Web Analytics
More
    Reklāma

    Jaunais Prius Eiropā debitē kā plug-in hibrīds ar 220 zirgspēkiem un pat vairs nav neglīts

    Jaunākie raksti

    Japāņu autoražotājs Toyota iepazīstinājis ar jaunās paaudzes Prius modeli un tā Eiropas specifikāciju. Paredzēts, ka Eiropā Prius būs nopērkams tikai un vienīgi plug-in hibrīda izpildījumā, bet citi jaudas agregātu veidi šim modelim vismaz mūsu pasaules daļā nebūs pieejami.

    Prius jaudas agregātu veido 2,0 litru četrcilindru benzīna dzinējs un elektromotors, sistēmai kopā attīstot 220 zirgspēku jaudu. Benzīna motors attīsta 150 zirgspēkus, savukārt elektromotora jauda ir 160 zirgspēki. Tas ir būtiski vairāk nekā līdzšinējās paaudzes modelī, kas spēja attīstīt pieticīgus 121 zirgspēku. Elektromotoru ar elektrību apgādās 13,6kWh baterija, kas novietota zem aizmugurējiem sēdekļiem. Uzrāviens līdz 100km/h prasa 6,7 sekundes, šim Prius kļūstot par ātrāko versiju Prius vēsturē.

    Toyota apgalvo, ka elektriskajā režīmā vien iespējams aizbraukt par 50% tālāk nekā pašreizējā modelī – tas nozīmē, ka ar pilnu bateriju Prius vajadzētu varēt nobraukt 85-90 kilometrus tikai elektriskā režīmā. Auto jumts jau standartkomplektācijā aprīkots ar saules paneļiem, kas spēj nodrošināt enerģiju apmēram 1200 kilometru veikšanai tikai elektriski. Toyota norāda, ka šos paneļus plānots lietot, lai ražotu enerģiju gaisa kondicionierim un citām elektriskajām sistēmām mašīnā.

    Mašīnas vizuālajā tēlā varam saskatīt pazīstamas Prius iezīmes, tomēr Toyota centusies pamainīt proporcijas – mašīna padarīta par 5 centimetriem zemāka, bet par 5 centimetriem palielināta auto garenbāze, lai gan mašīnas kopējais garums tagad par 4,6 centimetriem mazāks nekā iepriekš.

    Jaunā Prius salonā pielietota Toyota “Island Architecture” dizaina valoda, kas paredz trīs atsevišķu zonu veidošanu. Salona iekārtojums ir salīdzinoši līdzīgs Toyota bZ4X elektriskajam krosoveram – vadītāja instrumentu panelis šķietami izlien no priekšējā paneļa. Centrālu lomu, protams, ieņem multimediju ekrāns, bet zem tā atrodas klimatkontroles pogas, kas ir fiziski nospiežamas, Toyota izvēloties nelietot skārienjutīgos risinājumus.

    Plašākas detaļas par cenām un cita informācija tiks sniegta tuvāko mēnešu laikā.

    AvotsAutocar
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    5 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Kartupelis3
    17.11.2022 11:58

    Galvenais jautājums – gāzi šim var uzzlikt? ir atstāta vieta? Otrs jautājums – a piekabes āķi varēs likt?

    Skābene
    17.11.2022 12:41
    Reply to  Kartupelis3

    Vilksi piekabē papildus akumulatoru?

    Popis
    17.11.2022 14:01
    Reply to  Kartupelis3

    It kā būšos H2 iekšdedzes dzinējs arī.
    Tur varēsi pildīt gāzi, bet ne propānu:)

    Lauris
    17.11.2022 14:45

    Par šo lūdzu sīkāk, man izklausās pēc fantastikas stāsta no 500 gadus tālas nākotnes, citēju: “Auto jumts jau standartkomplektācijā aprīkots ar saules paneļiem, kas spēj nodrošināt enerģiju apmēram 1200 kilometru veikšanai tikai elektriski.”

    Diginauts
    17.11.2022 15:05

    Toyota jaunais šefs tomēr lādzīgs vecis – Yaris GR, Supra, Corolla GR un tagad priuss kurš ir vizuāli pievilcīgs.

    Reklāma