas Rīgas centrā.

    Kursors.lv
    04.06.2023 09:18
    Reply to  Toms

    Busiņš kā tāds nav jauns, bet jauna šoreiz ir pagarinātā versija.

    Elektriķis
    04.06.2023 12:57

    Pilnpiedziņa šim pat ļoti vēlama.
    Vienīgais ko nesapratu arī no citiem avotiem: vai varēs izņemt arī 2. sēdekļu rindu, vai tikai 3.?

    Bats
    04.06.2023 13:12

    Nav pieminēts cik patētiski maz tas spēj nobraukt ar savu 85kWh akumulatoru. Es novērtēju VW centienus elektrificēt savu modeļu klāstu, tai skaitā busu, taču uzņēmumam vēl tāls ceļš ejams efektivitātes virzienā.

    Dimants
    04.06.2023 14:30
    Reply to  Bats

    Pēc norādītajiem datiem netā sniedzamība 220-500 km, atkarībā no tā vai ārā ir sīnusi vai plusos, un šoseja vai pilsēta.
    Pašmasa 2,5 tonnas… Pie dabas zālītē ar 2WD labāk nerādīties, jo tur arī paliks.

    Kartupelis3
    04.06.2023 14:29

    Tas nav buss, tas ir minivens. Tur pat riteni grūti ielikt, nemaz nerunājot par kādu moci u.c. lietām kādēļ.parasti izvēlas busu..

    Orientējošo cenu par šo minivenu ar ~300km nobraukumu ar kkā aizmirsies pieminēt..

    Tik skābs tikai tāpēc , ka gribās bet nesanāk

    Robčiks
    04.06.2023 17:18

    Būs labs, kad vienā dienā ar viņu varēs aizbraukt no Rīgas līdz Berlīnei. Patreiz ir izteikts reālu minivenu iztrūkums auto tirgū. Patreiz mums piedāvā dažādas uzpūstas mašīnas, kuras no ārpuses izskatās lielas, bet salonā vietas nav, izņemot divas priekšējās sēdvietas. Ar ko lai brauc ceļojumos, pārvadā bērnu ratiņus vai bērnu velosipēdus, vai citas sadzīves preces? Arī sēdvietu otrās rindas reāli ir tikai diviem cilvēkiem, pārsvarā ar īsām kājām.

    Gundars
    06.06.2023 23:35
    Reply to  Robčiks

    Kā – ar ko lai brauc? Ar normāliem auto, nevis uzpūstajiem marketinga izstrādājumiem, kuri radīti, nevis lai lietotu, bet lai labi izskatās reklāmā

    Biteme
    04.06.2023 18:28

    Garenbāze ir visiem auto, kāpēc tās esamība ir pieminēta virsrakstā? Jeb ir izlaists vārds pagarinātas? Tā nu viņi raksta tās relīzes – nepārlasot pirms iesniegšanas.

    Kursors.lv
    04.06.2023 19:27
    Reply to  Biteme

    Oi, jā. Šoreiz vainīgs es pats. Gribēju citiem vārdiem uzrakstīt iesūtītās preses relīzes virsrakstu, bet procesā pazaudēju šo svarīgo vārdu. Paldies par norādi, salabots!

    Skābene
    05.06.2023 08:36

    T7 pēctecis no šitā nesanāk, drīzāk tāds saspiests Sharan vai tamlīdzīgi, ar sliktāku aerodinamiku.

    Letiņš
    05.06.2023 12:32
    Reply to  Skābene

    VW pēdējais bisiņš bija T6 ! T7 jau ir palielināts Sharan ! Šitas vispār ir kaut kāds kroplītis.

    Arčiņš
    05.06.2023 12:34
    Reply to  Skābene

    VW Sharan Cd 0.32
    ID Buzz Cd 0.29
    Kuram ir sliktāka aerodinamika?

    Reklāma