Web Analytics
More
    Reklāma

    “Tele2” atklāj, kuras ierīces pircēji visbiežāk izvēlas iegādāties internetā

    Šis raksts ir tapis sadarbībā ar Tele2.

    Jaunākie raksti

    Lai arī pamatā fokusējas uz telekomunikāciju pakalpojumiem un servisa nodrošināšanu, “Tele2” lielu uzsvaru liek arī uz attīstību e-komercijas jomā. Uzņēmums pērnā gada beigās būtiski paplašināja sava e-veikala piedāvājumu, papildinot to ar dažādām ikdienā vajadzīgām ierīcēm un gadžetiem. Kādas iekārtas pircēji labprātāk izvēlas iegādāties internetā, kā notiek sadarbība ar ražotājiem un reklāmas kampaņu veidošana un kādi ir lielākie izaicinājumi e-komercijā, atklāj “Tele2” ierīču un aksesuāru pārdošanas vadītājs Mārtiņš Vinters.

    “Tele2” ierīču un aksesuāru pārdošanas vadītājs Mārtiņš Vinters
    “Tele2” ierīču un aksesuāru pārdošanas vadītājs Mārtiņš Vinters

    Kuri ir “Tele2” klientu 5 iecienītākie ražotāji?

    Viennozīmīgi ļoti iecienīti ir “Apple” un “Samsung”. Tas parādās gan viedtālruņu un planšetdatoru, gan citu gadžetu segmentā. Trešais pozīciju izkarojis “Xiaomi”, bet ceturtā un piektā vieta regulāri mainās. Tas vairāk arī atkarīgs no tā, kad ražotājs izlaiž jaunus produktus, piedāvājumus, kā arī no pašu ierīču pieejamības.

    “Apple” gadījumā jebkurš produkts ir iecienītākā dāvana, arī viņu prezentācijas parasti tiek visvairāk gaidītas. “Apple” ļoti akcentē ierīču īpašības, unikalitāti. Savukārt “Samsung” izceļas ar savām mārketinga aktivitātēm – viņi ir redzami, dzirdami vienmēr un visur. Tāpat “Samsung” piedāvā plašu produktu klāstu un tagad noklāj arī salokāmo ierīču segmentu.

    Kā ražotāji sadarbojas ar operatoriem dažādu reklāmas kampaņu veidošanā?

    Tas katram operatoram var atšķirties no izvēlētās stratēģijas, bet tādas lielās kampaņas parasti ir četras reizes gadā. Parasti vien ir pavasarī, kam seko vasaras sākumā un veltīta skolas beigām, rudenī – jaunajam mācību gadam mērķētu un, protams, Ziemassvētku kampaņa.

    Šajās kampaņās faktiski nonāk top ražotāju tā brīža populārākie modeļi. Piemēram, ja tobrīd budžeta klasē ir iznācis “Samsung Galaxy A14”, tad viennozīmīgi tajā cenu kategorijā gribēsim likt “Samsung”, jo zinām, ka tas ir gana pieprasīts modelis. Lielajiem partneriem ir pieejami mūsu kampaņu kalendāri, pēc kuriem viņi attiecīgi sūta savus piedāvājumus.

    Atsevišķi ražotāji izstrādā arī neatkarīgus piedāvājumus, kura ietvaros visām Baltijas valstīm ir vienots piedāvājums, piemēram, pērkot viedtelefonu, dāvanā austiņas u.tml. Populāras ir arī atpirkuma, naudas atmaksas kampaņas.

    Kā notiek jaunu zīmolu iekļaušana pie “Tele2”?

    Telefonu segmentā jauni zīmoli parādās salīdzinoši reti. Pērn skaļākā bija “Nothing Phone” izziņošana. Ar jaunu ražotāju iekārtu iekļaušanu sortimentā esam uzmanīgi, jo ir svarīgi, lai viņiem būtu noslēgtas nepieciešamās sadarbības ar garantijas servisiem. Taču tā kā “Nothing Phone” iznākšana tika ļoti skaļi pieteikta un klienti to gaidīja, tad tas uzreiz nonāca “Tele2” sortimentā.

    Ir ražotāji, kuri periodiski parādās un pazūd, piemēram, “Honor”, “Motorola”. “Tele2” parasti izvērtē, kas ir šo ražotāju sadarbības partneris Latvijā, kādas ir mārketinga stratēģijas, piegāžu plāni, cik plaši un ilgi šo darbību vēlas izvērst Latvijā. Principā skatāmies, kāda šī sadarbība varētu izvērsties ilgtermiņā pirms šīs ierīces likt sortimentā. Vēl viena grupa ir vēsturiskie ražotāji, piemēram, “Nokia”. Zinām, ka viņu saražoto ierīču apjoms būs neliels, taču “Nokia” ir sava auditorija, tāpēc arī šīs iekārtas piedāvājam, jo zinām, ka ir klienti, kuri tās pirks.

    Kādu kategoriju viedtālruņus “Tele2” klienti šobrīd iecienījuši visvairāk?

    • Budžeta klase. Lētākos jeb budžeta klases telefonus ierasti pērk ļoti labi. Domājams, ka šajā ziņā nekas nemainīsies, jo cilvēki pārskata savus tēriņus un rūpīgi izvēlas, ko finansiāli var atļauties. Otrkārt, tie savā attīstībā kļūst arvien jaudīgāki, aprīkoti ar lielākām atmiņām, labākām kamerām. Budžeta klases telefons ir labs pirkums bērniem vai tiem, kuri ierīci izmantos lielākoties zvaniem.
    • Dārgākus un jaudīgākus. Redzam, ka ievērojami pieprasītāki kļuvuši tieši dārgie jeb flagmaņu klases modeļi, kas ir krietni izturīgāki, jaudīgi. Cilvēki zina, ka, pērkot “iPhone”, 2 līdz 3 gadus varēs to lietot bez problēmām. No “iPhone” saimes klienti biežāk izvēlas “Pro Max” vai “Plus” modeļus. Savukārt no “Samsung” viennozīmīgi līderis ir jaunākais “Ultra” modelis.
    • Ar lielāku atmiņu. Šogad jo īpaši esam novērojuši, ka pircēji iecienījuši telefonus ar lielāku atmiņu, kas sasniedz 512 GB. Šādas ierīces vēl pirms kāda laika mūsu sortimentā bija maz, taču šobrīd 512 GB ir ļoti pieprasīts atmiņas apjoms. Telefoni ar šādu atmiņas ietilpību pagaidām tiek piedāvāti tikai dārgajā segmentā.

    Kopumā vērtējot, faktiski visā pasaulē viedtālruņu tirgū ir novērojama tendence, ko varētu saukt par premiumizāciju jeb to, ka klienti izvēlas arvien dārgākus viedtālruņus vienlaikus tos mainot retāk.  No 2020. gada laikā šīs cenu kategorijas telefonu tirgus daļa ir pieaugusi par 75% un šī tendence turpinās arī šogad. Ja vēl pirms pāris gadiem telefons tika lietots vidēji 1,5 – 2 gadus, tad tagad ap 2,5 gadiem. Klientiem ir arī tendence katru nākamo telefonu izvēlēties jaudīgāku vai vismaz tādā pašā līmenī kā iepriekšējo modeli. Šī situācija arī ļauj šim tirgum turpināt izaugsmi.

    Cik daudzi no “Tele2” piedāvātajiem telefoniem atbalsta 5G?

    Mūsu piedāvājumā prioritāri iekļaujam iekārtas, kas atbalsta 5G. Ne tikai “Tele2”, bet principā visi telekomunikāciju uzņēmumi investē lielus līdzekļus 5G tīkla attīstībā, milzīgā tempā būvē bāzes stacijas. Ja arī šodien visur vēl nav pieejams 5G internets, pavisma drīz tas būs un tad arī klients uzreiz varēs izmantot tā priekšrocības. Līdz ar to, izvēloties iekārtas, “Tele2” iet kopsolī ar uzņēmuma kopējiem mērķiem, šajā gadījumā – 5G tīkla attīstību.

    Kāds ir Tavs skatījums uz ražotāja īpašajiem piedāvājumiem? Vai ir novērojams, ka pircēji paši piepērk klāt kādus aksesuārus?

    Protams, ražotāji cenšas kā vien var, lai klientu piesaistītu savai ekosistēmai, lai iegādājas ne tikai telefonu, bet arī austiņas, viedpulksteni. Piemēram, ja lieto “iPhone”, “AirPods” un vēl šo to no “Apple”, būs krietni grūtāk nomainīt ekosistēmu. Ja vēlēsies cita ražotāja telefonu, nāksies pirkt ne tikai to, bet arī pārējos gadžetus, jo kā zināms, vislabāk sastrādājas viena ražotāja iekārtas.

    Lietotāji šobrīd ļoti aktīvi iegādājas austiņas un citus gadžetus. Ja salīdzinām pieprasījumu pēc bezvadu austiņām 2020. un 2022. gadā, redzam, ka tas ir audzis pat par 400 – 500%. To ļoti veicināja arī pandēmijas laiks, kad aktuāls bija darbs no mājām, un principā šie gadžeti no stila lietas kļuva par savā ziņā nepieciešamību.

    Kuras ir straujāk augošās ierīču kategorijas “Tele2” e-veikalā?

    Pērnā gada beigās lielu uzsvaru sākām likt uz e-veikala attīstību. Līdz ar to paplašinājām savu sortimentu ar televizoriem, kuru pārdošanas rezultāti izrādījušies negaidīti labi. Tāpat piedāvājumā esam iekļāvuši monitorus. Klienti tos lielākoties iegādājas diviem mērķiem – lai spēlētu videospēles vai savās mājās iekārtotu mini biroju.

    Runājot par gaming segmentu, pieprasījums pēc šiem produktiem pēdējos gados ir audzis, ko veicināja gan pandēmija, gan jauno konsoļu iznākšana. Pie “Tele2” iespējams iegādāties “PlayStation 5”, kā arī “Xbox Series S” un “Xbox Series X” konsoles. No tām pircēji visbiežāk izvēlas “Xbox Series S”, kas cenas ziņā ir pieejamāka un maksā ap 300 eiro. Vienlaikus krietni lielāka aktivitāte bija vērojama, kad iznāca PS5, ko sākumā bija ļoti sarežģīti nopirkt ierobežotās pieejamības dēļ.

    Šobrīd joprojām novērojams liels pieprasījums pēc gaming produktiem. To pierāda fakts, ka 2023. gada 1. ceturksnī esam pārdevuši vairāk šādu iekārtu nekā visā 2021. gadā kopā. Tas arī mūs mudina turpināt papildināt e-veikala sortimentu ar jauniem gaming aksesuāriem.

    Kāds ir pieprasījums pēc portatīvajiem un planšetdatoriem?

    Pieprasījums pēc portatīvajiem datoriem ir diezgan periodisks. Līdzīgi kā ar televizoru segmentu, arī šeit vasaras mēnešos vērojams zemāks pieprasījums, kas strauji palielinās rudenī. Šobrīd no portatīvajiem datoriem klienti visbiežāk izvēlas “MacBook”. Salīdzinot ar pandēmijas laiku, portatīvo datoru pieprasījumā vērojams kritums, bet joprojām tie ir diezgan pirkti. Tāpat redzam, ka klienti bieži izvēlas dārgākus un jaudīgākus, kā arī videospēlēm domātus datorus.

    Planšetdatorus aizvien vēl pērk, turklāt dažādām vajadzībām. Daļa tos iegādājas saviem bērniem. Citi, lielākoties biznesa klienti, iecienījuši dārgā segmenta planšetes, kurus izmanto, piemēram, kā darbstacijas.

    Kas aktuāls viedās mājas iekārtu segmentā?

    “Tele2” viedās mājas iekārtu sortiments variē, kas atkarīgs no dažādiem faktoriem. Šobrīd vērojams stabils pieprasījums pēc grīdas tīrīšanas robotiem, kas atvieglo cilvēku ikdienu. Piedāvājam arī viedās kameras, kas, manuprāt, ir nenovērtēts risinājums. Iespējams, daudzi domā, ka viedā kamera par 50 eiro nebūs laba, taču tehnoloģijas ir ļoti attīstījušās. Ja vēlies attālināti pieskatīt māju un saņemt reāllaika informāciju, tad kamera par 50 eiro būs ļoti labs pirkums, jo piedāvā, piemēram, nakts un 360 grādu redzamību. Pieprasījums pēc šādām iekārtām arī pieaug.

    Kas ir grūtākais e-komercijas biznesā?

    Grūtākais laikam ir saprast visu par un ap sortimentu. Par telefoniem lielākoties ir skaidrs – tur ir pāris populārākie ražotāji. Taču visas citas produktu kategorijas principā ir plašākas. Nepieciešamas reklamēt īstos produktus caur pareizajiem kanāliem. Vienlaikus nevar arī piedāvāt katru ražotāju, jo dienas beigās “Tele2” tomēr ir uzņēmums, kura galvenā misija ir servisa nodrošināšana. Līdz ar to mēs neesam gluži tradicionālais internetveikals, kaut gan piedāvājam ierīces dažādās produktu kategorijās. Nav viegli notrāpīt uz atbilstošo sortimentu. Šeit ļoti palīdz tirgus dati, izmēģinājumi ar dažādiem produktiem. Principā tas ir tāds nemitīgs darbs, kur visu laiku jāeksperimentē.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    3 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Kug
    10.05.2023 23:02

    Tele2 nav operators, kura atklāsmes, secinājumi, novērojumi ir svarīgi. Ticamības moments ir minimāls

    Cauraudzis
    11.05.2023 16:48

    Saprotu, ka reklāmraksts, bet kaut ko pirkt pie mobilajiem operatoriem vai pie TET, nozīmē izmest vējā naudu. Vienkāršs salīdzinājums – šī prece:
    https://www.tele2.lv/televizori/lg-83–oled83c21la/
    Pie Tele2 maksā 4114.- ļuras, bet interneta veikalā:
    https://www.discover.lv/tv/led_tv/56146
    Par 3449,-
    Starpība nieka 600 eiro. :)

    Kursors.lv
    11.05.2023 17:05
    Reply to  Cauraudzis

    Oi, nu nesāksim atkal veco un simtiem reižu izrunāto diskusiju par oficiāli tirgotas vs. pelēkās/melnās ierīces random šeidī internetveikalos.

    Reklāma