Web Analytics
More
    Reklāma

    Teksasā meklē veidus, kā no elektroauto lietotājiem iekasēt par degvielu nesamaksātos nodokļus

    Jaunākie raksti

    ASV Teksasas štata Senāts un Pārstāvju palātas pārstāvji uzsākuši procesu, lai arī elektroauto īpašniekiem Teksasā būtu jāmaksā par ceļu infrastruktūras lietošanu. Teksasā tiek izmantota sistēma, ka degvielas cenā iekļauts nodoklis, kura veidotie ieņēmumi tiek izmantoti ceļu uzturēšanai – no katra ielietā degvielas galona (3,78 litri) 20 centi tiek paņemti ceļiem. Ja mēs Latvijā katru gadu atsevišķi maksājam transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli, tad Lietuvā tiek izmantota tāda pati sistēma kā Teksasā. Jo vairāk brauc un nolieto ceļus, jo vairāk iemaksā arī kopējā ceļu uzturēšanas katliņā.

    Tā kā elektroauto nelej degvielu, tad viņi pēc būtības nemaksā šo nodokli, kas iekļauts degvielas cenā, taču ceļu infrastruktūru tie, protams, lieto. Kā liecina medija Houston Chronicle rīcībā esošā informācija, štata amatpersonas apsver ideju ieviet ikgadējo maksājumu 200 dolāru apmērā.

    Tiek lēsts, ka šādā veidā štats atgūs zaudētos ienākumus, kas ir aptuveni 93,4 miljoni dolāru gadā. Taisnības labad jāpiebilst, ka šī summa kopumā ir nav nemaz tik liela, jo gada griezumā Teksasa ceļu uzturēšanai iekasē vairāk nekā 3,5 miljardus dolāru – pērn šis skaitlis sasniedza 3,78 miljardus. Ņemot vērā kopējās elektrifikācijas tendences, budžeta robs ceļu uzturēšanai ik gadu kļūs tikai lielāks, arvien vairāk cilvēkiem pārsēžoties elektriskās mašīnās, tāpēc štata amatpersonām jāmeklē veidi, kā to atsvērt.

    Līdzīgu pieeju pamazām sāk ieviest arī citos ASV štatos – Kalifornijā elektroauto īpašnieki šobrīd maksā 100 dolārus, Arkanzasā 200 dolārus gadā. Tiek apsvērti veidi, kā šos maksājumus diferencēt, ņemot vērā mašīnas parametrus, visbiežāk auto svaru. Skaidrs, ka ne visi par šo ir sajūsmā, taču, ja lieto kopējo infrastruktūru, tad par to gribot negribot ir jāmaksā.

    AvotsCarBuzz
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    13 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    aivars
    04.04.2023 09:09

    Gan jau ka rī ātrajās uzlādēs uzliks akcīzi, plus mājās arī vajadzēs deglarēt, kad lādē auto un par tiem kilovatiem maksāt akcīzi.
    Sanāks, ka Noperc dārgāku auto un vēl maksā par tā ekspluatāciju daudz dārgāk nekā par savu dīzelīti ar visu akcīzi:)

    grh
    04.04.2023 09:25

    Par Lietuvu nebūs taisnība.
    https://rebaltica.lv/2021/06/lietuva-cenas-zemakas-tacu-tehniska-apskate-tur-nemaksa-450-eiro/
    https://ldta.lv/news/kapec-lietuva-degvielas-cenas-ir-zemakas-neka-latvija-bet-igaunija-augstakas/
    “Ne Lietuvā, ne Igaunijā degvielas cenā nav ierēķināts ceļa nodoklis vai auto ekspluatācijas nodoklis.”

    Pēča
    04.04.2023 09:58

    Nu nu.. drīz(5 gadu laikā) tie trolējbusu dīdītāji varēs maksāt visāsas papildus nodevas ;)

    Krotow
    04.04.2023 10:08

    Jau agrāk rakstīju ka ceļu uzturētāji atradīs citus ienākumu veidus :) Paredzu ka pie mums vnk dubultos ceļa nodokli un uzkabinās kaut kādu OIK analogu publiskajiem lādētājiem.

    Skābene
    04.04.2023 10:22

    EV ir smagāki par ICE auto, tāpēc skāde ceļiem lielāka, kā no ICE. Loģiski būtu arī iekasēt nodokli par svaru. Var arī par nobrauktiem kilometriem iekasēt pie TA. Publiskos lādētājus var aplikt ar akcīzi, bet ko darīt ar tiem, kas mājās pa lēto ar paneļiem lādē? Var jau arī visus jaunos EV ar tahogrāfu aprīkot, varēs arī sodus par ātrumu piestādīt. :D
    Te ir kur izpausties, vajag tik gribēt!

    Raikonens
    04.04.2023 11:05
    Reply to  Skābene

    smagie un taksisti prot apmānīt visus tahogrāfus un skaitītājus.
    Nogriezt odomeru var jebkura servisa.
    Ta kā te vajag kaut ko radošāku

    Biteme
    04.04.2023 11:12
    Reply to  Skābene

    Saprātīgi būtu gan pamatlikme, gan par nobraukumu. Tehnoloģijas to ļauj paveikt. Gaidījāt 5G? Saņemiet)

    grh
    04.04.2023 11:16
    Reply to  Biteme

    Kāds tam visam ir sakars ar 5G? Ko tieši nevar ar 4G izdarīt?

    Normunds
    04.04.2023 12:27

    Pieliks nodokli pie ikgadējās apskates 0.15..0.20 eur / kg (par pamatu ņemot auto pilnu masu) un būs gerai. :)

    Biteme
    06.04.2023 22:17
    Reply to  Normunds

    Tajā formulā acīmredzami iztrūkst arī kilometru. Degvielas gadījumā ir tieši tā – vairāk braucam, vairāk lejam, vairāk maksājam. Jo smagāks auto, jo vairāk brauc – jo vairāk maksā.

    azad
    04.04.2023 20:51

    Tad jau sanāk neprecīzs virsraksts, nevis par degvielu nesamaksātos, bet par ceļa izmantošanu nesamaksāto nodokli.
    Kur problēma veikt kaut kādus aprēķinus un ieviest līdzīgi kā ar degvielu, no galona 20 centi, no kw ar ko krēti centi. Publiskajās lādētavās nav problēmu, mājās atsevišķu skaitītāju auto lādēšanai un viss ir redzams. Vienīgi ar saules paneļiem nevar tik viegli izkontrolēt. Vispār, lai uzprasa Latvijas politiķiem, tie izshēmos kā uzlikt nodokli par kaut ko😄

    Es pats
    06.04.2023 20:55

    Es arī jau vairākus gadus gaidīju, kad tas beidzot notiks. Un tas ir tikai sākums. Bet vismaz salīdzināt izmaksas ar iekšdedzes auto kļūs godīgāk

    bobis
    13.04.2023 15:27

    Bet ja izgudros lidojosas masinas, ko tad.

    Reklāma