Jau iepriekš esam rakstījuši, ka Vācija kopā ar vēl vairākām Eiropas Savienības valstīm pēdējā brīdī iestājušās pret iekšdedzes dzinēju aizliegumu jaunās automašīnās no 2035. gada. Šīs valstis vēlas, lai arī pēc 2035. gada tiktu atļauta iekšdedzes dzinēju lietošana arī jaunās mašīnās, tās darbinot ar sintētisku, CO2 neitrālu degvielu. Pie šādas degvielas izstrādes strādā Porsche, bet viņi nebūt nav vienīgie.
Volkswagen zīmola vadītājs Tomass Šēfers izteicies, ka šie notikumi ir “nevajadzīgs troksnis”, kas novērš uzmanību no kopējiem centieniem samazināt kaitīgo izmešu daudzumu.
Porsche zīmola un Volkswagen koncerna valdes priekšsēdētājs Olivers Blume ir viens no lielākajiem sintētisko degvielu jeb “e-fuel” idejas virzītājiem. Viens no viņa galvenajiem argumentiem ir tāds, ka šīs degvielas nodrošinās, ka arī turpmāk īpašnieki var izmantot savus klasiskos spēkratus. Respektīvi, tas ir veids, kā samazināt CO2 izmešus jau saražotām, braucošām mašīnām. Vācija un pārējās valstis vēlas panākt izņēmumu jaunām mašīnām, lai arī tās pēc 2035. gada varētu darbināt ar sintētisko degvielu.
Šēfers šajā jautājumā ir skeptisks arī kāda cita iemesla dēļ – lai ražotu sintētisko degvielu, jāpatērē enerģija. “Mums pietrūkst enerģijas jau šobrīd, kāpēc gan to vēl iztērēt sintētiskajai degvielai?”
Viņš gan norāda, ka sintētisko degvielu jautājumā diskusijas ir jāformulē citādi. Šēfers nenoliedz, ka šāda degviela kopumā var būt noderīga, lai samazinātu CO2 izmešus transportlīdzekļiem, kas nav tik labi piemēroti elektrifikācijai, piemēram, kravas mašīnām un lidmašīnām, taču vieglajā pasažieru transportā galveno lomu viņš saskata ar akumulatoriem darbināmiem elektroauto.
Nebūt ne visas Eiropas Savienības valstis ir priecīgas un atbalsta šo Vācijas priekšlikumu. Francijas finanšu ministrs Bruno Le Mērs izteicies, ka nevaram stāstīt, ka mums ir klimata krīze, bet tajā pašā laikā atteikties no pārejas uz elektroauto. Arī Spānija par šādu Vācijas rīcību nav sajūsmā, taču jāņem vērā fakts, ka spāņiem šeit ir arī ekonomiskās intereses un potenciāli lieli ieguvumi – Volkswagen koncerns un arī citi ražotāji izskata iespējas ražot savu elektroauto tieši tur. Ne tikai izskata, bet jau reāli plāno un būvē rūpnīcas.
Elektroauto daļā sabiedrības joprojām izraisa vērā ņemamu skepsi. Pirmkārt, to cena ir būtiski lielāka nekā izmēros līdzīgam auto ar iekšdedzes dzinēju. Līdzvērtīgi jaudas parametri, tas jau ir cits stāsts. Tāpat cilvēki ir neapmierināti ar ilgajiem gaidīšanas laikiem, lai saņemtu savu auto, tiesa, to var attiecināt arī uz parastajām mašīnām. Kritika veltīta arī uzlādes tīklu operatoriem par nespēju izveidot plašus, stabilus, uzticamus uzlādes tīklus, lai atvieglotu garus ceļojumus. Tāpat neaizmirsīsim, ka kāpušas elektrības cenas.
Elektrības cenas augs proporcionāli elektroauto skaitam! 🫣
Tie, kam būs savas saules baterijas u.tml., varēs lādēties nosacīti par brīvu. Publiskās lādēšanas iespējas maksās atkarība no ģenerēšanas jaudām tuvakaja apkārtnē.