Aizgājušā gada beigās Ķīnā uz sliedēm parādījies pirmais ar ūdeņradi darbināmais pasažieru pārvadāšanas vilciens.
Jaunās enerģijas darbināto vilcienu kopīgi izstrādājuši uzņēmumi CRRC Changchun un Chengdu Railway Group. To darbību nodrošinās ūdeņraža kurināmā elementi un superkondensatori, aizstājot virs vilciena esošos kontakttīklus. Enerģija tiks iegūta, pateicoties elektroķīmiskajai reakcija starp ūdeņradi un skābekli, kā blakusproduktu radot vienīgi ūdeni.
Jaunā vilciena maksimālais ātrums sasniegs 160km/h, un ar vienu uzpildi tas būs spējīgs nobraukt līdz 600km. Viena vagonu sastāva ietilpība būs 1502 pasažieri. Kā jau Ķīnā, jaunais vilciens būs spējīgs pārvietoties autonomi, kā arī atgriezties depo, pateicoties dažādiem sensoriem un monitorēšanas sistēmām, kā arī 5G savienojumam. Papildu tam tas būs spējīgs pamodināt pasažierus.
Šis ir viens no veidiem, kā padarīt vilcienu satiksmi vēl zaļāku un videi draudzīgāku, kaut gan jau līdz šim tieši elektrovilcienus varētu uzskatīt par vienu no videi nekaitīgākajiem publiskās pārvietošanās līdzekļiem.
Un ūdeņradi ražos no Krievijas “zaļās” dabasgāzes :D
Pie šādām gāzes cenām zaļais ūdeņradis ir lētāks par pelēko.
Elektrības uzglabāšana Ūdeņradī tikai pieaugs pateicoties lielam skaitam vēja un saules staciju, jo tīkls nespēs paņemt pretī visu aaules un veja elektrību, tā būs kaut kur jāuzglabā, vislabākais varinats lielapjoma zaļās elektrības ilglaicīgai uzkrāšanai ir H2.
https://amp.scmp.com/news/china/science/article/3188751/china-building-worlds-largest-green-hydrogen-factory
Pašreizejā ģeopolitiskajā situācijā pie ogļūdeņrazu pirkšanas Ķīna un Indija var krievus grozīt uz desas kā vien gribas. Tas vieš šaubas par ūdeņraža ieguves Ķīnā “zaļumu”.
“Papildu tam tas būs spējīgs pamodināt pasažierus.”
Kādā veidā ?
Negaisa laikā nomaucoties no estakādes. Precedenti jau ir bijuši, tai skaitā viens šogad jūnijā.
https://www.bbc.com/news/world-asia-china-16345592
Izskatās Ķīna dzīvo jau 3500 gadā apsteidzot Dubaiju.
Nav baigi jāsteidzas lai apsteigtu dubaju. Cik saprotu vēl aiz vien pilsētai teju nav kanalizācija.