Autobūvē arvien populārāka kļūst tendence pieprasīt abonēšanas maksu par kādu funkciju. BMW šogad saņēma daudz kritikas, jo atsevišķās valstīs prasīja maksāt abonēšanas maksu par sēdekļu apsildi. Viņi nav vienīgie, kas par jaunām vai papildus funkcijām prasa papildus samaksu. To darījis arī Mercedes un Polestar, saviem elektroauto klientiem piedāvājot labāku paātrinājumu un lielāku jaudu. Volvo izpilddirektors Bjorns Anvals intervijā izteicies, ka Volvo papildus samaksu prasīs par nozīmīgiem uzlabojumiem nevis sīkumiem.
“Ja pieprasi papildus samaksu par programmatūras atjauninājumiem, tad tam ir jābūt nopietnam solim, lai uzlabotu klienta pieredzi un lietošanas ērtumu,” saka Volvo izpilddirektors. “Mēs neprasīsim, lai cilvēki pērk mašīnu par 1 miljonu kronu (ap 90 tūkstošiem eiro), lai pēc tam prasītu papildus naudu par apsildāmiem sēdekļiem.”
Volvo izpilddirektors prognozē, ka autoražotājs vismaz līdz šīs desmitgades vidum negūs būtiskus papildus ienākumus ar programmatūras palīdzību. Ražotājs prasīs papildus samaksu tikai gadījumos, ja gaidāms tiešām nozīmīgs uzlabojums. “Mēs varam prasīt samaksu, ja piedāvājam, piemēram, autonomo braukšanu. Šoferim vairs nav jātur stūre, mašīna brauc pati. Tas ir liels uzlabojums klienta labā,” saka Anvals.
Bieža urinēšana?
Nopērciet programmatūras labojumu, kas novērsīs kaitinošo problēmu.
> prognozē, ka autoražotājs vismaz līdz šīs desmitgades vidum negūs būtiskus papildus ienākumus ar programmatūras palīdzību
Tur vēl jāskatās vai ar pašiem auto “gūs būtiskus ienākumus” – plus tonna no iepriekšējā modeļa (un gandrīz C kategorija) vismaz personīgi kaut kā ne visai..
Var jau būt, bet nu tas ar – kad vēl reāli sāks parādīties salonos.