Web Analytics
More
    Reklāma

    Jaunās tehnoloģijas un ilgtspēja – Volvo prezentē savu elektrisko flagmani EX90

    Jaunākie raksti

    Zviedru autoražotājs Volvo šovakar iepazīstinājis ar savu elektrisko flagmani EX90. Šis auto ar lielu nepacietību tika gaidīts vairākus mēnešus, Volvo ik pa brīdim pametot atsevišķas informācijas druskas, lai vairotu ažiotāžu par gaidāmo modeli, kuru nu esam ieraudzījuši pilnībā.

    Autoražotāja valdes priekšsēdētājs Džims Rovans oficiālajā prezentācijā izteicās, ka jaunais EX90 uzstādīs jaunus standartus drošībā. EX90 tirdzniecībā nonāks 2024. gadā un pēc būtības tas ir elektriskais pēctecis populārajam XC90. Šis ir kopumā trešais elektriskais Volvo – iepriekš ražotājs piedāvāja XC40 Recharge un C40 Recharge, kas pēc būtības ir viens un tas pats auto, bet ar atšķirīgu virsbūvi. EX90 ir pirmais Volvo, kas būvēts uz speciāli elektroauto paredzētas platformas – šeit izmantota Geely grupas izstrādātā SPA2 platforma, kas izmantota arī Polestar 3 un kļūs par pamatu citiem nākotnes Volvo, Polestar un arī Geely modeļiem

    Vizuāli mašīna ir visnotaļ līdzīga iepriekš prezentētajam “Concept Recharge”, kas bija šīs mašīnas konceptversija, bet dizainā kopumā varam ieraudzīt daudzas Volvo tipiskās nianses – EX90 noteikti ir esošo Volvo dizainu evolūcija. Elektroauto dizainos būtiska loma allaž jāatvēl arī aerodinamikai – šim auto gaisa pretestības koeficents ir Cd 0,29, kas kopumā nav slikti, ņemot vērā, ka tas ir 7-vietīgs auto.

    EX90 tirdzniecībā sākotnēji nonāks ar diviem elektromotoriem un pilnpiedziņu. Šajā izpildījumā auto attīstīs 407 zirgspēkus un 770Nm griezes momentu. Būs pieejama arī “Performance” versija, kas attīstīs 517 zirgspēkus un 910Nm griezes momentu. Sagaidāms, ka vēlāk būs pieejamas arī versijas ar vienu elektrisko motoru, kas attīstīs mazāku jaudu.

    Mašīna aprīkota ar 111kWh bateriju, bet lietotājam pieejamas 107kWh, ražotājam ar vienu uzlādi solot 580 kilometrus. Kad pienācis laiks uzlādēties, ātrās uzlādes stacijās mašīna varēs lādēties ar 250kW jaudu, kas ir ļoti atzīstami. Pie attiecīgas jaudas lādētāja EX90 no 10 līdz 80 procentiem var uzlādēties 30 minūtēs.

    EX90 ir masīvs auto – tā garums ir 5,03 metri, bet pašmasa iespaidīgi 2818 kilogrami. Izmantojot visas septiņas sēdvietas, bagāžnieka tilpums ir 310 litri, savukārt piecu sēdvietu konfigurācijā 665 litri. Nonākot pie klientiem, pirmie eksemplāri būs aprīkoti ar 22 collu diskiem, savukārt gaisa balstiekārta (air suspension) būs standartkomplektācijā.

    Jau iepriekšējos mēnešos Volvo pamazām sāka informēt par dažādām jaunajām tehnoloģijām, lai nodrošinātu labāku drošību – EX90 standartkomplektācijā aprīkots ar LIDAR sensoru, kas novietots jumta priekšdaļā. Nelielais izcilnis vējstikla augšpusē ir vieta, kur atrodas šis un vēl citi sensori. Volvo apgalvo, ka tie “nekad nenogurst”, visapkārt auto sniedzot 360 grādu redzamību un simtiem metru uz priekšu pamanot šķēršļus, lai par tiem brīdinātu vadītāju. LIDAR sensors strādās kopā ar virkni citiem sensoriem gan mašīnas ārpusē, gan iekšpusē, lai darbinātu dažādas advancētās braukšanas palīgsistēmas. Volvo apgalvo, ka šis ir visu laiku drošākais Volvo modelis vēsturē, turklāt tas laika gaitā var kļūt vēl drošāks, saņemot jaunus programmatūras atjauninājumus, lai efektīvāk izmantotu dažādu sensoru sniegtās iespējas.

    Auto aprīkots ar uzlabotu “Pilot Assist” sistēmu, kas palīdzēs mainīt braukšanas joslas. Volvo norāda, ka sistēma laika gaitā saņems dažādus uzlabojumus un “atsevišķās vietās un noteiktos apstākļos būs pieejama autonomā braukšana”. Šis pakalpojums gan būs jāabonē par papildus samaksu. Auto tehniski ir aprīkots ar visām nepieciešamajām lietām, lai tas nākotnē tiešām spētu braukt pats, kad būs gan atbilstoša programmatūra, gan arī sakāroti likumi. Mašīnas salonā esošie sensori sekos līdzi, lai vadītājs koncentrē uzmanību uz ceļu. Ja vadītājs zaudēs koncentrāciju, sāks iemigt vai vadītāju piemeklēs veselības problēmas, kuru rezultātā cilvēks vairs nespēj kontrolēt mašīnu pats, auto spēs droši nobraukt ceļmalā.

    Drošības sistēmas, multimediju sistēma, kā arī bateriju vadības sistēma balstīta vienā pamatsistēmā, kas izmanto “Nvidia Drive” platformu, “Qualcomm’s Snapdragon Cockpit” platformu un paša Volvo izstrādātu sistēmu. Izveidojas tāds kārtīgs mikslis.

    Salona iekārtojums izveidots ap centrālo 14,5 collu multimediju sistēmas ekrānu, kas izmanto Google sistēmu. Auto aprīkots ar 5G savienojumu, lai nodrošinātu tiešsaistes savienojumu, kā arī iespējas ātrāk lejupielādēt atjauninājumus. Salonā izmantots “Nordico” apdares materiāls, kas radīts no pārstrādātiem materiāliem – PET pudelēm, korķiem un citiem tamlīdzīgiem materiāliem. Turpinot ilgtspējas tematiku, Volvo norāda, ka 15 procenti no plastmasas materiāliem šajā auto ir veidoti no atkārtoti pārstrādātiem materiāliem. Tāpat mašīnas radīšanā 15% tērauda un 25% alumīnija ir atkārtoti pārstrādāti.

    EX90 būs pieejama “bi-directional” lādēšana. Tas nozīmē, ka vajadzības gadijumā auto baterijās uzkrātā enerģija var tikt izmantota, lai ar elektrību apgādātu, piemēram, dzīvojamo ēku. Šāda funkcionalitāte nav gluži pilnīgs jaunums, taču Eiropā pieejamām mašīnām tā pagaidām ir retums. To nodrošinās speciāli šim mērķim veidots “wall-box”, taču šī iespēja pagaidām nebūs pieejama visur, bet gan tikai atsevišķās valstīs.

    Šis ir pirmais no vairākiem elektriskajiem Volvo, kas tuvāko gadu laikā nonāks pie klientiem. Kā zināms, autoražotājs apņēmies no 2030. gada piedāvāt tikai elektroauto. Pagaidām EX90 tiks piedāvāts kopā ar parasto XC90 ar iekšdedzes dzinēju, tomēr XC90 versija pamazām tiks izņemta no apgrozības, paliekot tikai elektriskajam variantam.

    Mašīnas ražošana Volvo rūpnīcā ASV sāksies nākamā gada nogalē, bet pēc tam tiks uzsākta ražošana arī Čendu, Ķīnā. Volvo plāno, ka abas rūpnīcas būs klimatneitrālas brīdī, kad sāksies EX90 ražošana. Sākotnēji auto būs pieejams tikai dārgākajā “Ultra” komplektācijā, kuras cena Lielbritānijā būs no 96 tūkstošiem mārciņu. Performance versijas cena būs 100 tūkstoši mārciņu. Svarīgi, ka tā ir dārgākā komplektācija – laika gaitā būs pieejamas arī lētākas, vienkāršākas versijas, bet arī to cena, domājams, būs ap 80 tūkstošiem.

    AvotsAutocar
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    28 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Kožinskis
    09.11.2022 21:32

    Kas tā par modi visur likt tos stulbos auduma beņķus!?

    Biteme
    09.11.2022 22:20
    Reply to  Kožinskis

    Saki, pietiek ar koka lāviņām?

    Kožinskis
    10.11.2022 07:44
    Reply to  Biteme

    Ne, neesmu tik vecs, pieļauju, ka tas vairāk Tavas paaudzes cilvēkiem aktuāli. 🤦‍♂️

    Biteme
    10.11.2022 08:44
    Reply to  Kožinskis

    Nu, neesi jau nekāds jauneklis, ja gremdējies nostaļģijā par 90. gadu luksu. Koža-roža, sopļi puzirjami.

    Kožinskis
    10.11.2022 09:07
    Reply to  Biteme

    90 gadu? Es šeit runāju par ērtumu un Tevis piesauktā “koža roža” tiek izmantota praktiskos nolūkos.
    Esmu mednieks, un biži kāds suns, vai pats sasmērē krēslus, tas pats ar bērniem.
    Tavā gadījumā – “gudri di*st nav malku cirst”….

    Biteme
    10.11.2022 10:11
    Reply to  Kožinskis

    Kurš tad medībās brauc ar ģimenes auto un pārdzīvo par katru zemes vai saldējuma pikuci….

    Kožinskis
    10.11.2022 12:41
    Reply to  Biteme

    Vienu gan nesaprotu, kāda jēga Tev strīdēties ar mani, ja Tu neesi bijis, un nezini kas ir medības?
    Brauc un kā vel brauc!
    Ir protams arī liftoti landkruizeri, patroli, jeepji utt., bet apsalūtais vairākums brauc ar kādu no saviem ikdienas auto. Un no šiem lielākā daļa arī ir krosoveri, vai “pusdžipiņi” ļoti daudz jauno xtrailu, rav4, foresteru, bet ir arī daudz x5, q5, q7, kruzaki, navaras, patfainderi un jā arī volvo xc60 un xc90 ir ļoti daudz! Tev nevajag oufrouda auto, tev nepieciešams vienkārši augstāka klirensa auto un vēlams 4×4. Citi brauc ar a6, 5to sēriju, škodām un principā ar jebko, svarīgāk ir varēt iebraukt pļavā, un meža ceļos nevis, doties uzart mežu! Parastie vieglie dauza apakšas pret pampakiem. Lieki piebilst, ka lielākoties medījumu velk ārā ar kvadrām, rokām, viņčām un speciāliem monoblokiem, ir vietas kur pat ar kvadru neiebrauksi, kur nu vel kādu džipu.
    Kas attiecas par uztraukumiem, tad loģiski, ka neviens auto negrib dzīt uz ķīmisko, vai žāvēt auduma salonu. Kožu vienkārši noslauki un viss kārtībā, domāju jebkurš, kurš saskāries ar aktīvu dzīvesveidu, medībām būs par ādas salonu, un vēlams, kvalitatīvu, jo daudziem jaunajiem, auto šīs mākslīgās “kožas” ir ļoti mīkstas un viegli sabojājamas.

    Biteme
    10.11.2022 13:44
    Reply to  Kožinskis

    Uz ko es tev varētu atbildēt – nopērc gaļu veikalā, un nestrīdies ar mani)

    Kožinskis
    10.11.2022 15:25
    Reply to  Biteme

    1. Nejau gaļas dēļ to daru.
    2. Pat ja to darītu dēļ gaļas tad negrībētu mēnesi atstāt 1k+ eur tikai gaļai, turklāt nezinot tās izcelsmi.
    3. Stāsts nav par gaļu, vai medībām, bet par to, ka ir daudz cilvēki kuri dod priekšroku ādas salonam un nejau Tevis pieminēto ponto dēļ, bet gan praktiskuma dēļ, bet ko nu tur – vecam sunim neko daudz neiemācīsi…

    Sarcasm
    10.11.2022 18:42
    Reply to  Kožinskis

    Skaidrs, oda absurdismam. Bet toties konsekventa. Tieši tikpat jēdzīga apdares izvēle kā slepkavošana prieka pēc. Par to arī pacelsim glāzes

    Kožinskis
    10.11.2022 21:30
    Reply to  Sarcasm

    Slepkavošana prieks pēc? Beidz, Tu varbūt vel tici Ziemassvētku vecītim?
    Zini kas ir selektīvas medības, esi kādreiz bijis mežā? Zini kas notiek ar briežu govi, ja tai piedzimst 3-4 teļi un kas notiek ar šiem teļiem? Vai zini kas notiek ja kāds bullis ielaižas “attiecībās” ar šādu briežu govi kurai piedzimuši 3-4 teļi?
    Vai zini kāda ir meža dzīvnieku populācija un attīstība? Es pat nepieminēšu lauksaimniecību, jo Tev kā pilnīgi nekompetantam cilvēkam šajā jomā būs pretabilde – nevajag neko audzēt. Jā, es esmu ne tikai mednieks bet veterinārās prakses īpašnieks un darbinieks, tādēļ lūdzu savas pārdomas par dzīvniekiem sevišķi meža dzīvniekiem paturi pie sevis!
    Es saprotu, ir gana daudz vel veco perdeļu kas “bliež” pa visu kas kustās, bet tā nav kopējā aina medību sabiedrībā.
    Skaidrs, ka mežu Tu esi redzējis filmās un labākajā gadījumā pārgājienā…

    Biteme
    10.11.2022 20:40
    Reply to  Kožinskis

    Jā jau, jā, zinu es tos mednieku un makšķernieku gājienus – sezonā iztērēt pāris štukas un tad stāstīt, ka paša noķerta zivs tomēr ir labāk un lētāk, kā pirkt pa dārgo pie tirgotājiem)
    Nu nav, nav tas par medībām, bet man jau nav žēl! Cilvēkam ir jābūt kādam prieciņam, bet par prieciņu nav žēl arī samaksāt – tur es piekrītu. Un nav arī žēl, ka sēdi uz ādas beņķa. Tik uzkriti uz nerva ar savu gremšanos par stulbo auduma salonu, tas arī viss)

    Kožinskis
    10.11.2022 21:54
    Reply to  Biteme

    Nerunā muļķības. Ko Tu zini par gaļas tirgotājiem Latvijā. Klāj vaļā, jo es pazīsti daudzus no tiem. Daļa no medījuma tiek nodota pārstrādē, pastāsti man tagad, ja Tev būtu jānopērk briežu gaļas desa, kur Tu to iegādātos? Es viennozīmīgi esmu jaunāks par Tevi, bet šajā gadījumā man gribas teikt “puis” es restorānā varu pateikt, kā konkrētais dzīvnieks ir nomedīts! Zini kādēļ vistām cērt nost galvas? Tavas zināšanas par medībām, mežu, dzīvnieku populāciju ir apaļa nulle! Pastāsti kādēļ Tu esi tik pārliecināts par medniekiem, ka skaidri redzams, ka Tev ar mežu nav pilnīgi nekādas saskarmes. Man vienkārši interesē no kurienes Jūs saņemat šo informāciju? Youtube, grāmatas, kaimiņi? Skaidrs, ka ne viens no šejienes komentētājiem neko par to nezin, jūs mežā ne nakti neesst pavadījuši, tāpat, kā Jums nav ne mazākās nojausmas, kā veido meža dzīvnieku populāciju. Tie ir stereotipi un daudzi no vecās “pasaules”! P.s. Pats skumjākais ir tas, ka es paskaidroju, kādēļ MAN un vel daudziem interesē ādas salons, bet Tu iesaisties diskusijā par medībām, par kurām zināšanu Tev nav! Ja nespēj paklusēt un saprast to, ka ādas salons var būt praktisks un nav ponti, tad varbūt nav nepieciešams bārstīt savus domu graudus komentāru sadaļā par lietām no kurām neko… Read more »

    Biteme
    11.11.2022 13:04
    Reply to  Kožinskis

    Nošāvi garām. Neko neteicu ne par gaļas tirgotājiem, ne par medībām kā tādām, ne dzīvnieku populāciju. Tagad mana kārta uzbraukt – ja tu šādi iekarsti un kļūdies arī medībās, tad es tevi kopā medīt negribētu)

    Čiekurs
    11.11.2022 13:43
    Reply to  Biteme

    Cilvēkam ar tādiem mazvērtības kompleksiem nemaz nevajadzēja dot ieroču atļauju un pārdot ieroci. Lasot to sadrukāto agresīvo caureju, var tikai pabrīnīties.
    BTW visi ir idejoti, tikai ne kožņiks.

    Kožinskis
    11.11.2022 21:21
    Reply to  Čiekurs

    Par ko konkrēti Tu runā?
    Ja reiz izsaki šādus personiskus apvainojumus iztirzā visu šo saraksti un konkrēti norādi kur un kādas lietas norāda uz mazvērtības kompleksiem?
    Tiešām interesanti, es izsaku viedokli par auto, un konkrēti norādu uz ādas salona priekšrocībām ņemot vērā savu un citu cilvēku pieredzi.
    Un pēc mirkļa uzrodas lietotāji kuri sāk runāt par lietām no kurām zināšana “0”. Piedevām izsaka apvainojumus, jo ādas salons esot “ponti”. 😀
    Atvaino, bet šķiet, ka mazvērtības kompleksi te ir kādam citam…

    P.s Ņemot vērā, ka es nevienu nenosaucu par idioti, bet Tu gan, tad jautājums, kas ar Tevi notiek un kuram ir tie kompleksi?😀

    Kožinskis
    11.11.2022 21:12
    Reply to  Biteme

    Pats “nenošāvi garām”?
    Tu man ieteici gaļu nopirkt veikalā.
    Es īsti nesaprotu šo Tavu komentāru, vai nu Tu esi aizmirsis sevis rakstīto, jeb neproti izlasīt savus postus augstāk. 😀
    Un lūdzu nerunāsim par ieročiem un šaušanu, jā es piedalos sacensībās, un jā es esmu sporta šāvējs.
    Starpcitu arī Tev iesaku pamēģināt, ja vien nav bail “iznākt gaismā”. 🙂

    P.s Atkārtošos vēlreiz, es izteicu savu viedokli par auto, Tu un vel viens indivīds šeit runā par lietām no kurām Jums nav ne mazākās sajēgas, tiešām vel nesaprotie, ka tādējādi Jūs apkaunojiet sevi?🤔

    Biteme
    11.11.2022 21:35
    Reply to  Kožinskis

    Ak, par to nesaproti….tu man vaicāji par gaļas tirgotājiem, savukārt es ar gaļas tirdzniecību nenodarbojos, tāpēc pat nesapratu, ko tu gribi. Tev ir savi gali un sava gaļa – tad jau tev nemaz nevajag info. Bet ko ēdu es – tas diskusijas ietvaros nav būtiski. Es arī nefanoju par gaļu tik lielā mērogā kā Tu (1K+ eiru analogs mēnesī). Nu, varbūt tev liela ģimene.

    Kožinskis
    11.11.2022 22:42
    Reply to  Biteme

    Es Tev vaicāju, jo Tu kā parasti sāki runāt par lietām, no kurām neko nesaproti. 😀 Citēju Tevis teikto: “Jā jau, jā, zinu es tos mednieku un makšķernieku gājienus – sezonā iztērēt pāris štukas un tad stāstīt, ka paša noķerta zivs tomēr ir labāk un lētāk, kā pirkt pa dārgo pie tirgotājiem)” – Kas ir šis? Es Tev paskaidroju, ka tā ļoti daudzos gadījumos arī ir! Labāk pašam nomedīt. “Uz ko es tev varētu atbildēt – nopērc gaļu veikalā, un nestrīdies ar mani)” Uz šiem konkrēti es tev atbildēju. Gan par gaļu gan par to kādēļ mediju, tādēļ pieminu dzīvnieku populāciju, jo nedaru to gaļas dēļ, tas protams ir kā bonuss, jā man garšo kvalitatīvs ēdiens, kas tur slikts? Par izmaksām diemžēl tā arī ir, kvalitatīva pārtika tiešām maksā daudz, summu kuru nosaucu ir reāla, gan zivis gan meža gaļa, lielākoties meža cūkā, briedis, alnis un protams pīles, šī gaļa vienkārši ir dārga. Es protams saprotu arī cilvēkus kuri nav informēti par medību nozari un saprotu, kādēļ viņi ir skeptiski noskaņoti, jo joprojām ir pietiekoši daudz idiotu kuri nemedī selektīvi un kuriem neinteresē meža dzīvnieku populācija. Jebkurā gadījumā izteicu savu viedokli par konkrētā auto krēslu apdari, tas arī viss., Šī… Read more »

    KKTK
    11.11.2022 16:50
    Reply to  Kožinskis

    Reklāmas bildēs baltos audma beņķus liek, lai uzrunātu mājsaimnieces un frizierus. Komplektējot savu auto noteikti ir arī dermantīna opcija laukiem.

    Kožinskis
    11.11.2022 21:29
    Reply to  KKTK

    Par mājsaimniecēm un frizieriem piekrītu, bet par cik es arī esmu šādu auto mērķauditorija (īpašumā ir 2019 gada xc90 traktors) tad neuzskatu, ka būtu pateicis ko nepareizu. Šis auduma “trends”tiek novērots kādu laiku, interesanti būtu paskatīties cik esošo pēdējās paaudzes xc90 ir notirgoti ar auduma un cik ar ādas salonu, tad varbūt daudziem beidzot šeit rastos skaidrība, nevis personīgas nepatikas izteikšana par lietām ar kurām pat nav bijusi saskare.
    Starpcitu dermantīns arī der, galvenais, lai ir pieņemamā kvalitātē, kā jau augstāk rakstiju, tā ir praktiskāk, bet šķiet, ka dažiem komentētājiem tas traucē. Šaubos, vai izglītoti “pilsētnieki” nespētu savilkt paralēles…🤦‍♂️

    Biteme
    11.11.2022 21:42
    Reply to  Kožinskis

    Eu, nu pietiek gremzties par tiem “dažiem komentētājiem”…. gribi, lai eju gulēt ar sajūtu, ka esmu nodarījis pāri jūtīgai personai? Apžēlojies!

    Kožinskis
    11.11.2022 22:48
    Reply to  Biteme

    Sorry, pārāk labsirdīga daba.😁
    Par jūtīgumu: CS GO droši vien vari mani “sakapāt” realī dzīvē, runājot par ieročiem, outdooru, stresa situācijām utt., – nereāli.
    Bet nekad nav par vēlu sākt trennēties. 💪🏻🫡👍🏻

    Gundars
    14.11.2022 22:23
    Reply to  Kožinskis

    Šķiet tev tā stresa par daudz dzīvē. Tik nervozu rakstītāju sen nebija gadījies redzēt. Katrā komentārā uzrēciens apkārtējiem, cik tu esi kruts. Un cik daudz zini un cik apkārtējo neko nejēdz. Cilvēk, tu esi absolūti mazs savā domāšanā, ja tā rīkojies!

    KKTK
    10.11.2022 09:14

    3 tonnas? Tāds vienu rītu būs izspiedis dīķi pagalma vidū 🤢

    Krotow
    10.11.2022 11:53
    Reply to  KKTK

    Par smagajām mašīnām un traktoriem pagalmā diez kāpēc nesūdzas.

    Normunds
    10.11.2022 10:07

    Mļe, pašmasa 2.8 tonnas.

    Unowme
    11.11.2022 11:53
    Reply to  Normunds

    Vajadzētu iekasēt labu ceļa nodokli par tādu svaru.

    Reklāma