Web Analytics
More
    Reklāma

    PepsiCo skaidro, kā uzņēmums plāno izmantot elektriskos Tesla Semi kravas auto

    Jaunākie raksti

    Šā gada 1. decembrī elektroauto ražotājs Tesla beidzot oficiāli piegādāja pirmo elektriskā kravas auto Tesla Semi eksemplāru, kas nonāca pie PepsiCo. Tas bija nozīmīgs brīdis uzņēmuma vēsturē, jo Semi bija ļoti ilgi gaidīts un tā nonākšana ražošanā vairākkārt kavējās. Šobrīd joprojām trūkst diezgan daudz informācijas par šo mašīnu, piemēram, nezinām oficiālo cenu šodien un tagad, taču vismaz esam uzzinājuši, kā PepsiCo vēlas izmantot savus jauniegūtos auto.

    Viens no uzņēmuma viceprezidentiem Maiks O’Konels intervijā Reuters pastāstīja, ka jau nākamgad kompānija plāno lietot 100 Semi vienības, lai veiktu piegādes saviem klientiem. Sākotnēji 15 mašīnas tiks izvietotas uzņēmuma bāzē Modesto, bet vēl 21 auto Sakramento. Pārējie auto, kad tie tiks saņemti, tiks izmantoti ASV centrālajos reģionos un vēlāk tie nonāks arī austrumkrastā.

    Uzņēmuma “Frito-Lay” divīzija, kas ražo svara ziņā vieglas uzkodas, izmantos Semi, lai savu produkciju pārvadātu aptuveni 425 jūdžu (684 kilometru) distancē. Tesla īsi pirms mašīnas laišanas tirgū demonstrēja video, kā auto ar pilnu masu 37 tonnas nobrauc 800 kilometrus bez uzlādēm. Kas attiecas uz atspirdzinošajiem dzērieniem un limonādēm, tad to pārvadāšana ar Semi notiks tikai aptuveni 100 jūdžu (160 kilometri) distancē. O’Konels atzīmējis, ka laika gaitā arī dzērienus vedīs tālu, taču viņš nepaskaidroja, kāpēc uzņēmums to nedara uzreiz.

    PepsiCo pārstāvis arī pastāstījis, ka pēc 684 kilometru garā brauciena akumulatora atlikums joprojām ir ap 20 procentiem, bet uzlāde prasot 35-45 minūtes. Kas attiecas uz auto uzlādi, tad PepsiCo uzlabo savu uzlādes infrastruktūru uzņēmuma bāzēs un izvieto pa četrām uzlādes iekārtām gan “Frito-Lay” bāzē Modesto, gan dzērienu bāzē Sakramento. Katrs no iekārtām spēj sniegt līdz pat 750kW jaudu.

    Uzņēmums šiem projektiem ieguvis Kalifornijas štata subsīdijas 15,4 miljonu dolāru apmērā, kā arī vēl 40 000 tūkstošu dolāru federālo subsīdiju par katru transportlīdzekli. Tas palīdz segt infrastruktūras izbūves izmaksas, kas ir “lielas”. O’Konels arī pastāstīja, ka PepsiCo šīs mašīnas plāno lietot septiņus gadus, katrai no tām nobraucot 1 miljonu jūdžu jeb 1,6 miljonus kilometru.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    6 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    KKTK
    20.12.2022 15:05

    Baigi gribu redzēt, kāds šī auto kabīnes komforts būs salīdzinot ar īstām kravas mašīnām. Te nevarēs tikt cauri tikai ar lielu planšeti.

    Reinis Rozitis
    20.12.2022 22:13
    Reply to  KKTK

    Var palasīt https://twitter.com/torynski/status/1600968577246711808 tur tādi interesanti punkti.

    Kursors.lv
    20.12.2022 22:55
    Reply to  Reinis Rozitis

    Huh, uzskatāmi redzams, ka Tesla nav ne mazākās nojausmas, kādam ir jābūt kravas auto.

    Reinis Rozitis
    20.12.2022 23:03

    Tur tāds pretarguments visam bija tāds, ka Tesla jau nemaz nav plāns par kaut kādu komfortu šoferim, ja patiesībā auto domāti kā pilnībā autonomi..

    Kursors.lv
    21.12.2022 00:07
    Reply to  Reinis Rozitis

    Aha, zinām mēs kā Maskam sokas ar autonomo braukšanu. Ar vārdiem tālu ticis, bet darbi pieklibo.

    Usinss
    20.12.2022 15:06

    Jā jā, un izrādās, ja šādi sausinās bateriju, viņa nokalpos gadu, tad nobraukums samazināsies par 20%. Un jā, vedīs vieglo kravu, ko mierīgi varēja vest ar mazākiem, lētākiem auto. Kāpēc vēl joprojām nav publiski pieejama auto pašmasa? Bet nu redzēs kā būs. Jo reklamēt auto ar to, ka tas spēj ieskrieties līdz 100km cik tur sekundēs neko nedod, ja tas to spēj izdarot, vedot par 50% mazāk kravas, jo pārējo svaru aizņem pats auto… Un viņu demo video, tesla semi apdzina tieši vienu kravas auto, un tesla semi apdzina vairāki dīzeļa muzeji uz riepām…

    Reklāma