Web Analytics
More
    Reklāma

    Porsche inženieri prognozē elektroauto ar 1300 kilometru sniedzamību un uzlādi 15 minūtēs

    Jaunākie raksti

    Vācu autoražotāja Porsche bateriju tehnoloģiju inženieri izteikuši prognozes, ka vidējā termiņā elektroauto baterijas attīstīsies tik tālu, ka mašīnas ar vienu uzlādi varēs veikt 1300 kilometrus, bet uzlāde prasīs 15 minūtes. Šādas prognozes publicētas Porsche Engineering Magazine. 

    Publikācijā gari un plaši skaidroti iemesli, kāpēc litijs šobrīd ir standarts elektroauto baterijās, kā arī potenciālās izaugsmes iespējas tuvākā un tālākā nākotnē, attīstoties dažādām tehnoloģijām.

    Līdzīgi kā citi inženieri, arī Porsche speciālisti uzskata, ka cietvielu (solid-state) baterijas ir atslēga izaugsmei un tas būs nākamais lielais izrāviens akumulatoru tehnoloģijās. Baterijas kļūs vieglākas, kompaktākas, samazināsies aizdegšanās riski, kā arī palielināsies energoietilpība. Porsche pārstāvji uzskata, ka šī tehnoloģija ļaus palielināt energoietilpību līdz pat 50%, kā arī nodrošinās krietni ātrāku uzlādi. Inženieri gan uzsver, ka jādomā arī par uzlādes iekārtu un uzlādes spraudņa dzesēšanu, lai varētu izmantot lielākas jaudas ātrās uzlādes sistēmas.

    Šobrīd daudzi autoražotāji un citi uzņēmumi aktīvi investē tieši cietvielu bateriju izstrādē. Izskan ziņas, ka BMW jau šogad plāno testēt prototipus, taču pagaidām nav konkrētas atbildes, kad tās nonāks sērijveida ražošanā.

    “Domāju, ka vidējā termiņā varam gaidīt kombināciju ar jaunu anoda ķīmiju un kompaktākas šūnas, kas ļaus nodrošināt 1300 kilometrus ar vienu uzlādi,” saka profesors Maksimiliāns Fihtners, kurš ir enerģijas uzkrāšanas sistēmu izpētes nodaļas vadītājs Karlsruē Tehnoloģiju institūtā, kā arī Helmholca Institūta Ulmā vadītājs, šai iestādei specializējoties tieši bateriju tehnoloģijās.

    AvotsCarBuzz
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    10 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Asaris
    17.05.2023 09:52

    Un cik, katram desmitajam cilvēkam vajag tik lielu bateriju, un kur ņems tādas jaudas lai 15 minūtēs iepumpētu 200kW?

    Reinis Rozitis
    17.05.2023 10:37
    Reply to  Asaris

    > katram desmitajam cilvēkam vajag tik lielu bateriju

    Arī tiem, kas dienā nobrauc ~50 tak ērtāk ir braukt visu nedēļu un tad varbūt brīvdienā ieštepselēt ..

    Šeit gan būtiski, lai “liela” būtu ietilpība, ne fiziskie parametri (dimensijas/svars).

    Biteme
    17.05.2023 11:35
    Reply to  Reinis Rozitis

    Pašizlāde, īpaši palietotām baterijām? Nē, nebijām dzirdējuši….

    Reinis Rozitis
    17.05.2023 12:16
    Reply to  Biteme

    > Pašizlāde, īpaši palietotām baterijām? Nē, nebijām dzirdējuši….

    Īsti nesaprotu Tavu komentāru?

    Rakstā ir runa par to, ka Porsche inženieri (vai marketologi) teoretizē par bateriju kapacitāti nākotnē un šeit cilvēki (kā parasti) “A KAM TO VAJAG?! .. A MAN NEVAJAG! .. A PRIEKŠ KAM!”

    .. tam nav (nekāda) sakara ar pašreizējo (litija) bateriju īpašībām.

    Biteme
    17.05.2023 13:11
    Reply to  Reinis Rozitis

    Pārlasīju sevis rakstīto, bet neatradu “A KAM TO VAJAG?! .. A MAN NEVAJAG! .. A PRIEKŠ KAM!”

    Baterijas ietilpība (smalkāk – kapacitāte) ir tikai daļa no uzdevuma. Tālāk ir darba spējas noteiktās temperatūrās, dendrītu augšana, mehāniskā noturība, ražošanas procesa īpatnības un cena (pat porša gadījumā).

    Reinis Rozitis
    17.05.2023 13:43
    Reply to  Biteme

    > Pārlasīju sevis rakstīto, bet neatradu “A KAM TO VAJAG?!”

    Nu ne jau par tavu komentāru, bet Asara..

    Tāpēc nav īsti skaidrs, kāpēc sākt diskusiju par kaut kādām bateriju niansēm.

    Reinis Rozitis
    17.05.2023 13:50
    Reply to  Biteme

    No mana viedokļa – sen jau kādam (ražotājam) vajadzēja nākt klajā ar preses relīzi (vai “ietwītot”), ka tur 20xx gadā viņi būs pirmie, kas savos auto iemontēs urāna stieni un baterija būs mūžīga / nekādu uzlāžu (visu auto pastāvēšanas ciklu) .. tad varētu diskutēt un vērot akciju tirgu, kas šobrīd tāds samērā bieži novērojams pasākums :)

    karlis
    18.05.2023 08:14
    Reply to  Reinis Rozitis

    back to future IV

    Normunds
    18.05.2023 08:58

    Vidējš termiņš? Tas ir cik gadi? 5, 10, 20 ?
    Cik maksās tāda infrastruktūra, lai 15 minūtēs nodrošinātu šādu enerģijas daudzumu un garantētu, ka tas ir visiem, nevis tikai pirmajam klientam.

    Krotow
    18.05.2023 11:17

    Y-veidīgais kondensators no “Atpakaļ nākotnē” arī būs iekļauts komplektā?

    Reklāma