Mercedes Benz plānojot ieviest abonēšanas maksu par pilnu dzinēja iespēju klāstu izmantošanu. Tā vien izskatās, ka par 100 dolāriem mēnesī varēsi ar savu Mercedes uzsākt ātrāk braukt un izmantot pāris citas ne pārāk būtiskas iespējas.
Abonēšanas iespējas veidotas pagaidām Mercedes EQ elektriskajiem auto modeļiem. Ideja ir līdzīga Tesla ieviestajai Ludacris papildu pakai, kas gan maksā 10 000 dolāru, bet maksājums jāveic vienu reizi.
BMW jau kaut ko līdzīgu arī izmēģināja ar auto krēslu apsildi, tobrīd BMW saņēma ļoti plašu negāciju klāstu gan no mašīnu īpašniekiem, gan citiem interneta sērfotājiem.
Mercedes Benz plāno piedāvāt nedaudz ātrāku automašīnas ieskriešanos līdz 100 km/h un pielāgotu griezes momenta līkni. 100 dolāri mēnesī šķiet visai daudz par šādām iespējām.
Sajūta ka šajos rakstos kaut kas tiek izlaists. Kas īsti ir tas serviss ko es apmaksāju? Es tieku pie ekstra apkopēm, ritošajai daļai ir pagarināta garantija? Kapēc tas ir abonaments nevis vienas reizes maksājums?
Ekrānbildē viss ir uzrakstīts. Piemaksājot, tu saņem nevis parastu pienu, bet pienu ar lielāku kalcija saturu. Vai fluoru. Vai D vitamīnu.
Es saprotu ka Mercedess grib vienkāršot savas EQ ražošanas pipelines un nav vienīgais, IT to dara jau gadu desmitiem (IBM prakse). Bet kā patērētājs es redzu tikai zaudējumus. Mobīlā tīkla nodrošinājums ir saprotamāks, kaut kas kam vajag regulāru apkalpošanu. Taču par iekļautu detaļu software limitēšanu maksāt abonamentu?
Cenā nav iekļauta dibena apsilde.
Sākās jedritvaikociņ. Nav jau tā ka šis ražotājs sevi apklauno ar saviem EV modeļiem, tagad vēl šādu marazmu piedāvā patēēēērēētājiem nobaudīt kā putna sūdu tiešā tēmejumā.
Pirms cepties, jāsaprot ka tas nav nekas tāds kas liedz izmantot auto. Mersis arī bez straujpakas tāpat brauks ņiprāk par jebkuru loganu vai kā tagad sauc budžeta segmenta apakšu un arī par dārgākiem auto. Un ja tā padomā – kas tieši mainās dzīvē? Jebkurš kartings par smiekla naudu salīdzinājumā ar merša cenu sniegs neaizmirstamas paātrinājuma emocijas. Ikdienā mersis ir līgans transportlīdzeklis, un tas jau nekur nezudīs.
Tu ar to “kartingu” domāji Teslu? :)
Ja patērētājs šo pieļaus, tad arī to ieviesīs un paturēs un arī citi ko līdzīgu pielietos, bet ja cilvēks parādīs nostāju, tad nāksies ko mainīt. Un ir principiāli cilvēki, kuri var arī neatgriesties pie viņiem, ja uzmetīs kloķi. Tā kā riskants pasākums.
Skaidrs, ka brīvais tirgus ir brīvais tirgus – negribi, nepērc! Bet tomēr šī prakse nav slavējama. Te jau iepriekš minēja, ka tā ir naudas iekasēšana būtībā par neko – nopērkot abonementu, nekādas jaunas detaļas auto neparādās, tas viss jau tāpat bija iebūvēts. Un to rūpnīcā tāpat ieliks visiem, tā kā nekāda papildu izmaksu segšana nesanāks, tikai papildu izmaksas pircējam, tas arī viss.
Tas vēl varētu ieviesties konditorejā – nopērc bulciņu ar rozīnēm, bet rozīnes varēsi apēst tikai pēc papildu samaksas, tā nāksies ēst tikai maizīti… :D
Pēc garantijas kilometriem garažas veči gan jau atslēgs mersedesu no ārpasaules un pieslēgs visus liegtos labumus … brīva niša atkal būs paradījusies gaišākiem prātiem …
Nu, var uztaisīt auto kas nekustās no vietas bez regulāriem sakariem ar ražotāja serveriem. Onkas čakarēs DNS un mēģinās auto sadraudzēt ar feiko serveri, tiem tāpat vajadzēs maksāt, bet mazāk. Onkām neatrisināmu problēmu gadījumā nāksies aizbraukt uz oficiālo servisu, tur paskatīsies uz kolhozu un bez abonēšanas lietoto labumu sarakstu un piedāvās izlūgumu, veicot iekavētos maksājumus. Kompis vienmēr izdrāzīs lietotāju.
Gan pie Jāņa garāžā varēs uzčipot apsildi pa 10€
Nebrinisos ja masks so ideju pakers un ieviesis tesla.
Vai Tu dzīvo mucā un Tevi baro pa spundi?:) Šī ideja jau sen ir ieviesta, un to ir izdarījis tieši viņš.
Piemeram par ilgaku elektrocigaretes darbibu vai lielaku gradu alu ieviesis papildmaksu vai abonentmaksu.
Izskatās ka MB taisās atņemt darbu tūninga servisiem, nosaucot to par abonēšanu. Drīz par atsevišķu samaksu varēs dabūt arī kartona spoileri un alus bundžu uz izpūtēja.