Web Analytics
More
    Reklāma

    Volkswagen ID. modeļos vairāk otrreizēji pārstrādātu materiālu

    Jaunākie raksti

    Volkswagen padara pilnībā elektrisko ID. saimi vēl ilgtspējīgāku – ieskaitot salona materiālu izvēli. Šī gada laikā ID.3, ID.4, ID.5 un ID.7 modeļos tiks izmantotas īpašas inovācijas, kas līdz šim pirmo reizi masveida ražošanā tika izmantotas ID. Buzz.

    Volkswagen e-mobilitātes produktu līnijas vadītāja Zilke Bagšika (Silke Bagschik) skaidro: “Volkswagen ID. modeļos plaši izmantojot atkārtoti pārstrādātus materiālus un neizmantojot dzīvnieku ādu, mēs vēl vairāk uzlabojam mūsu automobiļu ekoloģisko līdzsvaru – nosakot augstas prasības ilgtermiņa kvalitātei. Mūsu klientu atsauksmes apliecina, ka mūsu iniciatīvai ir vērtība, un ka nākotnē mēs turpināsim paplašināt šīs ilgtspējīgās pieejas.”

    ID. Buzz kā atkārtotas pārstrādes inovāciju celmlauzis

    Volkswagen ID. Buzz salonā jau tiek izmantots liels skaits jaunu materiālu, bet tagad tie soli pa solim tiks ieviesti pārējos ID. saimes modeļos. Piemēram, jaunā Volkswagen ID. Buzz salonā daudzviet tiek izmantoti alternatīvi materiāli, kas izgatavoti no okeāna plastmasas vai vecām PET pudelēm (ja precīzi, tad sešdesmit trīs 500 ml pudelēm vienam auto). Sēdekļa pārvalka ārējais materiāls ir izgatavots no Seaqual dzijas, kas satur 10 % jūrā savākto atkritumu un 90 % atkārtoti pārstrādātas poliestera dzijas. Tādējādi CO2 emisijas tiek samazinātas par 32 %, salīdzinot ar parastajiem virsmu materiāliem. Sēdekļu pārvalkos ar ArtVelours Eco atkārtoti pārstrādāto materiālu daļa veido 71 %. Turklāt ID. Buzz griestu un grīdas seguma virsmas ir pilnībā izgatavotas no atkārtoti pārstrādāta poliestera. Atkārtoti pārstrādāta plastmasa ir arī paklāja izolējošajā kārtā. Tas pats attiecas uz šasijas apšuvumu un riteņu arku ieliktņiem.

    Volkswagen ID. Buzz apdares detaļām uz durvīm, instrumentu paneļa un stūres elementiem vairs netiek izmantots hroms, jo tā izgatavošana kaitē apkārtējai videi. Hroms ir aizstāts ar hromam līdzīgu šķidro krāsu, zem kuras tiek uzklāta bioloģiski nekaitīga saistviela. Daļa šo ID. Buzz atkārtoti pārstrādāto inovāciju tagad tiks izmantota arī ID.3, ID.4, ID.5 un ID.7 modeļos.

    Video par Volkswagen ID. Buzz ilgtspējīgajiem materiāliem

    Atkārtoti pārstrādāti materiāli ir pilnvērtīga alternatīva. Pārstrādātie materiāli ir apstrādāti lietoti materiāli, ko izmanto jauniem produktiem. Piemēram, plastmasas gadījumā šādi materiāli ir PET pudeles un veci zvejas tīkli. Šie plastmasas atkritumi tiek pārstrādāti granulu materiālos un var tikt izmantoti atkārtoti. Atkarībā no prasībām, komponentus var izgatavot, izmantojot tikai nelielu atkārtoti pārstrādātu materiālu daļu vai pilnībā no atkārtoti pārstrādātiem materiāliem. Salonā šiem videi draudzīgākiem materiāliem ir jānodrošina tādas pašas īpašības kā parastajiem materiāliem. Tas attiecas gan uz izskatu un sajūtu, gan izturību un funkcionalitāti.

    Volkswagen ceļā uz NULLI (Way to ZERO)

    Volkswagen ir noteicis mērķi līdz 2030. gadam samazināt katra automobiļa radītās oglekļa emisijas par 40 %, vienlaikus arī uzņēmums plāno vēlākais līdz 2050. gadam sasniegt klimata neitralitāti. Lai šos mērķus sasniegtu, Volkswagen analizē un optimizē visu automobiļu dzīves ciklu: no pamata pētījumiem līdz attīstībai un ražošanai un tālāk līdz pat pārstrādei pēc dzīves cikla beigām. Arī attiecībā uz visiem izmantotajiem izejmateriāliem Volkswagen tiecas īstenot slēgtus materiālu ciklus.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    7 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    28.02.2023 08:27

    Jo vairāk atkritumu ID modeļos, jo dārgāki tie paliek! :)

    Biteme
    28.02.2023 09:22
    Reply to  Skābene

    It kā jau loģiski – pirms ražošanas vispirms ir jāsavāc un jāpārstrādā. Ja no reiz apēstas maltās gaļas mērces būtu jāuztaisa jauna karbonāde – tas arī nebūtu lēti)

    Skābene
    28.02.2023 10:37
    Reply to  Biteme

    Tiesa, reiz apēsta kafija ir dārgākā kafija pasaulē! :)

    Elektriķis
    28.02.2023 11:06
    Reply to  Biteme

    Ja “jaunu” plastmasu varētu izrakt no zemes vai tā augtu kokos, tad vēl varētu domāt, vai vērts pārstrādāt. Lielāko daļu ražo no naftas un šis process arī nav tik vienkāršs.

    Skābene
    28.02.2023 12:38
    Reply to  Elektriķis

    Var taisīt sēdekļus no pārstrādātām plastmasas pudelēm, bet var darīt arī kā to dara Apple – nedot līdzi sēdekļus un teikt, lai izmanto sēdekļus no vecās mašīnas! Ja baigi vajag jaunus, tad var piepirkt par 2k gabalā! :D Jaunu riepu vietā varētu likt navarkas un prasīt ekstra piķi, jo riepas taču pārstrādātas. Nu tur ir vesela virkne detaļu, ko varētu “zaļināt”!

    Guntars K
    01.03.2023 09:43
    Reply to  Elektriķis

    Kāpēc “ARĪ”? Plastmasas pārstrāde ir viena no vienkāršākajām tehnoloģijām. Priekš tā ir nepieciešama tikai “uzsildīta panna”. Vai tajā ir kaut kas nevienkāršs?

    Guntars K
    01.03.2023 09:40
    Reply to  Biteme

    Vispār jau nekā loģiska tur nav, otreizējās pārstrādes sfēra ir zemu apmaksāta ar salīdzinoši lielu uzcenojumu, kur auto ražošanas uzcenojums ne tuvu nestāv. No jau gatava izveido izejmateriālu priekš “pārformatēšanas citā formātā”, kur nepieciešamas primitīvas, nu jau aizvēsturiskas iekārtas. Tieši tas pats ir ar elektrodzinējiem – aizvēsturiska tehnoloģijai uztaisīts level2 un uzcenojums uzliks x10. Pēc fakta elektroauto dzinēja komplekss būtu jāmaksā vismaz uz pusi mazāk kā iekšdedzes dzinējam, kurš ir laika gaitā ļoti sarežģīts un komplicēts kļuvis, dēļ kā arī pamatota dārdzība.

    Reklāma