Par tehnoloģiju milža Apple vēlmi radīt savu elektroauto runāts daudz un dikti, izplatoties dažādām baumām par to, kad šis auto varētu nonākt uz autoceļiem. Runāts par 2024. gadu, par 2028. gadu, bet pēdējās ziņas liecina, ka mašīna savus klientus sasniegs 2026. gadā, savukārt sākumcena būs zem 100 tūkstošiem dolāru.
Kā ziņo Bloomberg, Apple mazinājis savas ambīcijas – galvenais uzdevums ir nogādāt mašīnu līdz ražošanai un pie klientiem, bet dažādas papildsistēmas, piemēram, pilnībā autonomā braukšana vairs nav starp galvenajām prioritātēm. Sākotnēji tika solīts, ka šis auto jau no paša sākuma būs pašbraucošs un tika izteiktas versijas, ka tam nemaz nebūs pieejama stūre un pedāļi, taču Apple, tāpat kā ļoti daudzi ražotāji sapratis, ka radīt kaut ko tamlīdzīgu nav nemaz tik viegli.
“Projekts piedzīvojis nopietnas izmaiņas un tagad tiek gatavots mazāk ambiciozs dizains, kas ietver pedāļus un stūri, savukārt auto spēs braukt pats tikai uz lielceļiem,” pastāstījis kāds pietuvināts avots, kas lūdza saglabāt anonimitāti.
Apple plāns šobrīd paredz izstrādāt mašīnu, kas vadītājam ļauj novērst uzmanību, braucot pa lielceļiem – auto brauc pats, savukārt pie stūres sēdošais cilvēks var skatīties filmas vai darīt ko citu. Pietuvojoties pilsētai vai sastopoties ar nelabvēlīgiem laikapstākļiem, mašīna savlaicīgi brīdina vadītāju, ka laiks pārņemt kontroli un braukt pašam. Sākotnēji to plānots piedāvāt Ziemeļamerikā, laika gaitā attīstot sistēmu un to piedāvājot arī citviet pasaulē.
Šobrīd auto izstrādē vēl tiek veidots dizains un nav nonākts pie galaversijas. Plāns paredz, ka nākamgad jānoslēdz dizaina izstrāde, bet 2024. gada beigās jābūt skaidrībai par visām funkcijām, lai 2025. gadā varētu uzsākt testus. Mašīnas borta dators būs aprīkots ar jaudīgu centrālo procesoru – tas šobrīd tiek attīstīts, bet tiek lēsts, ka tā jauda būs pielīdzināma aptuveni četru jaudīgāko Mac procesoru jaudai. Tāpat auto būs aprīkots ar speciāli šim projektam izstrādātiem sensoriem.
Projektam pietuvināti cilvēki atklājuši, ka mašīnas oficiālā atklāšana pārcelta no 2025. uz 2026. gadu, savukārt prognozējamā sākumcena ir zem 100 tūkstošiem dolāru. Apple pagaidām neplāno izstrādāt savu elektroauto platformu, tā vietā meklējot sadarbības partnerus, kam jau ir šādas platformas.
“Tāpat auto būs aprīkots ar speciāli šim projektam izstrādātiem sensoriem” – ja šie uztaisīs sensorus, kuriem netraucēs lietus un sniegs, tad tiešām būs izdarīts kaut kas labs. Šobrīd vislabāk var vērot, cik bezjēdzīga ir kameru un radaru lietošana, kad snieg. Paliek tikai paša biosensori – acis.
Pie šī ļoti aktīvi strādā Somu uzņēmums Sensible4. Patreiz tie sensori spēj strādāt pie pilsētas ātrumiem.
Ir viens LV radīts projekts, kuram šie puiši mēģinās sensorus pielāgot 80-100km ātrumam.
Sacerējos, papētīju. Šie piedāvā kombinēt kameras, radarus un LIDAR. Beigu beigās tāds teksts:
In the end, bad weather always makes driving difficult, whether there’s a human or a machine behind the wheel. The reliability of made decisions decreases. When the weather is bad, everyone should simply slow down and be more careful in traffic.
Neticami! Nopirkt auto pat 100K un sniegputenī braukt lēnāk – tāpat kā pārējie, kuru auto maksā 10x mazāk.
Bet tas jau saprotams, jo putina ciet ceļa līnijas. Tāpēc jau viņi māca lokāciju tiem sensoriem un LIDARam.
Es domāju, reāli pašbraucoši auto būs iespējami vien tad, kad tādiem būs īpaši radīti ceļi. Citādi, tas joprojām paliek uz cilvēkiem. Un es pat negribētu pašbraucošu mašīnu.. man patīk pašam braukt.
Vienīgais, kas man prasītos ziemas laikā, ka sensoros ir sildītāja elements..
Jā, tieši tā: gan radarus gan kameras vajag tādus, lai tie neaizķepē…lai varētu lietot vismaz kruīzkontroli. Par turēšanos joslā pat nav vērts sapņot.
Ir cits virziens – nevis censties sargāt sensorus, bet virs ceļiem (vizmaz lielajiem) noorganizēt lokālu labo laikapstākļu joslu, kur nelīst, nesnieg un neveidojas migla)
Noderēs pilnīgi visiem satiksmes dalībniekiem.
Lai taču uzreiz liek cenu $999,999.99. Tas taču ir Apple auto, ko tur knauzerēties :)