ChatGPT jeb OpenAI veidotais Chat Generative Pre-Trained Transformer ir jauna un spēcīga iespēja aizvietot cilvēkus un cilvēku radītos darbus, bet tā vien izskatās, ka ChatGPT varētu visai īsā laika sprīdī nolikt pie vietas pat Google, jo nevienam vairs nevajadzēs Google meklējumus un attiecīgi Google paliks bez reklāmu naudas.
Gmail e-pasta radītājs Paul Buchheit paredz, ka ChatGPT varētu iecirst pamatīgu rētu Google ienākumos jau tuvāka gada vai divu laikā. Nav nekāds brīnums, ka Microsoft jau investējis miljardus ChatGPT, lai nākotnē papildinātu Bing meklēšanas dzini ar mākslīgā intelekta jaunajām iespējām.
Pat ja Google izdotos panākt ChatGPT spējas, tāpat tas vismaz daļēji nogalinātu Google meklēšanu tādu, kādu to redzam šobrīd. Vismaz tā paredz Gmail radītājs. Pilnībā Google meklēšanas logs nekur nepazudīs, bet mazākus ienākumus no reklāmām gan Google jau būtu jāsāk šobrīd plānot tuvākajiem gadiem.
Turklāt ir jāņem vērā, ka šobrīd redzam tikai aisberga virsūdens daļu no ChatGPT spējām. Ir grūti paredzēt ChatGPT ietekmi turpmāk, bet pāris mēnešu laikā jau ChatGPT ir parādījis spējas, kas iepriekš tikai aprakstītas grāmatās.
Google may be only a year or two away from total disruption. AI will eliminate the Search Engine Result Page, which is where they make most of their money.
Even if they catch up on AI, they can't fully deploy it without destroying the most valuable part of their business! https://t.co/jtq25LXdkj
— Paul Buchheit (@paultoo) December 1, 2022
Nu nez. Mēģināju pielietot ChatGPT viena darba izstrādē. Secinājums tāds, ka ChatGPT spēģ ģenerēt skanīgu, pārliecinošu bet 50% gadījumu melīgu tekstu. Turklāt vaicātājs nevar būt drošs kad čats melo, bet kad nē.
Tiklīdz ChatGPT sāks likt atsauces, tā varēsi iet pārbaudīt no kurienes ir gūts info. Tad tikai būs kas līdzīgs. Arī tagad, starp citu, kad tu redzi Google rezultātu, tu nevari zināt, vai tā ir ticama ziņa, vai feiknūzs.
Jā, bet pie Google meklētāja un tā rezultātiem vairums no mums ir diezgan labi pieradis un uzreiz redz vai tur galā ir fuflis. Ar ChatGPT un līdzīgiem risinājumiem viss atkal būs jāmācās no jauna un atkal nekam nevarēs ticēt. No sākuma būs ļoti daudz kļūdu un maldu.
Ar reklāmu linku pušošanu pa priekšu Google paši nokaus savu meklētāju. Jau tagad, pateicoties tam, SEO frīki iemudžina savas mēslulapas pirmajās 5+ meklēšanas rezultātu lapās un patiesībā meklētais tur pa vidu pazūd.