Vācu autoražotājs BMW oficiāli uzsācis ar ūdeņradi darbināmā iX5 ražošanu Minhenes pētījumu un inovāciju centrā. Pagaidām šis auto tiks ražots ļoti ierobežotā daudzumā un tie iecerēti kā demonstrācijas un testu auto, BMW parādot šīs tehnoloģijas iespējas, vienlaikus turpinot tās attīstību.
Šajā centrā BMW vispirms pirmoreiz uzbūvē jebkuru modeli, lai pārliecinātos, ka pats auto, kā arī plānotais ražošanas process ir gatavs sērijveida ražošanai rūpnīcā. Vācu autoražotājs uzskata, ka ūdeņraža degvielas šūnu tehnoloģijai ir potenciāls nākotnē, tāpēc iX5 jau iepriekš izgājis intensīvu testu programmu, lai pārliecinātos par lietošanas ērtumu un arī drošību.
“Ūdeņradis ir ļoti daudzpusīgs enerģijas avots un uzskatām, ka tas spēlēs nozīmīgu lomu cilvēces ceļā pretī klimata neitralitātei,” oficiālajā paziņojumā citēts BMW valdes loceklis tehnoloģiskās attīstības jautājumos Franks Vēbers. Vācu autoražotāja pārstāvji vairākkārt izteikušies, ka viņuprāt paļauties tikai un vienīgi uz ar akumulatoriem darbināmiem elektroauto ir nepareizi – tas ir stāsts par pārlieku lielu atkarību no vienas konkrētas tehnoloģijas.
Šobrīd visi experdi saka ka H2 der tikai smagajām mašīnām.
Reiz to arī teica par dīzeli, tas piemērots tikai smagajam auto.
Nu dīzelis ir ienācis vieglajos tik jaudīgi, ka daudzi kas izbraukuši ar vieglo dīzeļauto vēlās braukt tikai ar dīzeli.
Vai H2 atkal nav tā pati dīzeļauto renesance?
Analoģiski – Benzīns un dīzelis,
Elektroauto – H2 auto.
Kad būs BMW H2 uzpildes stacijas uz katra stūra, tad varēs arī sākt domāt par H2 mašīnām!
Jā, arī elektrisko nepirktu ja mājās nevarētu uzlādēt.
Papēti kā iegūst H2, cik tas maksā un kāda ir H2 uzpildes realitāte un ātri sapratīsi kas ir kas ;)
Papēti šo bildi.
Tiklīdz pazūd elektrība, uzreiz apstājas viss ieskaitot arī elektroauto.
Ūdeņradi pazemes krātuvēs uzglabā kaut uz desmitgadēm.
Ukrainā tagad var redzēt ka nevar likt visas olas vienā grozā.
Ja ukrainā būtu tikai elektroauto tad tie stāvētu. Degvielas auto brauc, tanki brauc, dīzeļģenerātori strādā.
PS. Elektroauto ir labs, bet diversifikācija tomer ari nav jāatmet.
Good luck uzglabāt H2 desmitgadēm :D Tā ir mazākā molekula pasaulē un cenšas izmukt kad vien iespējams. Protams, ir gadījumi kad H2 ir pamatots pielietojums, bet tas ir daudz retāk kā varētu šķist.
Ja uz visu skatamies caur apokalipses prizmu, tad katram pie mājas vajadzētu turēt gāzģeneratoru vai kā minimums tvaika turbīnu :D
Kā minimums ieroču arsenāls, lai nepaliktu bez enerģijas avotiem 10min. laikā
Armija ir pilnīgi autonoma arī tad, ja nav elektrības , ko nevar teikt par civilo infrastruktūru! Pat ja tev ir benzīna/dīzeļa auto, degvielu DUSā nevar uzpildīt, ja nav elektrības. Degvielu sūknē ar elektriskajiem sūkņiem, apmaksai vajag bankas termināli, vai kases aparātu.
Buru laiva ir vienīgais transports, kas var iztikt bez elektrības! :)
Ir arī airi ;)
Viss iet uz to ka jadomā arī par elektrisko jaudu ģenerēšanu uz vietas. Vismaz avārijas gadījumiem lai nav tā ka katastrofu vai slimu un aptaurētu ļautiņu dēļ citi miljoni sēž tumsā un aukstumā.
Jap, saules panelis, vēja turbīna, akumulators un ICE ģenerators būs nākotnes džentelmeņa komplektiņš ! :)
Jābūt galvā sistam, lai vēlētos turpināt braukt ar kle-kle-kle, smirdīgām rociņām un NOx savu bērnu plaušās.
Pag, šitas ir šitas ūdeņraža dzinējs? https://www.youtube.com/watch?v=AouW9_jyZck
Tas ir vecais projekts ar iekšdedzes dzineju.
Šis ir jaunais projekts ar degvielas šūnu
https://m.youtube.com/watch?v=-TsPzYaQP-8