Web Analytics
More
    Reklāma

    Arī ugunsdzēsēju automašīnas uzsāk elektrificēšanos

    Jaunākie raksti

    Auto transportlīdzekļu elektrifikācija neskar tikai mazos privātajam tirgum paredzētos auto vai autobusus, bet arī speciālo transportu, ko izmanto glābšanas vajadzībām. Viens no piemēriem ir pirmo elektrisko ugunsdzēsēju mašīnu izmantošana un izstrāde.

    Šīs mašīnas izstrādā Austrijā bāzēts uzņēmums Rosenbauer, un tās būs paredzētas lietot dažādās Amerikas pilsētās. Rosenbauer RTX modelis ir aprīkots ar 360kW jaudīgu elektrisko piedziņu, kā arī divām Volvo Penta baterijām. To kopējā ietilpība sasniedz 132kWh, un mašīna ir aprīkota ar četru pakāpju reģenerējošo bremzēšanas sistēmu.

    Taču, lai nebūtu jāpaliek pusceļā, ja automašīnai beidzas bateriju enerģija, tā joprojām būs aprīkota ar trīs litru sešu cilindu dīzeļa motora. Arī ūdens padeves pumpja rezerves darbība tiks nodrošināta ar šo motoru. Rosenbauer RTX varēs pārvadāt no 1892 līdz 2839 litriem ūdens. Šīs mašīnas cena ar aprīkojumu šobrīd sasniedz aptuveni 1.78 miljonus dolāru.

    Tieši Losandželosa bija pirmā, kura 2022. gada maijā saņēma savu RTX modeli, kļūstot par pirmo elektrisko ugunsdzēsības mašīnu Ziemeļamerikā. Taču īsti netiek runāts par to, cik daudz kilometrus ar to ir iespējams nobraukt, bet norādīts, ka ugunsdzēsēju auto ar bateriju palīdzību varēs darboties līdz divām stundām.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    8 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Usinss
    28.04.2023 10:08

    Šis ir tik ironiski. Pāsi ugunsdzēsēji sūdzas, ka elektroauto nav iespējams apdzēst, tie var atkalaizdegties pēc vairākām stundām un pat dienām. Bet še, Jums pašiem arī elektromobīlis, kurš ugunsgrēka gadījumā arī var netīšām aizdegties un tad Jums nebūs nekādu izredžu to apdzēst…

    Elektriķis
    28.04.2023 10:21
    Reply to  Usinss

    Ši kombinācija tiešām ir jocīga. No raksta nav īsti skaidrs, ko dod elektrifikācija, ja ir arī vēl dīzeļmotors. Varbūt labu paātrinājumu, steidzoties uz ugunsgrēku?
    Par akumulatoru degšanu: Renault lielās ar to ka savu EV konstrukcijā izveidojuši caurumus, pa kuriem ugunsdzēsēji varētu liet iekšā ūdeni, lai dzēstu akumulatoru. Iedomājos ka ugunsdzēsēju auto atliktu tikai atvērt vienu vārstu no ūdens tvertnes uz akumulatora nodalījumu.

    Krotow
    28.04.2023 10:22
    Reply to  Usinss

    Būtu priecājušies ka tagad viņiem būs ko darīt. Varēs trenēties savu auto dzēšanā. Ja nopietni, atkārtotas aizdegšanās problēmu atrisinātu maināmas baterijas ar viegli nomaināmiem moduļiem. Uzreiz izrautu ārā defektīvos moduļus un nekas tur atkal nākamajā dienā neaizdegtos. Smagajiem auto un speciālajiem auto uz smago auto bāzes tas ir daudz vieglāk izdarāms.

    REALAIS
    28.04.2023 10:27

    Skaidri redzams, ka viņi negrib braukt ar pavisam elektrizētu smago. Ilgi jālādē, smagas baterijas. Priekš ugunsdzēsējiem tur vajadzētu vismaz 400+ kWh baterijas katrā smagajā. Pat ar 50kW lādētāju tās būtu 8h+ ko lādēt. Šis tāds lielāks hibrīds vien sanāk beigās.

    Usinss
    28.04.2023 11:39
    Reply to  REALAIS

    Kā arī 2h darba laiks no akumulatora ir samērā maz. Ir ugunsgrēks, kur auo objektā pavada padsmit stundas…

    REALAIS
    28.04.2023 12:16
    Reply to  Usinss

    Jā, visticamāk ugunsdzēsējiem elektriskos auto vajag vieglos un busiņus. Smagajiem vajag būt varbūt ar ūdeņradi, ja grib zaļus.

    Zemene
    29.04.2023 14:58
    Reply to  REALAIS

    Jo pirms uguns dzēšanas darbu uzsākšanas objektam vispirms atslēdz elektrības padevi.

    REALAIS
    29.04.2023 17:02
    Reply to  Zemene

    Jā, komiski sanāk, kad tu piemēram pasaki šādas loģiskas lietas. Jo vairāk sāk domāt, jo vairāk pārņem sajūta, cik tizla ir šāda naudas tērēšana par 2h braukšanu un nespēju lādēt pat objekta tuvumā.

    Reklāma