Vācu autoražotājs BMW attīsta jaunus dzinējus, kurus tuvāk desmitgades beigām plānots izmantot BMW “X” modeļu līnijā, proti, autoražotāja krosoveros. Šādas ziņas izplatījis vācu laikraksts “Handelsblatt”, atsaucoties uz BMW pietuvinātiem avotiem.
BMW valdes priekšsēdētājs Olivers Cipse jau iepriekš vairākkārt izteicies, ka pilnīga atteikšanās no iekšdedzes dzinējiem ir riskanta, jo daudzviet pasaulē nav atbilstošas infrastruktūras pārejai uz elektroauto. Tāpat viņš atzīmējis, ka paļaušanās uz vienu tehnoloģiju, proti, ar akumulatoriem darbināmiem elektroauto, rada savus riskus, kas saistīti ar ģeopolitisko situāciju pasaulē. Kā zināms, lielākie elektroauto akumulatoru ražotāji pasaulē ir no Ķīnas.
Tas gan nenozīmē, ka Cipse ir elektroauto noliedzējs. Nebūt nē, vācu autoražotājs prezentējis vairākus veiksmīgus elektriskos modeļus un šobrīd ar nepacietību tiek gaidīti jaunās paaudzes Neue Klasse elektriskie modeļi, kas ieradīsies 2025. gadā.
Autoražotājs pagaidām nav paziņojis, kurus motorus plānots saglabāt, bet no kuriem atteikties. Domājams, ka šīm ziņām ir reāls pamats, jo jau pērn BMW valdes loceklis Franks Vēbers izteicās, ka ražotāja plānos ir attīstīt iekšdedzes dzinējus, kas atbildīs arvien striktākām emisiju prasībām.
Vēl jau var šo to izspiest no vecajiem ICE un uzlabot to efektivitāti. Ja pareizi atceros, tad BMW ir šādas tādas iestrādes sadaleņu amputēšanai un aizstāšanai ar programmējamiem elektromagnētiskajiem vārstiem. Motori paliks mazāki, kompaktāki, vieglāki, jaudīgāki, un tajā pat laikā ekoloģiskāki.
Un kad nobirs, auto varēs izmest. Jo jauns motors maksās 3x vairāk par auto plača vērtību.
To ko Konigsegg izdarīja 2016 gadā? Interesanti, kurš patentu tura?
Cik atceros EU autoindustrija patenti ir uz 5 gadiem, tas daeīts lai attīstās autoindustrija un lai kāds neglabā patentus pa 70 gadiem.
https://en.wikipedia.org/wiki/Intelligent_Diesel_Engine nebūs gluži bmw…
Tevis minētā sistēma vispār nav salīdzināma ar to par ko te puikas diskutē….