Zviedru autoražotājs Volvo līdz 2026. gadam ieplānojis pārveidot visus savus šobrīd aktuālos pamatmodeļus, iekšdedzes dzinējus nomainot pret elektrisko piedziņu. Šādu informāciju ziņu aģentūrai Reuters atklājuši vairāki Volvo pietuvināti avoti. Tas attiecas uz S60 un S90 sedaniem, kā arī aktuālajiem krosoveriem – XC40 un XC90 jau ir elektriskās alternatīvas, proti, XC40 Recharge un nesen prezentētais EX90. Jaunais Volvo elektriskais flagmanis EX90 pie klientiem gan ieradīsies tikai šā gada pašās beigās un nākamā gada sākumā.
Autoražotājam pietuvinātie avoti norāda, ka Volvo ir ieplānojis arī elektrisku minivenu, taču tas pagaidām plānots Āzijas tirgum, Volvo tur cenšoties iekarot lielāku tirgus daļu. Kopumā tuvāko dažu gadu laikā Volvo nāks klajā ar vismaz sešiem elektriskajiem modeļiem, kas ir daļa no plašāka Volvo plāna kļūt tikai par elektroauto ražotāju līdz 2030. gadam.
Īpaši tiek uzsvērts, ka šīs pārmaiņas Volvo piedāvājumā saistītas ar to, ka ražotājs vairāk vēlas koncentrēties Āzijas tirgum un tur aktuālajām tendencēm. Volvo sedanu izstrādi esot pārvietojies uz jauno tehnoloģiju centru Šanhajā, kur nesen krietni paplašināts personāls.
Tas gadījums, kur XC40 recharge kupeja ir dizainā pievilcīgāka par rindā dārgāko EX90. Ar 90-to modeli ir nošāvuši garām tādēļ vien, ka tirgū esošais T8 recharge ir dizainā saistošāks par EX. 6-vietīgo līniju arī marketologi pārņēmuši. Reiz baumoja, ka labas mašīnas beidzās 2009. gadā, tagad ar prieku atcerēsimies aizgājušos modeļus, kas ražoti lidz 2020. g. Pēdējos 2-3 gadus sākuši saīsināt iespēju klāstu. Tas pats B&W vairs nav pieejams, kā arī moldingi, sliekšņi, arī speciālais krāsojums ir vēsture, bamperī nav vietas izpūtējiem mild hybrid dzinējiem, nav vairs sava sensus sistēma
” Zviedru autoražotājs Volvo ”
Vau ! Kad tad ķīnieši paspēja atpakaļpārdot nūģmašīnu zviedriem ?
Tā runā, ka Krievijā jaunos Volvo labo ar Geely detaļām, esot 1:1 un 3x lētāk. Ja tā, tad tas ir tikai laika jautājums, kad Geely pārņems Volvo tirgus daļu.
Tad tas vairs nebūs Volvo pat nosaukumā.
Ķīnas investīciju politika paredz pilnīgu iegādāto uzņēmumu aprīšanu, zināšanu un tehnoloģiju izsūkšanu. Labākajā gadījumā Volvo paliks kā atsevišķs Geely premium apakšzīmols, līdzīgi kā Lexus un Toyota. Paveiksies, ja Volvo izdzīvos kā zinātniski pētnieciskā bāze priekš ķīnas zīmoliem.
“Paveiksies, ja Volvo izdzīvos kā zinātniski pētnieciskā bāze priekš ķīnas zīmoliem” – inženieri darba vietas gan jau saglabās, būs jauni čainīzeriskie dīleru centri un globalizācijas pēcgarša. Piemēram, Elektrolux – arī bija spožs zīmols, tagad tuvu bankrotam dēļ nelojalitātes, taupības un pašu rijības. Kopš Elektrolux aprija AEG, palasīju arī par Whirlpool, Zanussi, arī par Miele un Merida, tas pats par Philips un Saeco – arī tas pats kā Toyota un Lexus. Arī Polestar vairs nav Volvo..
Merida – domā velo brendu vai tieši sadzīves loriņus?
precizēšu – Nivona un Melitta ir Mieles grupā trīs spēlētāji ar vienādiem mehānismiem (dzirnaviņām un tvaicētāju)
Kas vainas taupīpai? Ja tā ir enerģijas taupīšana.