Web Analytics
More
    Reklāma

    BMW sāk ūdeņraža degvielas šūnu sistēmu ražošanu iX5 vajadzībām

    Jaunākie raksti

    Vācu autoražotājs BMW spēris nākamo soli pretim ūdeņraža auto laišanai tirgū, bavāriešiem uzsākot ūdeņraža degvielas šūnu sistēmu ražošanu. Kā zināms, BMW gatavo ar ūdeņradi darbināmo iX5 sērijveida ražošanai pēc pāris gadiem. Kā noprotams pēc nosaukuma, šis auto konstruēts uz aktuālā X5 bāzes.

    Degvielas šūnu ražošana notiks BMW ūdeņraža kompetenču centrā Minhenē, savukārt sistēma sastāvēs no degvielas šūnām, divām ūdeņraža tvertnēm, kā arī 5. paaudzes BMW elektriskā motora. Degvielas šūnas piegādās sadarbības partneris Toyota, savukārt BMW rūpēsies par pārējām daļām.

    “Ūdeņradis ir daudzpusīgs enerģijas avots un uzskatām, ka tam būs nozīmīga loma pasaules centienos sasniegt klimatneitralitāti. Esam pārliecināti, ka ūdeņraža loma privātās mobilitātes nodrošināšanā tikai pieaugs,” paziņojumā norāda BMW vadītājs Olivers Cipse. “Ar ūdeņradi darbināmi auto ir izcili piemēroti, lai tos piedāvātu kopā ar parastiem elektroauto, tādējādi nodrošinot visaptverošu elektromobilitātes piedāvājumu. Uzsākot šo sistēmu ražošanu, demonstrējam, ka tā ir gatava un lietojama sistēma jau tagad, vienlaikus uzsverot arī to lomu nākotnei.”

    Mašīnas kopējā jauda ir 370Zs un auto sevi lieliski apliecināja ziemas testos Zviedrijā, demonstrējot savas priekšrocības pret ar akumulatoriem darbināmiem elektroauto. BMW uzsver, ka izdevies krietni uzlabot degvielas šūnu efektivitāti, vienlaikus samazinot izmēru un svaru. Mašīnas sākotnēji tiks saražotas ierobežotā tirāžā, bet vēlāk sagaidāma arī sērijveida ražošana tirgus vajadzībām.

    AvotsAutocar
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    11 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    zigis
    03.09.2022 17:07

    Bija BMW tāds projekts Hydrogen7, tur arī uztaisīja 100 mašīnas un ar to arī viss beidzās.
    Ārzemju prese raksta, ka arī šo modeli ir pplanots saražot 100 gabalus.
    Vai tik tas nav tas pats Hydrogen7 projekta liktenis?

    LAN
    03.09.2022 21:21
    Reply to  zigis

    Pat ekskluzīvāk nekā Rimac Nevera (150 saražos).

    Tirgzinības triks
    03.09.2022 22:06

    Ja risinājums atkal neizdosies kā priekš cilvēkiem, tad nav vērts radīt kārtējo rūpju bērnu, kurš regulāri jātur pieslēgts pie dzīvību uzturošām sistēmām.

    Reinis Rozitis
    04.09.2022 12:19

    Pēdējā laikā redzēti vismaz divi jauni ūdeņraža iegūšanas veidi – piem. nesen https://www.sciencealert.com/clean-fuel-breakthrough-turns-water-into-hydrogen-at-room-temperature .

    Krotow
    05.09.2022 00:50
    Reply to  Reinis Rozitis

    Veids ar galliju un alumīniju bija interesants. Taču tikai ja to laboratorijas spēs izvērst lielā mērogā.

    Skābene
    05.09.2022 08:45

    Ja to auto tirgo kopā ar ūdeņraža ražošanas iekārtu, kuru var darbināt ar saules baterijām vai vēja turbīnu, tad dodiet tik šurp. Ja man jābrauc uz RS uzpildes staciju Vienības gatvē, kas apjozta ar žogu, lai tur neviens nevazājas, tad nē, paldies! :D

    zigis
    05.09.2022 13:05
    Reply to  Skābene

    Nu jā šis ir lielākais minus, ka RS vai citi tirgotāji diktē nosacījumus.
    It kā, bet tas ir tikai it kā japāņi stràdā pie tādas mājas stacijas, lai tās cena nebūtu kosmoss un būtu pieejams klientiem.
    Otrs, ko it kā plāno ieviest amerikā viens uzznemums, ka lietotajam majas ir ieraktas zemē tvertnes un līgzīgi kā LPG, tam pie majam piegada un piepilda tvertnes uz mēnesi vai vairākiem un tas pilda savu mašīnu mājās. Otrajam variantam cena ir stipri mazaka.

    Skābene
    05.09.2022 15:16
    Reply to  zigis

    Ūdeņradis šobrīd maksā 13,17 EUR/kg, tātad 1t tvertnes piepildīšana izmaksās 13170 euro, kamēr 1t dīzeļa izmaksā 1800 eur. Grozi kā gribi, ūdeņraža izmantošana šobrīd nav ekonomiski pamatota. EV gadījumā viss ir daudz vienkāršāk, uzliec uz jumta saules paneļus un lādē akumulatorus nosacīti par brīvu.

    Krotow
    05.09.2022 15:50
    Reply to  Skābene

    Vēl tas ka tehniskā kārtībā esoša LPG cisterna un ventiļi gāzi cauri praktiski nelaiž. Attiecīgi gada laikā iepumpētās gāzes zudumi ir minimāli. Ar gāzveida ūdeņradi, kurš lien caur cisternas un cauruļu sieniņām, ir pavisam cits stāsts. Lai ūdeņradis neaizvējotu gaisā, tas jāglabā sašķidrināta veidā. Tam vajag saldēšanas iekārtas un privātā glabāšanas sistēma beigās maksā kosmosu, ko pat rietumvalstu iedzīvotāji nevar atļauties.

    zigis
    06.09.2022 08:17
    Reply to  Skābene

    Amerikā ražotāji spēj ražot zaļo H2 par cenu ap 3$ par 1kg. Papildus tur jau ir pieņemts likums, kas zaļo H2 subsidēs un H2 cena nolaidīsies līdz 1$ par 1kg.
    Amerika grib visu savu smago industriju pārvest uz H2 – metala, betona, ķīmiskā rūpniecība, kā arī smagās mašīnas un aviāciju.
    To var izdarit tikai ar H2 kas maksa ne vairak ka 1$.
    Bet efekts tam bus tads ja brauks smagie auto ar H2 tad arī to saks izmantot vieglais auto, līdzīgi kā sakot no 80-gadiem ar dīzeļauto.

    Rīgas satiksme tas ir ar krimināllietām apvīts projekts un tur nevajadzetu gaidit ne efektivitāti, ne arī normālu tirgus cenu.
    Tur nav nekada zaļuma, jo H2 ražo no dabasgāzes (tas ir pelēkais/grey H2).
    Šo projektu vajadzētu rādīt raidijumā- kā nevajadzēja darīt:)

    Reklāma