More
    Reklāma

    Auto nozares vadītājiem krītas ticība pārejai uz elektroauto

    Jaunākie raksti

    Autobūves elektrifikācija ir pēdējo gadu aktuālākā tendence, taču šīs nozares vadītāji zaudē ticību nozares elektrifikācijai. “KPMG” veiktajā aptaujā tika iztaujāti 915 auto nozares vadītāji visā pasaulē, 76% no viņiem apgalvojot, ka viņi ir satraukti par šā brīža ekonomisko situāciju un augsto inflāciju, uztraucoties, kā notiekošais ietekmēs viņu vadītos biznesus.

    Tāpat nozares vadošās amatpersonas vairs nav tik optimistiskas par elektroauto tirdzniecības apjomiem pasaulē 2030. gadā – ja vēl pērn lielākoties tika prognozēts, ka elektroauto sastādīs 20-70% kopējo pārdošanas apjomu, tad šobrīd prognozes svārstās no 10% līdz 40%, visbiežāk izskanot 35 procentiem. Vēl pirms gada auto nozares pārstāvji visbiežāk uzskatīja, ka elektroauto 2030. gadā sastādīs 65 procentus no tirgus.

    “Ilgtermiņā joprojām saskatām optimismu, tomēr redzam, ka īstermiņā parādījies reālisms. Tas ir saskatāms visā šajā aptaujā. Vari būt optimists ilgtermiņā, taču īstermiņā ir jābūt reālistam un jāspēj paraudzīties uz situāciju, kāda tā ir patiesībā. Tās nav “varavīksnes un taureņi”, kā arī eiforija, tā ir reālā situācija,” saka KPMG globālās auto nodaļas direktors Gerijs Silbergs.

    Auto nozari uztrauc ne tikai ekonomiskā situācija, kā arī problēmas piegādes ķēdēs, bet arī, piemēram, arvien pieaugošās cenas dažādiem izejmateriāliem. Tāpat daudzviet dīleri piemēro pamatīgu uzcenojumu tieši elektroauto, jo pieprasījums saglabājas gana liels, bet krājumi noliktavās ir mazi, līdz ar to esošos auto cenšas iztirgot par lielāku cenu un nopelnīt vairāk.

    AvotsCarBuzz
    Reklāma

    21 komentāri

    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    21 komentāri
    vecākie
    jaunākie novērtētākie
    Inline Feedbacks
    View all comments
    azad
    28.12.2022 11:35

    Nu re, ar elektro auto kārtējie – būs tūlīt būs, tas pats, kas ar nobraukumu, tūlīt varēs uzlādēt 10min un nobraukt 1000km, realitāte mazliet savādāka😄 Un to nesaku es, bet elektro entuziasti. Cilvēks cīnās, lai samaksātu komunālos, bet viņi cer, ka pirks kāda auto par desmitiem K.

    Vaards
    28.12.2022 12:58
    Reply to  azad

    Cilvēkiem, kas cīnās par komunālo samaksāšanu, tiem nebūs sevi jānomoka ar grūto izvēli – pirkt jaunu dīzeli, hibrīdu, benzīnnieku vai elektroauto.

    Ivars Dzerve
    29.12.2022 12:25
    Reply to  Vaards

    Nevajag tik ekstrēmus piemērus, ir pietiekošs slānis, kas var nomaksāt komunālos.
    Nupat skatos uz VW piedāvājumu – jaunais Golf – līzings no 261 Eur, ID.3 – 415 Eur. Kāpēc par ļoti līdzīgu auto maksāt gandrīz 2x vairāk? Tur arī atbilde, kāpēc “nozares vadītājiem krītas ticība”…O, jā, pēc 5-7 gadiem man būs “break-even”, yess…piedodiet, neuzrunā…

    Biteme
    29.12.2022 13:43
    Reply to  Ivars Dzerve

    Golf – ICEnieks pielāgots elektrībai, IDiņš – jauna elektriskā, kā šie mīl teikt, platforma. Pirksi veco golfu? Kā zināms, skopais maksā divreiz….Un cilvēks parakstās uz jauno, uzlaboto.

    Saalis
    28.12.2022 15:24

    Tāds absurds ir elektro auto, mēģina uzspiest cilvēkiem sūdu uz kociņa.

    Bats
    28.12.2022 18:30
    Reply to  Saalis

    Bet Jūs nepadodaties! Turpiniet cīnīties pretī! Spiež, bet Jūs neņemat – turat plaukstu pretī. Sakiet skaidru “nē”. Lai veicas!

    Haris56
    28.12.2022 17:01

    Lai velns viņu rauj! Pirms dažām dienām braukājām pa Norvēģiju. Uzlādes vietas ik katrā benzīntankā. Bet ik pēc 150-200 km stāvēt pa pusstundas vai ilgāk – sviests… Par Latviju vispār nerunāsim…

    Kursors.lv
    28.12.2022 17:55
    Reply to  Haris56

    Jā, Latvijā uzlādes stacijas ir līdz 50km attālumā viena no otras un arī elektroauto pagaidām ir ļoti, ļoti maz.

    Nezinātāja
    28.12.2022 18:13

    Risinājums 50% ūdeņradis, 50% elektroauto

    Bats
    28.12.2022 18:36
    Reply to  Nezinātāja

    Ūdeņradis nav risinājums un par tādu nekļūs. Vismaz personīgajā autotransportā noteikti nē.
    Un tā neticēšana pārejai uz elektroauto no nozares pārstāvjiem ir smieklīga – kaut kā nepērk.. mēs te piedāvājam par 65 tūkstoši ar 95kWh akumulatoriem un kaut kādu kosmisku 27kWh/100km patēriņu, bet redz nepērk. Laikam tomēr nākotne nav elektriska. Visi atpakaļ Pasātos, šis bija tikai trends!

    azad
    29.12.2022 09:08
    Reply to  Bats

    Tas ir tas, ko elektro runā jau gadiem-būs, būs😄 Tad, kad būs, tad arī redzēs vai cilvēki ko mainīs. Tiem kam ir izdevīgs elektro, lūdzu lietojiet, bet nav jēgas mēģināt uzbāzt to cilvēkiem, kam tas šobrīd nav izdevīgi. Kad būs izdevīgi, neviens cilvēks nemaksās vairāk, ja kaut kas cits ir izdevīgi🤷🏼‍♂️

    AC/DC
    29.12.2022 19:45
    Reply to  azad

    Ko nozīmē izdevīgi? Tev nešķiet, ka auto “izdevīgums” nav vienīgā mērlata auto iegādē? Ja tā būtu, tad mums Purčikā nebūtu pilni pagalmi ar X5, S klasēm un citiem brīnumiem.

    Reinis Rozitis
    29.12.2022 20:15
    Reply to  AC/DC

    > Tev nešķiet, ka auto “izdevīgums” nav vienīgā mērlata auto iegādē? Ja tā būtu, tad mums Purčikā nebūtu pilni pagalmi ar X5, S klasēm un citiem brīnumiem.

    Tie jau nav jauni X5 vai S (vai ir?).
    Pabraukāt ar (savulaik) premium klases auto tikai par (būtiski mazāku) daļu no oriģinālās cenas teorētiski varētu uzskatīt arī par izdevīgu variantu :)

    azad
    29.12.2022 20:59
    Reply to  AC/DC

    Kur Purvčikā stāv jauni X5 un S klase? Tie ir no 10 gadus veci, kas maksā 10K un uz leju. Elektro tā pat nav bateriju cena. Mums tak runā, ka auto parks ir šrots. Ja cilvēki varētu atļauties jaunus auto tad tādus arī pirktu.

    azad
    29.12.2022 21:04
    Reply to  AC/DC

    Un jā, ne tikai izdevīgums, bet arī komforts un ērtums. Komfortabls elektro būs tas pats, kas premium iekšdedzes tik cena vēl lielāka. Un vēl faktors tā lādēšana, ka nav jāmeklē brīva ligzda katru reizi kā apstājies, nav jāseko līdz baterijai. Uzpildies un brauc vismaz savus 500km.

    Rolands
    29.12.2022 19:20
    Reply to  Bats

    Pievienojos #Bats komentāram, tiešām labi pateikts ;)

    M S
    29.12.2022 23:21

    Pārāk agri viņi sāka to trendu, tehnoloģijas nav vēl īsti gatavas.
    Kad izgudros ietilpīgākas un videi draudzīgākas baterijas, tad varēs runāt par lietu.

    Biteme
    29.12.2022 23:33
    Reply to  M S

    Nu beigsim lietot šo absurdo vārdu savienojumu “videi draudzīgais tas un šitais” – videi draudzīgs ir koks, akmens vai citi dabiski materiāli. Viss, ko cilvēks rada un pielāgo savām vajadzībām, lielākā vai mazākā mērā kaitē dabai. Lai baterija būtu draudzīga dabai, to iemetot ezerā, palielinās zivju skaits vai ūdens kļūst tīrāks – tas piemēram. Varam runāt par videi neitrālām baterijām – tas būtu vislabākajā gadījumā.

    digitalk
    29.12.2022 23:58
    Reply to  Biteme

    draudzīgs un draudzīgāks ir 2 dažādas lietas, nejauc. urāna rūda ir dabisks materiāls, bet šaubos, ka tev patiktu ilgāku laiku uzturēties tai tuvumā. nafta ir tik pat dabīgi radusies, varētu pat saukt par koksnes koncentrātu. nez kāpēc tā sadaloties rada tikai problēmas skābekli patērējošai planētas daļai.

    ;P

    Biteme
    30.12.2022 00:39
    Reply to  digitalk

    Noķēri mani! Neievēroju, ka runa par draudzīgākām baterijām. Bet draudzīgākām par ko? Spaini zirga sūdu? Vai svina-skābes baterijām?

    Kopumā jau šeit ir svarīgs uzsvars – runāt varētu par mazāku kaitējumu, par pārstrādi ar mazāku ietekmi uz vidi. Lai nekultivētu apziņu ka elektriskie auto neveido ietekmi uz vidi. Kurā dzīvo ne tikai auto lietotāji.

    azad
    30.12.2022 10:57
    Reply to  Biteme

    Vai elektro auto kopsummā sanāk draudzīgāks dabai kā iekšdedzes auto? Tāds ir jautājums. Ja ieskaita visus ražošanas procesus un pēc tam pārstrādes procesus, kas sanāk galā? Elektro lielas ka braucot nerada CO2 un tas ir jau labākais kas var būt. Bet jāskaita visa kopaina un tad jāskatās. Un tas ir tas kas interesē, kas sanāk izdevīgs tad gan planētai un cilvēka maciņam.

    Reklāma