Vācu autoražotāja Porsche bateriju tehnoloģiju inženieri izteikuši prognozes, ka vidējā termiņā elektroauto baterijas attīstīsies tik tālu, ka mašīnas ar vienu uzlādi varēs veikt 1300 kilometrus, bet uzlāde prasīs 15 minūtes. Šādas prognozes publicētas Porsche Engineering Magazine.
Publikācijā gari un plaši skaidroti iemesli, kāpēc litijs šobrīd ir standarts elektroauto baterijās, kā arī potenciālās izaugsmes iespējas tuvākā un tālākā nākotnē, attīstoties dažādām tehnoloģijām.
Līdzīgi kā citi inženieri, arī Porsche speciālisti uzskata, ka cietvielu (solid-state) baterijas ir atslēga izaugsmei un tas būs nākamais lielais izrāviens akumulatoru tehnoloģijās. Baterijas kļūs vieglākas, kompaktākas, samazināsies aizdegšanās riski, kā arī palielināsies energoietilpība. Porsche pārstāvji uzskata, ka šī tehnoloģija ļaus palielināt energoietilpību līdz pat 50%, kā arī nodrošinās krietni ātrāku uzlādi. Inženieri gan uzsver, ka jādomā arī par uzlādes iekārtu un uzlādes spraudņa dzesēšanu, lai varētu izmantot lielākas jaudas ātrās uzlādes sistēmas.
Šobrīd daudzi autoražotāji un citi uzņēmumi aktīvi investē tieši cietvielu bateriju izstrādē. Izskan ziņas, ka BMW jau šogad plāno testēt prototipus, taču pagaidām nav konkrētas atbildes, kad tās nonāks sērijveida ražošanā.
“Domāju, ka vidējā termiņā varam gaidīt kombināciju ar jaunu anoda ķīmiju un kompaktākas šūnas, kas ļaus nodrošināt 1300 kilometrus ar vienu uzlādi,” saka profesors Maksimiliāns Fihtners, kurš ir enerģijas uzkrāšanas sistēmu izpētes nodaļas vadītājs Karlsruē Tehnoloģiju institūtā, kā arī Helmholca Institūta Ulmā vadītājs, šai iestādei specializējoties tieši bateriju tehnoloģijās.
Un cik, katram desmitajam cilvēkam vajag tik lielu bateriju, un kur ņems tādas jaudas lai 15 minūtēs iepumpētu 200kW?
> katram desmitajam cilvēkam vajag tik lielu bateriju
Arī tiem, kas dienā nobrauc ~50 tak ērtāk ir braukt visu nedēļu un tad varbūt brīvdienā ieštepselēt ..
Šeit gan būtiski, lai “liela” būtu ietilpība, ne fiziskie parametri (dimensijas/svars).
Pašizlāde, īpaši palietotām baterijām? Nē, nebijām dzirdējuši….
> Pašizlāde, īpaši palietotām baterijām? Nē, nebijām dzirdējuši….
Īsti nesaprotu Tavu komentāru?
Rakstā ir runa par to, ka Porsche inženieri (vai marketologi) teoretizē par bateriju kapacitāti nākotnē un šeit cilvēki (kā parasti) “A KAM TO VAJAG?! .. A MAN NEVAJAG! .. A PRIEKŠ KAM!”
.. tam nav (nekāda) sakara ar pašreizējo (litija) bateriju īpašībām.
Pārlasīju sevis rakstīto, bet neatradu “A KAM TO VAJAG?! .. A MAN NEVAJAG! .. A PRIEKŠ KAM!”
Baterijas ietilpība (smalkāk – kapacitāte) ir tikai daļa no uzdevuma. Tālāk ir darba spējas noteiktās temperatūrās, dendrītu augšana, mehāniskā noturība, ražošanas procesa īpatnības un cena (pat porša gadījumā).
> Pārlasīju sevis rakstīto, bet neatradu “A KAM TO VAJAG?!”
Nu ne jau par tavu komentāru, bet Asara..
Tāpēc nav īsti skaidrs, kāpēc sākt diskusiju par kaut kādām bateriju niansēm.
No mana viedokļa – sen jau kādam (ražotājam) vajadzēja nākt klajā ar preses relīzi (vai “ietwītot”), ka tur 20xx gadā viņi būs pirmie, kas savos auto iemontēs urāna stieni un baterija būs mūžīga / nekādu uzlāžu (visu auto pastāvēšanas ciklu) .. tad varētu diskutēt un vērot akciju tirgu, kas šobrīd tāds samērā bieži novērojams pasākums :)
back to future IV
Vidējš termiņš? Tas ir cik gadi? 5, 10, 20 ?
Cik maksās tāda infrastruktūra, lai 15 minūtēs nodrošinātu šādu enerģijas daudzumu un garantētu, ka tas ir visiem, nevis tikai pirmajam klientam.
Y-veidīgais kondensators no “Atpakaļ nākotnē” arī būs iekļauts komplektā?