More
    Reklāma

    Porsche izziņo pirmo tehnisko informāciju par elektrisko Macan

    Jaunākie raksti

    Vācu autoražotājs Porsche turpina attīstīt savu nākamo elektrisko modeli, kas būs elektriskā versija Macan krosoveram. Lai gan ir zināms, ka šī modeļa nonākšana tirgū aizkavēsies programmatūras problēmu dēļ, Porsche sniedzis pirmo oficiālo tehnisko informāciju par gaidāmo auto.

    Jau iepriekš bija zināms, ka elektriskais Macan ir būvēts uz jaunās PPE platformas, kuru kopīgi attīstīja Porsche un Audi. Antons Jansens, kurš ir jaudas agregātu daļas vadītājs Macan modelim, intervijā Autocar pastāstīja, ka Porsche šo modeli veidojuši ar domu, lai tas būtu sportiskākais auto savā klasē. Zināms, ka tiks izmantoti divi elektriskie motori, pa vienam uz katras ass.

    Izmantotie elektromotori ir ļoti līdzīgi tiem, kas pielietoti Taycan, taču Porsche veicis izmaiņas konstrukcijā, lai uzlabotu efektivitāti un samazinātu enerģijas zudumus. Auto attīstīs 620 zirgspēkus un 1000Nm lielu griezes momentu, kas tiks sadalīts visiem četriem riteņiem. Tehniski PPE platformai iespējama arī tikai aizmugurējo riteņu piedziņa, taču Jansens norādīja, ka vismaz sākotnēji netiks būvēta versija ar vienu elektromotoru aizmugurē, taču brīžos, kad priekšējais elektromotors nav nepieciešams, tas tiks atslēgts un auto pārvietosies tikai ar aizmugurējo elektromotoru.

    Macan šasijas izstrādes vadītājs Dominiks Hartmans norādījis, ka Porsche aizmugurē esošo elektromotoru plāno novietot tik tālu aizmugurē, cik vien iespējams. Plānots, ka izsvarojums pa asīm būs 48:52. Elektriskais Macan būs pirmais Porsche, kas saņems jaunos Porsche divu vārstu (two valve) amortizatorus, kuri uzlabojot braukšanas īpašības, kā arī ļaus mainīt auto augstumu, lai uzlabotu aerodinamiku.

    Porsche pārstāvji apstiprinājuši, ka auto būs aprīkots ar 100kWh bateriju un tā ir mūsdienīgā 800V sistēma. Tas nozīmē, ka ātrās uzlādes stacijās auto būs spējīgs lādēties ar jaudu līdz 270kW un vai pat vairāk. Ražotājs pagaidām nav sniedzis aptuvenās aplēses, cik tālu varēs aizbraukt ar vienu uzlādi, bet Porsche uzskata, ka šāda baterijas ietilpība ir optimāla, lai samazinātu ceļā pavadīto laiku vienlaikus sev līdzi nevedot lieku smagumu.

    Porsche pārstāvji apstiprinājuši, ka PPE platformas īpašības teorētiski ļauj palielināt bateriju ietilpību – Macan plānots izmantot 12 prizmas formas bateriju šūnas, bet tehniski iespējams ievietot vairāk šūnu, palielinot kopējo energoietilpību. Iespējams, Porsche to izmantos Cayenne elektriskajā versijā vai kādā citā nākotnes elektriskajā modelī, tomēr ilgtermiņa mērķis ir samazināt bateriju šūnu skaitu un svaru, uzlabojot efektivitāti un samazinot enerģijas patēriņu.

    AvotsAutocar
    Reklāma

    2 komentāri

    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    2 komentāri
    vecākie
    jaunākie novērtētākie
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Franks
    15.11.2022 10:15

    Man jau vairāk patīk, ka Porsche kompānija ar saviem miljoniem finansē sintētiskās degvielas izveidi iekšdedzes dzinējiem, kas drīz arī tiks jau plašāk izmantota. Nav jau pieņemami tie akumulatoru automobīļi.

    Tītars
    15.11.2022 16:44
    Reply to  Franks

    Patīk gāzes elpot? Varbūt tomēr censties samazināt atgāzes pilsētā. Sintētiskas vai no dinozauriem.

    Reklāma