Vācu autoražotājs Volkswagen prezentējis elektriskās ID modeļu līnijas jauno flagmani – tas ir ID.7 elektriskais sedans, kas savu ceļu pie klientiem uzsāks jau šā gada rudenī. Volkswagen sola, ka mašīna ar vienu uzlādi WLTP ciklā spēj nobraukt 700 kilometrus.
Auto būs pieejams divās dažādās komplektācijās ar atšķirīgu akumulatora energoietilpību – mazākais pieejamais akumulators ir ar 82kWh ietilpību (77kWh pieejami lietotājam). WLTP ciklā šī versija spēj pieveikt 615 kilometrus, savukārt maksimālā pieejamā uzlādes jauda ir 170kW. Pieejams arī 91kWh ietilpīgs akumulators (86kWh neto), kas tad arī spējot nodrošināt solītos 700 kilometrus WLTP ciklā, savukārt maksimālā uzlādes jauda ir 200kW. Pirms dažām dienām ziņojām, ka Volkswagen izstrādājis pilnīgi jaunu elektromotoru, kas tiek novietots uz aizmugurējās ass, sniedzot lielāku jaudu un labāku efektivitāti – ID.7 aprīkots tieši ar šo elektromotoru, attīstot 286 zirgspēku jaudu.
Auto ir 4,96 metrus garš un tā garenbāze ir 2,97 metri. Pēc parametriem tas ir pielīdzināms Mercedes EQE elektriskajam sedanam, tomēr EQE ir nedaudz garāks. Lai nu kā, Volkswagen šo auto pozicionē kā flagmani ar savām jaunākajām, labākajām tehnoloģijām. Lielais nobraucamais attālums ar vienu uzlādi panākts, pateicoties aerodinamiskai auto formai – ražotājs norāda, ka aerodinamiskā pretestība ir 0,23Cd, taču tā var atšķirties no izvēlētā aprīkojumā. Respektīvi, pretestība var kļūt lielāka, bet ne mazāka.
ID.7 jau standartaprīkojumā aprīkots ar papildinātās realitātes heads-up displeju, kurā vadītājs saņem dažādu braukšanas informāciju, turklāt tas iekārtots tā, lai informācija šķietami būtu dažādos attālumos. Piemēram, ātrums šķietami ir tuvāk vadītāja acīm, bet pagrieziena bultiņas atrodas tālāk. Tas inženieriem ļāvis uzstādīt vienkāršāku vadītāja instrumentu paneli, kurā attēlota tikai pati svarīgākā informācija – ātrums, dažādi brīdinājumi, respektīvi, viss tas, ko Volkswagen tur jāiekļauj pēc likuma, bet absolūti nekas vairāk.
Volkswagen nācis klajā ar jaunu multimediju sistēmu un to varam lietot 15 collu ekrānā. Ražotājs gan joprojām neatsakās no slīdjoslām, lai regulētu temperatūru un skaļumu, taču VW tomēr ir mācījies no kļūdām un tagad tās vismaz ir izgaismotas. Auto aprīkots ar Travel Assist sistēmu, kas pēc būtības ir labāka adaptīvā kruīza kontrole – sistēma var veikt joslas maiņu, kā arī nolasīt informāciju no ceļazīmēm un automātiski pielāgot braukšanas ātrumu, lai netiktu pārkāpts atļautais ātrums.
Autoražotājs arī lepojas ar pilnīgi jaunu gaisa kondicionēšanas sistēmu, turklāt to iespējams vadīt ar balss vadības sistēmu. Tāpat nopērkami sēdekļi ar masāžas funkciju, kas izmanto 10 masāžas spilvenus. Sēdekļi aprīkoti arī ar apsildes un dzesēšanas funkcijām – mašīna izmanto temperatūras un mitruma sensorus, automātiski regulējot sēdekļu apsildi vai dzesēšanu. Nopērkama arī panorāmas lūka, kuru iespējams aptumšot vai padarīt caurspīdīgu, izmantojot multimediju ekrānu vai balss vadību.
Volkswagen ID.7 tiks ražots VW rūpnīcā Vācijas pilsētā Emdenā, un ražošana sāksies gada otrajā daļā. Pagaidām ražotājs nav izplatījis informāciju par mašīnas cenām.
Ar visu “jauno multimediju sistēmu” neticu ka arī šis aizsniegsies līdz Teslas līmenim, Kaut kā šie nevar saņemties revolūcijai. Joprojām ID aplikācija salīdzinot ar Teslas, ir nožēlojama. Telefons kā auto atslēga – nē. Multimēdiju ekrāns bremzīgs. Varētu spriest ka tas braukšanai nav būtiski, bet tomēr no šīm lietām savācas ērtības. Cerams ka energoefektivitātes ziņā pietuvosies Teslai, pagaidām bēdīgi.
Braukāju ar šī gada VW. Ar telefonu var atslēgt mašīnu. Ekrāns ar nekad nav bijis “bremzīgs”. Ne iestatījumos, ne waze/google maps. CIk esmu dzirdējis tā ir vecākiem modeļiem problēma.
Interesanti, vai tas ir ID vai ICE? Vai telefons ir Samsung un vai bez atslēgšanas var arī braukt – atstāt atslēgu mājās?
ICE. Telefons ir Samsungs S22 UItra. To neesmu mēģinājis un godīgi teikšu slinkums mēģināt. :D
Tur jau tas joks ka vecajam e-Golfam ir labāka aplikācija kā ID. Jā, VW atbalsta TIKAI Samsung telefonus, bet ID pat tos nevar izmantot par atslēgu. Man arī pieredze ar šī gada VW, tikai ID, nevis ICE.
Baterija aizdegties nevar?
Nez vai šo varēs pa kādām 35K dabūt :D? Jaunais Passat maksā no 30 176 – 48 924.
ID7 ir ne tikai dārgs, bet arī vizuāli nepievilcīgs! VW jau varēja pacensties labāk!
Štrunts par ārējo izskatu, bet bāzes cena 60k EUR vairs nekonkurē ar Teslu. Ņemot vērā peļņu uz vienu šādu auto, diez vai VW varēs piedalīties mazāksolīšanas sacensībās.
Ar kuru Teslu? Model S Iagunijā sākas no 85k.
Kādēļ S? Domāju ka 3 būs atbilstošāks:
https://www.tesla.com/en_lv/model3/design#overview
Protams klāt PVN un piegādes nauda, bet vienalga krietni lētāk.
Model 3 ir pieejams tikai kā sedans. Šī parametra dēļ, lielākā daļa VW īpašnieku to visticamāk neizskata kā opciju.
Tad var ņemt šo:
https://www.tesla.com/en_LV/modely/design#overview
Milzenis un nav jāgaida līdz nākamajam gadam,
Model S ir piemērotāks salīdzinājums, jo ārējie gabarīti ir gandrīz identiski. Model 3 ir vismaz 30 cm īsāks auto.
Manas sajūtas: Model S ar savām smalkajām lietām velk uz citu klasi, neskatoties uz izmēriem.
Kas nu kuram interesē! Es būtu ar mieru iemainīt smalkās lietas pret liekiem 30cm kur izstiept kājas un lai galva neduras griestos aizmugurējā sēdeklī! :)
Ārējais izmērs vēl nenozīmē vairāk vietas kājām. Lai cik jocīgi arī nešķistu, ID5 vadītāja vietā nevaru iekārtoties tik ērti kā Model 3. Pirmajā gribās tuvāk un zemāk stūri, jo kājas garas. Cerams ka ID7 tas būs uztaisīts labāk. Aizmugures sēdvieta ir problemātiska visiem EV, kuriem zem kājām ir akumulators, nākas sēdēt ar paceltām kājām, kaut arī ceļgali netrinās gar priekšējiem sēdekļiem.
Passat vairs neražo.
Universāls nav pasāts, tās ir sadisms pret auto, kuram pamatos nav paredzēts pārvadāt kartupeļu maisus un bērnu ratus.
Priekšā acis un smaidoša mute.. Kā no multfilmām, Super … Bet kas tas par spalvainu ku#ķi starp riteņiem?!! Pilnīgi sadirsts dizains.
Centos saskatīt bildēs ko spalvainu, neizdevās. Var būt vnk neveiksmīgs monitora novietojums, resp. skatījies guļus planšeti novietojis starp kājām?
Turpat arī sadirstais dīvāns….dizains.